Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on vaikea maa ekstroverteille

Vierailija
09.05.2016 |

Suomi on oikeasti introverttien taivas, vaikka muka aina introverttien ongelmia puidaan täälläkin. Oikeasti tällaisessa hiljaisuuteen, moikkaamattomuuten ja katseiden välttelyyn pakottavassa kulttuurissa ekstrovertin on todella vaikea olla, kun ei saa olla oma itsensä. Heitä on myös yli puolet ihmisistä, joten tähän maahan pitäisi saada erilainen henkinen ilmapiiri ehdottomasti, jotta ekstrovertitkin saadaan ihan kunnolla tuottamaan verotuloja.

Minä olen itse introvertti ja siten toki todella tyytyväinen Suomen ns. oman tilan antamisen kulttuurille. Meitä vaan on selvästi vähemmän, joten maamme ei toimi optimitehoilla tällä tavalla.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut asiaa

Vierailija
2/14 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Suomi on vaikea maa myös tasapainoiselle, myötätuntoiselle ihmiselle, koska normi on olla häijy ja ilkeä heikommille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstroverttiys ei tarkoita narsistista adhd höpötystä 24/7. Joten kukaan ei menetä mitään.

Vierailija
4/14 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ap ameriikkaan moikkailemaan ventovieraita.

Vierailija
5/14 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Suomi on vaikea maa myös tasapainoiselle, myötätuntoiselle ihmiselle, koska normi on olla häijy ja ilkeä heikommille.

Joo, miljoonat ihmiset järjestäen häijyjä ja ilkeitä heikommille. Toki sinä itse olet uniikki lumihiutale meidän kusipäden joukossa.

Vierailija
6/14 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole. Olen viettänyt taas monta päivää pakollisissa palavereissa ja koulutuksessa ja kiroan tuota ekstrverttien pulisijoiden ja kohkaajien määrää. Ja näyttävät viihtyvän. H****tti.

Vierailija
7/14 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Olen viettänyt taas monta päivää pakollisissa palavereissa ja koulutuksessa ja kiroan tuota ekstrverttien pulisijoiden ja kohkaajien määrää. Ja näyttävät viihtyvän. H****tti.

Mulla kansa potuttaa pulsisijat, koska asiat ei yksinkertaisesti etene esim. palavereissa ja mä en oikeastaan ymmärrä, miten ne ei itse tajua hiljentyä ja keskittyä asiaan. Eli huonot sosiaaliset taidot siis (työelämän näkökulmasta).

Vierailija
8/14 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapiiri täällä on introverttinen, toki. Mutta miksi ekstrovertit ei pystyisi "ihan kunnolla tuottamaan verotuloja". Ruotsalaisia emme ole, amerikkalaisia meistä ei tule tässä mielessä. Kyllä ekstrovertit hakeutuvat ihmisten ja ammattien pariin, eivät he jää nurkkiin nyyhkimään. Intrompien kelkassa pysyminen herättää enempi kysymyksiä tässä ajassa. Lisääntyvä masentuneisuus huolestuttaa.

Vierailija
9/14 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse selvästi introventti, tykkään omasta rauhasta ja tilasta. Lapseni on ekstrovertti. Hän tervehtii iloisesti tuntemattomia lapsia ja aikuisiakin esim. leikkipuistossa ja bussissa. Ja naapureita. Mutta kuinkahan kauan. Kiva selitellä miksi aikuiset ja jotkut lapsetkaan eivät tervehdi takaisin. "No kun täällä on tapana jurottaa ja olla töykeä." En tietenkään ole tätä totuutta sanonut, vaan yrittänyt selitellä jotain ympäripyöreää. En usko että moukkamaisuus johtuu pelkästään introventtiydestä, kyllä sinä on takana jotain perustavanlaatuista epäluuloisuutta ("mitähän nuo minusta haluaa") ja huonoa itsetuntoa mikä purkautuu kansalaisten yleisenä jurotuksena. Samaa mieltä aloittajan kanssa. Ekstroverteillä on Suomessa vaikeampaa. USA:ssa on toisinpäin.  

Vierailija
10/14 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, kirjoitin jostain syystä introventti kun olisi pitänyt kirjoittaa introvertti. :DD Riittäisiköhän kirjoittelu tältä päivältä.  

t. 9

Vierailija
11/14 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi sukulainen on ekstrovertti, koko ajan äänessä eikä oikeakastaan mitään järjellistä sanottavaa, paisti tuttujen yms. haukkuminen. ja ei puhettakaan, että jaksaisi toisten juttuja kuunnella yms eli erittäin huonot sosiaaliset taidpt. Tälläisestä ihmisestä on hyötyä jos paikalla on monta vähäpuheista niin antaa jonkun hoitaa hölöttäminen alussa jne, sitten voi skipata pöljine juttuineen.

Vierailija
12/14 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, miljoonat ihmiset järjestäen häijyjä ja ilkeitä heikommille. Toki sinä itse olet uniikki lumihiutale meidän kusipäden joukossa.

Kyllä. Ja olen myötätuntoinen, josta minulle työpaikalla keljuillaan jatkuvasti. Olen hoitoalalla, mutten viitsi vähätellä ja haukkua potilaita, joten minulle sitten naureskellaan ihan päin naamaakin.

Ylipäätään Suomessa on aika vähän ihmisten yksilöllisten tarpeiden mukaan joustoa ja sumplimista, mitkä ovat normi ainakin parissa muussa Euroopan maassa, jossa olen asunut.

Vierailija
13/14 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja olen myötätuntoinen, josta minulle työpaikalla keljuillaan jatkuvasti. Olen hoitoalalla, mutten viitsi vähätellä ja haukkua potilaita, joten minulle sitten naureskellaan ihan päin naamaakin.

Ylipäätään Suomessa on aika vähän ihmisten yksilöllisten tarpeiden mukaan joustoa ja sumplimista, mitkä ovat normi ainakin parissa muussa Euroopan maassa, jossa olen asunut.

Omakohtaisten kokemusten perusteella sinä myötätuntoinen ihminen leimaat miljoonat muut kusipäiksi? Asia selvä.

Vierailija
14/14 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakohtaisten kokemusten perusteella sinä myötätuntoinen ihminen leimaat miljoonat muut kusipäiksi? Asia selvä.

Oliskin yksittäinen kokemus. Ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä