Koko ikänsä kotiäitinä ollut jätti kolmelle lapselleen perinnöksi.
Yhteensä 32000€. Onko sinusta hyvä vai huono summa?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ihminen varmaan säästänyt koko ikänsä pienistä rahoista. Liikuttavaa.
Minun äitini jätti jokseenkin saman verran. Oli tosin saanut ensin tasinkoa miehensä kuolinpesästä. Toiseksi hänellä oli perintöä omilta vanhemmiltaan.
Aika suloista, että ensimmäiseksi tulee mieleen, että onpas ollut säästäväinen äiti. Jos minun äitini olisi kuollut myöhemmin, perintö olisi ollut paljon pienempi, sillä hän joutui käyttämään miesvainaaltaan saamaansa tasinkoa tavalliseen elämiseen.
Kotiäidin antama perintö on useimmiten sellaista aineetonta, jota tulevat sukupolvet muistelevat "näin se äiti / mummo ennen teki".
Tuo on valtava summa. Jos noin on oikeasti käynyt, niin ihan hyvä homma.
Rahasummahan on aivan mitätön, ei tuolla saa edes kämpän puolikasta mistään, eli olis tämä mammakulta voinut samantien vaikka laittaa sileäksi senkin. Sitä vaan ihmettelen, mitä tällainen koko ikänsä kotiäitinä viettävä tekee siinä 50-55 ikävuoden jälkeen, kun lapset on lähteneet kotoa. On äitinä miehelleen?
Hyvin on. Luulin aina että olen köyhästä perheestä. Meitä on 8 ja sain jo osan perinnöstä noin 75 000€ muut 6 sai samanverran ja yks maatilan.
Vanhempien pitäisi käyttää rahansa omaan hyvinvointiinsa, eikä antaa niitä lapsilleen. Lapset pärjäävät kyllä ja tekevät omat rahansa, jopa paljon enemmän kuin mitä itse on tehnyt. Antaa lasten elää omaa elämäänsä, kyllä he pärjäävät.
Aikuiset lapset elävät omaa talouttaan, ja silloin ei juuri ole väliä perinnön määrällä. Jos lapset ovat vielä kouluikäisiä tai opiskelijoita vailla omaa merkittävää omaisuutta, perintövarat varmaan ovat tarpeen. Vanhemmat haluavat pääsääntöisesti antaa hyvän startin elämään lapsilleen.
Asuntonsa omistavilla varmaan on yleensä paljon suurempi perintö, kotiäideilläkin, koska asuntohan yleensä on puolison kanssa yhteinen. Äitini on ollut pitkään kotiäitinä, mutta hänen osuutensa vanhempieni omaisuudesta on varmasti noin 400 000, mukana sijoitusasuntoa ja muuta kiinteää omaisuutta. Eikä ole kaikki isäni tienaamaa, äitini on sekä perinyt että sijoittanut hyvin rahojaan.
Minä en ole ajatellut jättää mitään perintöä jos nyt vanhaksi elän. Jos terveyttä piisaa niin pistetään asunto rahaksi ja matkustellaan ja nautitaan elämästä.
Mitä pahaa siinä on, jos ei ole vanhemman kanssa tekemisissä tämän kusipäisyyden takia niin odottaa pelkkää perintöä? Tällaisiakin vanhempia on, vai luuletteko että kaikki kusipäävanhemmat on varattomia?