Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sait rippilahjaksi, 18v-lahjaksi ja yo-lahjaksi?

Vierailija
09.05.2016 |

? :-)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahjaksi en saanut muistaakseni mitään sen erikoisempaa; ehkä rahaa?

18v "lahjaksi" kalusteita ja muita hyödyllisiä tavaroita omaan kämppään joka mulla valmiiksi jo oli.

Lukiota en ole käynyt.

Vanhemmat ovat aina vahvasti tukeneet rahallisesti, mutta mitään ihmeellisimpiä lahjoja en ole koskaan saanut. Esim. 16v lahjaks sain crocksit joissa oli suomen lippu (:DDD), ja vanhemmat maksoivat kun vuokrasimme synttäreilläni mökin kaveriporukalla.

Vierailija
22/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahjaksi joku hopeinen koru, 18 v tuskin mitään koska vanhemmat eivät tavanneet ostaa synttärilahjoja, ylioppilaslahjaksi sain auton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään rippi- tai 18-vuotislahjaksi, ylppärilahjaksi rahat ipodiin (150e).

Vierailija
24/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilta:

- Rippilahjaksi filmikameran, muistaakseni 800 mk. 

- 18v lahjaksi ajokortin.

- Yo-lahjaksi... en muista. Todennäköisesti noin 1000 mk rahaa, millä ostin halpisastioita (ei edes mitään kotimaista merkkiä kuten arabiaa tai iittalaa tai hackmania) ja käytettyjä huonekaluja opiskelijaboksiini. Myös Kalevala Korun karhukaulakoru saattoi olla yo-lahja vanhemmilta (itse valitsemani).

- Valmistujaislahjaksi (DI) 1000 mk rahaa, millä muistan ostaneeni ainakin Iittalan aterimet ja varmaan jotain astioitakin. 

- Häälahjaksi yhdessä mieheni kanssa muistaakseni 1000 euroa rahaa, millä ostettiin jotain pieniä juttuja kotiin, jotta jäi jotain "pysyvää". En vaan nyt muista mitä ne oli.

Olen 42v ja nykylahjat tuntuu pökerryttävän suurilta.

Vierailija
25/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahjaksi: En mitään. Pikkusiskoni sai mopon ja mopokortin.

18-v lahjaksi: 20e ja kortin.

Yo-juhlat ovat vielä edessäpäin.

N18

Vierailija
26/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahjaksi sain toivomani kielimatkan englantiin kesäksi.

18v en pyytänyt mitään, mutta sain lahjakortin kynsistudioon ja kävin laittamassa ekat akryylikynteni, vieläkin sellaiset ja nyt olen 23v

Yo lahjaksi toivoin muistaakseni vain rahaa, mutta vanhemmat ehdotti, jos maksaisivat etelänmatkani, jota olin kavereiden kanssa suunnitellut. Se sopi hyvin!

:)

Vierailija
27/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippilahjaksi sain toivomani kielimatkan englantiin kesäksi.

18v en pyytänyt mitään, mutta sain lahjakortin kynsistudioon ja kävin laittamassa ekat akryylikynteni, vieläkin sellaiset ja nyt olen 23v

Yo lahjaksi toivoin muistaakseni vain rahaa, mutta vanhemmat ehdotti, jos maksaisivat etelänmatkani, jota olin kavereiden kanssa suunnitellut. Se sopi hyvin!

:)

Muistatko paljonko kielimatka maksoi silloin? Oliko ihan älyttömän hintanen + käyttörahat? Meillä toivotaan nyt sellaista ihan muuten vaan. Tyttö haluis kaverin kanssa lähteä

Vierailija
28/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahjaks mopo ja rahaa

18v ajokortti

Yo auto

Oli selkeä kaava mulla näiden suhteen :D

Vierailija
29/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaikkea turhaa, kaikkea mitä en toivonut! Ja vieläpä varmaan kalliimpaa, mitä toivomani jutut olisivat olleet. En välitä koruista tai astioista. Yo lahjaksi sain sentään vähän rahaa säästöön, mutta törsäsin matkaan ja elin kesäni "täysillä" :D

Vierailija
30/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt rippikoulua

En ole ylioppilas. Jonkun lahjakortin (muistaakseni) sain valmistujaislahjaksi kauppiksesta.

En muista sainko mitään varsinaista 18-vuotislahjaa, mutta autokoulu maksettiin.

Vierailija
31/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikoulua en käynyt.

18v lahjaksi ajokortin

Yo-lahjaksi ainakin koruja, ehkä rahaa. En muista.

Vierailija
32/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiltani siis..

Rippilahjaksi moposkootterin.

18-vuotis lahjaksi ajokortin.

Valmistujaislahjaksi uuden kännykän (joka kylläkin oli arvoltaan 'vaan' 150e, ettei mikään tonnin iPhone).

Mun vanhemmat on eronnut, periaatteessa skootteri ja ajokortti tuli isältä, puhelin äidiltä, mutta en sitten muista sainko näissä tapauksissa toiselta vanhemmalta erikseen mitään lahjaa tai rahaa. En ainakaan loukkaantunut jos en saanut :)

Vierailija
33/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahjaksi sormuksen, yo-lahjaksi rahaa. 18-vuotislahjaakaan en saanut paitsi ehkä 50 € rahaa.

Vierailija
34/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Arabian Teema-astiastoa, Iittalan lasia

- Puolen tusinan chippendale aterinsetin

- Ulkomaanmatkan ja lisää Arabiaa

Vierailija
35/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Arabian Teema-astiastoa, Iittalan lasia

- Puolen tusinan chippendale aterinsetin

- Ulkomaanmatkan ja lisää Arabiaa

Niin ja ajokortti myös 18 v, se nyt ei tavallaan ollut kyllä synttärilahja vaan muuten vaan luvattu maksaa

Vierailija
36/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahja en muista. Jotain pientä varmaan oli. 18-v lahjaakaan en muista. Yo-lahjaksi sain korvikset, nykyään sellaiset voisivat maksaa ehkä joku 30-40 euroa.

Vanhempani eivät ole koskaan harrastaneet kalliita lahjoja. Jotkut kaverini saivat yo-lahjaksi autoja ja kalliita timanttisormuksia.

Oma tyttäreni sai rippilahjaksi skootterin, 18-v ei vielä ole täynnä.

Vierailija
37/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain rippilahjaksi linnan Etelä-Ranskasta, YO-lahjaksi vanhempani ostivat mulle asunnon Manhattanilta ja 18v. lahjaksi sain kirjan "Älä valehtele".

Vierailija
38/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, ajokortin ja en mitään

Vierailija
39/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahja:oisko ollut rahaa ja ulkomaan matka

18: auton ja yhden jutun mitä olin toivonut jo kauan

Yo: en muista ihan tarkkaan