Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ex-vegaani paikalla. Kysyttävää :)

Vierailija
09.05.2016 |

Otsikko kertoo

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulit järkiisi?

Vierailija
2/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntui vetää taas nahkakengät jalkaan ja laittaa leivälle voita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ex? Mitä ei-vegaanista syöt nykyisin?

Vierailija
4/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulit järkiisi?

En "tullut järkiini". Olen edelleen sitä mieltä, että vegaaniruokavalio on hyväksi, mutta en vaan enää kyennyt noudattamaan sitä, koska se on vaikeaa. Ravintolassa ei pysty syömään mitään, ei voi syödä tavallista jäätelöä jne.

Vierailija
5/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitko vegaaniksi omasta tahdostasi vai oliko lapsuudenkodissa jo eläinperäisettuotteet pannassa? Miksi lopetit? Oletko huomannut eroa kropan koostumuksessa/painossa/yleisessä hyvinvoinnissa nykyisellä ruokavaliollasi verrattuna vegaaniuteen? Oletko nyt sekasyöjä vai kasvissyöjä?

Vierailija
6/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntui vetää taas nahkakengät jalkaan ja laittaa leivälle voita?

Käytin nahkakenkiä koko ajan (en tosin ostanut uusia), koska en ollut eettinen vegaani. En oikein tykkää voista, joten en sitä edelleenkään laita leivän päälle.

Vierailija
7/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan olit vegaani?

Vierailija
8/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin vegaaniksi omasta tahdostani. Ehdin toteuttaa sitä vähän yli kuukauden. Olen nykyään lakto-ovo-vegetaristi, eli syön myös maitotuotteita ja kananmunia.

Vierailija
9/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin vegaaniksi omasta tahdostani. Ehdin toteuttaa sitä vähän yli kuukauden. Olen nykyään lakto-ovo-vegetaristi, eli syön myös maitotuotteita ja kananmunia.

:D sori, mutta ihan tällein kasvispainotteisena sekasyöjänäkin naurattaa, että sanot itseäsi ex-vegaaniksi, kun oikein kuukauden ajaksi olet heivannut eläinperäiset ruuat. Minusta sitten, kun takana on useampi vuosi vegaaniutta, jonka jälkeen on lopettanut niin voisi puhua ex-veganismista.

Vierailija
10/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D sori, mutta ihan tällein kasvispainotteisena sekasyöjänäkin naurattaa, että sanot itseäsi ex-vegaaniksi, kun oikein kuukauden ajaksi olet heivannut eläinperäiset ruuat. Minusta sitten, kun takana on useampi vuosi vegaaniutta, jonka jälkeen on lopettanut niin voisi puhua ex-veganismista.

No mitä sitten? Onko se joku arvonimi, jonka ansaitsee vasta, kun on syönyt 100% "oikeaoppisesti" 10 vuotta. Mielestäni saa kutsua itseään vegaaniksi, vaikka olisi syönyt niin vasta viikon.

Vierailija
11/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestikö vatsasi maitoa, kun aloit taas käyttämään sitä?

Vierailija
12/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monelle ehdit paasaamaan eläinperäisen ruokavalion pahuudesta ja omasta paremmuudestasi?

Vierailija
13/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monelle ehdit paasaamaan eläinperäisen ruokavalion pahuudesta ja omasta paremmuudestasi?

En kenellekään. Se on jokaisen oma valinta :)

Vierailija
14/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HAAHAHHAHAHA!!!! Hyvä vitsi! :'DD

Vierailija
15/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, ettei mun mielestä kannata vielä yhden kuukauden "hankaluuden" jälkeen heittää kirvestä kaivoon, jos koet muuten vegaaniruokavalion hyvänä. Se kuukausi on vielä ihan totuttelua ja vasta vähän pidemmän ajan päästä alkaa asiat rullaamaan omaa uomaansa, ruokailuun tulee rutiinit ja veganismiim tottuu ja siitä tulee luonteva osa arkea, jota ei tarvi erikseen miettiä jatkuvasti. Itse olin pitkään lakto-ovo-vege ja jätin puolisen vuotta sitten munat ja maitotuotteet pois, nyt tuntuu jo ihan helpolta. :) Välillä sitä kaipaa fazerin suklaata ja ben&jerrysin jätskiä, mutta onneksi kaikkia vegaanisiakin herkkuja on maailma pullollaan. Ulkona syöminenkään ei tuota nykyään juuri ongelmia. En siis yritä käännyttää sua, vaan kertoa, mikä oma kokemus asiasta on. :)

Vierailija
16/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HAAHAHHAHAHA!!!! Hyvä vitsi! :'DD

Kuinka monelle itse olet paasannut lehmän tissimaidon ja possun pepun tärkeydestä?, Aina sanotaan että vegaanit tuputtaa, mutta kyllä se tuntuu menevän toisin päin.

Vierailija
17/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, ettei mun mielestä kannata vielä yhden kuukauden "hankaluuden" jälkeen heittää kirvestä kaivoon, jos koet muuten vegaaniruokavalion hyvänä. Se kuukausi on vielä ihan totuttelua ja vasta vähän pidemmän ajan päästä alkaa asiat rullaamaan omaa uomaansa, ruokailuun tulee rutiinit ja veganismiim tottuu ja siitä tulee luonteva osa arkea, jota ei tarvi erikseen miettiä jatkuvasti. Itse olin pitkään lakto-ovo-vege ja jätin puolisen vuotta sitten munat ja maitotuotteet pois, nyt tuntuu jo ihan helpolta. :) Välillä sitä kaipaa fazerin suklaata ja ben&jerrysin jätskiä, mutta onneksi kaikkia vegaanisiakin herkkuja on maailma pullollaan. Ulkona syöminenkään ei tuota nykyään juuri ongelmia. En siis yritä käännyttää sua, vaan kertoa, mikä oma kokemus asiasta on. :)

Juu en ota tuota käännytyksenä. Kiva saada asiallisiakin kommentteja aiheeseen liittyen. Vegaanius tuntuu ainakin nyt liian vaikealta. Ehkä joku toinen kerta jaksan koittaa uudestaan. Nyt kyllä ainakin pysyttäydyn lakto-ovoudessa jonkin aikaa.

Vierailija
18/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi olla pidempi kokemus aiheesta, ennenkuin alkaa asiantuntijaksi ja toisia neuvomaan. Lakto-ovo-vegenä olen itse ollut yli 20 vuotta, en ole lipsunut. Se on elämäntapa ja periaate ihan omista syistä, joita en toisille kerro enkä pakkosyötä. Suosittelen toki,  kokkailutaidot paranevat, ruokavalio oikeasti monipuolistuu ja ruoka on hyvää. Mahdollisimman luomua ja light/ kevyt tuotteet unholaan. Luulisin että on tällainen ruokavalio myös terveellinen :)

Vierailija
19/21 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! En ole vegaani mutta olen kiinnostunut kyseisestä elämäntavasta ja olen koittanut muuttaa ruokavaliotani sen suuntaiseksi. Syön yhtä paljon kuin ennenkin, sillon kun söin vielä ihan normaalisti lihaa ja maitotuotteita yms. Mutta olen melkein kokoajan nälkäinen ja väsynyt, voiko ruokavalion muutos aiheuttaa tämän, tarkoitan että jos on vegaani niin pitääkö silloin syödä enemmän?