Mitä sait rippilahjaksi, 18v-lahjaksi ja yo-lahjaksi?
Kommentit (39)
En saanut heiltä mitään. Maksoivat kyllä rippikoulun ja ylioppilaskirjoitukset mutta mitään lahjaa en heiltä saanut. Muilta sukulaisilta sitten rahaa.
Rippilahjaksi timanttisormuksen, 18v-lahjaksi matkan Italiaan, yo-lahjaksi koiran...
En ole käynyt rippikoulua, joten en mitään.
En muista, siitä on kuitenkin 24 vuotta aikaa. Mutta voisin veikata jtn. ruusua yms. pientä.
En ole käynyt lukiota, joten en mitään.
En käynyt rippileiriä tai protuleiriä eikä äiti koskaan puhunut kumpaisestakaan mitään (??), 18-vuotislahjaksi sain työtuolin omaan kämppääni ja ylppärilahjaksi ei mitään. Sukulaisia ei juuri ole ja ne joihin pidän yhteyttä (mummo ja veli) eivät ole koskaan antaneet mitään.
Ehkä sanidti kade niille jotka saivat :/
Rippilahjaksi sain vanhemmilta yhden kalliimman kalevala korun, jota olin toivonut jo pidemmän aikaa. 18-v lahjan pyysin rahana, jonka käytin tatuointiin. Valmistujaislahjaksi amiksesta en saanut mitään, mutta järjestettiin mukavat valmistumisjuhlat sukulaisille.
Isältä kellon, joko 18-v tai ylppärilahjaksi (en muista), rippilahjaksi en mitään, koska he olivat silloin jo edesmenneitä.
Rippilahjaksi sain vanhemmiltani valkokultaiset korvakorut joita olen käyttänyt lähes joka päivä. 18-vuotislahjaksi sain ajokortin. Ylioppilaslahjaksi sain rahaa.
Sukulaisilta sain rippilahjaksi muutaman Kalevala korun ja mummoni itse tekemän taulun muistoksi päivästä. Sain myös rahaa jonkin verran. Ylioppilaslahjaksi sukulaisilta sain lähinnä rahaa ja lahjakortteja S-ryhmälle kodintarvikkeiden ostoa varten, tämä oli oma pyyntöni. Kummiltani sain Kalevala korulta kaulakorun ja korvakorut.
Sukulaisilta astioita (toivomaani sarjaa).
Vanhemmilta en mitään. Eikun sainhan mä yo-lahjaksi kahvinkeittimen.
Vanhemmilta: Rippiristin, 18 vuotis ja ylioppilaslahjaksi en mitään, mutta maksoivat autokoulun ensimmäisen osan
Rippilahjaksi sain hopeisen ristin. 18v. lahjaksi autokoulun ekan osan. Ylioppilaslahjaksi sain toivomani sormuksen.
Rippi yhdistettynä 15v synttärilahjaan: skootteri ja kortti, 18v autokoulu ja YO 200e rahaa :)
Rippilahjaksi mopon. 18v lahjaksi sain ajokortin ja auton. YO-lahjaksi sain oman asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Rippilahjaksi mopon. 18v lahjaksi sain ajokortin ja auton. YO-lahjaksi sain oman asunnon.
Saman setin sain :)
Tasan ei mene nallekarkit elämän karkkikipossa.
Joku koru kai, en muista, en mitään eikä ammattiin valmistumistanikaan muistettu mitenkään.
Kotoa kun muutin 17v iässä niin sain päiväkirjani ja hyllykön jossa oli tavaroitani, en muuta.
Riparia ja lukiota en ole käynyt ja kun täytin 18v. sain onnittelutekstarin kummaltakin vanhemmalta. Siinä kaikki.
Rippilahjaks chippendalen pöytähopeita ja kalevalan lumikukkaa. (Toivoin mopoa).
18-vuotislahjaksi kermalikööripullon.
Amiksen valmistujaislahjaksi lupasivat maksaa mulle jonkun ulkomaanreissun, jos joskus lähden.
En käynyt riparia tai vastaavaa, 18-vuotiaana olin niin masentunut että makasin koko päivän sängyssä ja Up-juhlia en pitänyt, koska pelkäsin ettei kukaan tulisi.
Onneksi nuo surulliset nuoruusvuodet ovat jo takana ja olen nykyään onnellisempi.
Rippilahjaksi kultaisen ristikaulakorun, 18v lahjaksi en mitään. Ylioppilas en ole, mutta ei mun ammattitutkintoja olla mitenkään juhlittu tai edes onniteltu, joten tuskin olisi yo-juhliakaan pidetty. Lähinnä mun äidilläni oli kiire saada mut, ei-toivottu lapsi, pois kotoa asap.
Rippilahjaksi kellon ja rahaa, sekä rippiristin. Yo-lahjaksi ensimmäisiä Nokian kamerakännyköitä, marimekon tuotteita, iittalan Verna lasit ja äidiltä 2000 euroa, joilla ostin festariliput ja kaikea kivaa..Maisteriksi valmistumista en juurikaan juhlistanut, samoin kun en tohtoriksi väittelyäkään..ahkeran opiskelun johdosta on ollut mahdollisuus ostaa mitä tahtoo.
Niin siis vanhemmiltasi