Muita "karvaisia naisia" paikalla? ..sheivausongelmia...
Itse olen suht karvainen yksilö, karvoitus on kaiken lisäksi todella tummaa. Lisäksi olen herkkä- ja kuivaihoinen. Säärissä sänki näkyy ajelun jälkeen jo heti seuraavana päivänä + iho ärtyy helposti.
Harmittaa tämä kesäaikakin, kun en tosiaan ole mikään silosääri, ja kalpeakin vielä, kun ihotyyppini vuoksi en rusketukaan pahemmin.
Myös bikinirajat ja kainalot eivät kestä esittelyä, vaikka kuinka huolellisesti ajelisin...
Kohtalotovereita? Ja neuvoja kiitos.
Kommentit (21)
Juu olen kohtalontoveri mutta neuvoja ei löydy :-D Säästän laserkarvanpoistoon...
Epilaattori. Minullakin on herkkä ja kuiva iho, mutta en ole löytänyt muuta ratkaisua. Siihen kipuun turtuu, kun on tarpeeksi kauan ja useasti epilonut
Eipä ole neuvoja, mutta tsemppiä sulle! t. kohtalotoveri
Vahaus on ainoa, joka toimii mulla. Kuori iho ennen vahausta ja rasvaa edellisenä iltana hyvin. Sattuuhan se, mutta ainoa keino, jolla on edes muutaman päivän siistin näköistä. Eikä sänki ole terävä kasvaessaan takaisin.
Mulla epilaattori on ollut liian raju, mutta sokeroinnilla olen saanut hyviä tuloksia. Kokeile edes kerran! Vahakaan ei ole minulle sopiva, ainoastaan sokeri.
Joko laser, epilaattori, itserusketus aineet peittää niitä tummia pisteitä. St. Moriz mousse on paras. Tai Veetiltä vaalennusaine karvoille :)
Sama homma täällä, sääriin on minulla auttanut Easy sweet -sokerivaha, joskin käyttäminen vaati jonkin aikaa opettelua. Normaalisti sheivaamalla sänki tulee tosiaan jo seuraavana päivänä, mutta sokeroimalla on sääret pysynyt melko siloisina jopa yli viikon. Sokerivahaa voi tehdä itsekin, itse olen vain laiskasti ostanut valmiin pakkauksen :D
Vahaamista suosittelen minäkin, muista rasvata ja kuoria. Karvat kasvavat kerta kerralta heikompina, mulla on ihan selvästi harventuneet näin parinkymmenen vuoden vahauksen jälkeen.
Sokerointiaineen voi tehdä itsekin, säästää vähän rahaa siinä. Poistamiseen olen käyttänyt vanhasta lakanasta revittyjä suikaleita.
Sääriin, reisiin ja käsivarsiin käytän epilaattoria, joskus viimeistelen vielä sääret sheiviterällä, koska ohuimmat karvat eivät epilaattorilla irtoa.
Epilaattoria käytin viime kesänä ja lopputuloksena entistäkin ärtyneempi iho ja mielettömästi sisäänpäin kasvaneita karvoja. Teinkö jotain väärin?
Vahausta voisi kyllä kokeilla...
Vierailija kirjoitti:
Epilaattoria käytin viime kesänä ja lopputuloksena entistäkin ärtyneempi iho ja mielettömästi sisäänpäin kasvaneita karvoja. Teinkö jotain väärin?
Muistithan kuoria ja rasvata ihoa jälkeenpäin?
Gilletten Venus Breeze toimii kuin unelma. Ajopäässä on geeliä, jonka avulla tulee todella sileä jälki. Eikä tuo edes tunnu miltään, kun vetää ihon pintaa pitkin. Aivan ihana.
http://www.gillettevenus.com/en-us/shaving-products/womens-razor-collec…
T. mustakarvainen, joka kokeillut epilaattorit, vahat, sokeroinnit jne.
Sokerointi auttaa mulla. Pitkään meni, että opin keittämään hyvän massan ja käsittelemään massaa oikein, mutta se kannatti. Nyt pysyy sääret ja bikiniraja kesäajat kuosissa, pitää vaan muistaa kuoria ja rasvata tarpeeksi usein.
T. alle 25v ja häpykarvat kasvaa jo reilusti reisien puolella...
Vierailija kirjoitti:
Mullamollut sama. Lisäksi viikkoja hirveät täplikkäät jalat. Vahakin aiheutti sisäänpäinkasvaneita karvoja ja ikävän nopeaa sänkeä. Sokeri ei ole aiheuttanut mitään ongelmia, olen käynyt kosmetologilla. Sänki pysyy hyvänä pari viikkoa ja vajaan kuukauden karvusto pysyy vienona.
Minä käytän veet-voidetta. Sitä vihreää, se on hyvä herkälle ja kuivalle iholle. Sillä poistan kaikki karvat ja lopuksi laitan sellaista veet-kosteusvoidetta mikä hidastaa karvankasvua. Eikä tarvitse poistaa kuin pari kertaa viikossa. :) Mulla on myös noita muita veet-tuotteita, on se vahauslaite ja myös se puikko, mutta niillä en saa yhtä hyviä tuloksia ja ne sotkee.
Ja mulla on oikeasti paksu, tuuhea ja ihan musta karvoitus kun olen irakilainen. :D
Höylää käytän silloin jos on vain pieni sänki mihin ei veet-voide tehoa tai jos pitää äkkiä poistaa kainalokarvat.
Vierailija kirjoitti:
Sokerointiaineen voi tehdä itsekin, säästää vähän rahaa siinä. Poistamiseen olen käyttänyt vanhasta lakanasta revittyjä suikaleita.
Sääriin, reisiin ja käsivarsiin käytän epilaattoria, joskus viimeistelen vielä sääret sheiviterällä, koska ohuimmat karvat eivät epilaattorilla irtoa.
Käsivarsiin?
Sokerointia suosittelen minäkin!
T. Atoopikko
Mulla ei ole hirveän tummia karvoja mutta karvoja on ilmeisesti aika paljon. Kasvavat nivusissa saakka. Pahin ongelma on sisäänpäin kasvu. Karvat kasvavat todella herkästi sisään päin. Joitakin kertoja olen epiloinut bikinirajaa, ja tulos on ollut aika kauhea. Kerran kävin ihan suositellulla kosmetologilla asti vahauttamassa sääret ja bikinirajan pieneksi viivaksi, niin jouduin hakemaan lääkäriltä antibiootteja tulehtuneisiin paiseisiin, jotka ihan oikeasti parikymmentä sisäänpäinkasvanutta karvaa nivusissa aiheutti. Sääret ovat vahaamisesta ja sokeroinnista ihan ok.
Paras keino jonka olen löytänyt karvojen poistoon on lopulta aika perinteinen: laadukas sheiveri, ei missään nimessä kertakäyttöteriä. Terävä terä: älä sahaa samalla terällä viikkokausia. Ei juurikaan painetta, anna terän liukua omalla painollaan. Ei useita kertoja saman alueen yli sahausta, vaan kerran tai kaksi. Sheivausvaahtona käytän hyvää hiustenhoitoainetta, joka liukastaa enemmän kuin monet sheivausvaahdot eikä ole yhtään pahaksi iholle.
Karvojenpoiston jälkeen huolellinen huuhtelu ja sinkkivoidetta päälle. Lisäksi ajeltujen alueiden hellä ja pieni kuorinta kuorintahansikkaalla pari kertaa viikossa.
Sääret voisin periaatteessa epiloida tai sokeroida, mutta en ikinä pysty odottamaan että karva olisi riittävän pitkää uudelle karvanpoistolle, vaan haluan pienenkin sängen heti pois. Minulla ei edes ole tällä hetkellä epilaattoria ja oikeanlaatuisen sokerimassan keittely ja taittelu on ihan painajaismaista.
Älä aja, miehet (ei pojat) tykkää kunnon karvoituksesta.
M43