Antakaa vinkki kestävään kesäkukkaan parvekkeelle.
Minusta nuo orvokit ei ole kamalan kestäviä. Ja Tähtisilmän uudet nuput kuihtuu heti auetessaan. pelargonialla menee kyllä ihan hyvin. Sellaisen kukan tarvihtis, että kukinto kestää pitkään. Eikä säikähdä kuumuutta. Siis tommoista 46 astetta välillä.
Kommentit (11)
Samettiruusu. Aurinkoinen paikka? Surfinia amppeliin ja petuniat laatikkoon.
Joo, ei orvokki tosiaan kestä tuollaista lämpöä. Ja aika vähiin käy noilla lämpöasteilla muutenkin. Pelargoni, samettiruusut ja ehkä rautayrtit.
Noin muuten aika monien kesäkukkien kestävyyteen vaikuttaa olellisesti se, että kukkineet versot pitää nyppiä pois. Muuten kasvi alkaa tehdä siemeniä ja keskittyy siihen koko loppukesän.
Kanervat. Muutenkin semmoiset kasvit, missä on pienet ja vahapintaiset lehdet. Ne pitävät kosteuden kasvin sisällä eikä se pääse kuivumaan niin helposti.
Kiitos vinkeistä. Tuo samettiruusu ei jotenkin iske. Eikö se haisekin pahalle? Jäänyt jotenkin sellainen kuva.
Tuo surfinia on nätti, sitä voisin käydä kahtomassa. Pelargoniasta tykkään, taidan sitä sitten enemmän ostaa, jahka nuo orvokit heittää henkensä. Yhden amppelin tosin sain just elvytettyä, vaikka oli ihan kuolleen näköinen.
Olen lasikalvolla suojaillut parveketta, mutta silti jossain vaiheessa päivää asteet nousee liian korkealle. Kyllä ne vähän auttaa, antaa varjoa jonkin verran. En ole ennen kukkia ostanut sinne, nyt sitten teki kovasti mieli.
Tulilatva on kestävä, mutta jos koko päivän porottaa parvekkeelle aurinko, niin hankalaksi menee.
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Tulilatva on kestävä, mutta jos koko päivän porottaa parvekkeelle aurinko, niin hankalaksi menee.
Tulilatvan saan tapettua sisällä alta kuukaudessa :D
Ei tuossa koko päivää porota, vain sen kuumimman ajankohdan. Ikävä kyllä.
Laitapa siemenestä auringonkukkaa kasvamaan. Mansikka-amppeli ja tomaatit ruukussa menestyisivät varmaan. Entäs jotain heinää tms. erilaista?
Vierailija kirjoitti:
Laitapa siemenestä auringonkukkaa kasvamaan. Mansikka-amppeli ja tomaatit ruukussa menestyisivät varmaan. Entäs jotain heinää tms. erilaista?
Ou nou! Miksi mä olen unohtanut kokonaan tuon mansikan?! Ja auringonkukka oli erittäin hyvä vinkki! Tomaattiruukun meinasin ostaa, mutta haavoja tuloo suuhun siitä, niin jätän ostamati. Katsoin eilen kaupassa jotain heinää, mutta oli niin kuivannäköinen, että jätin sinne :D
Kiitos erittäin hyvistä vinkeistä. Tässä käy kohta niin, että parvekkeelta tila loppuu :D
Laittaisin itse yhden ison amppelipelargonian, jossa on hieman kaartuvat oksat ja kerrotut kukat, niistä tulee paljon kukkaa. Siihen sitten ruukkupelargoniaa ja krassia sekä yksi chili. Valitse punaisia ja oransseja sävyjä.
Tai sitten pelargonoita sekä tulenpunaisia että pinkinsävyisiä sekä pari mansikkaa.
Ahkeraliisa.