Auttakaa! Miten saan tavarani exältä?
Erosimme siis ihan hyvissä väleissä, kaikki oli ok ja sovittiin että saan hakea tavarani huomenna, minulla on hänen asuntonsa avainkin vielä. Nyt exä on ilmeisesti kännissä keksinyt, etten saakaan hakea tavaroitani tai mennä asuntoon. Minulla on siellä vielä muutamia isompia ja kalliimpia huonekaluja ja muuta henkilökohtaista omaisuutta, minkä todellakin haluan takaisin. Miten minun tulisi nyt toimia? Voinko mennä hakemaan huomenna ne tavarat vai täytyykö ottaa johonkin yhteyttä? Tämä tuli siis ihan puskista, välimme olivat täysin kunnossa ennen tätä. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa neuvoa!
Kommentit (29)
Oletko siis ollut siellä kirjoilla? Silloin sulla mielestäni on oikeus sinne mennä, eikä sua sieltä voi noin vain potkia pihalle. Tarvittaessa voit pyytää poliisisedät mukaan, jossei sua muuten sinne päästetä.
Jos mä olisin tuossa tilanteessa niin soittaisin isäni ja veljeni paikalle. Heidän kanssa tavarani hakisin. Jos sulla on tällainen mahdollisuus niin käytä se. Sulla on täysi oikeus hakea omat tavarasi, vaikka mies tästä suuttuisikin.
Hän siis tekstaili eilen kännissä, en vastannut niihin viesteihin mitään kun huomasin heti että otettu on ja aika paljon. Ystäviä on jo muutenkin lupautunut kantoavuksi.
Ap
Olin osoitteessa kirjoilla monta vuotta, enää en ole kun löysin oman asunnon. Pakkohan mun silti tavarani on saada!
Ap
Kauko yhdesssä asumista kesti? Jos yhteisasuminen kesti vähintään 5 vuotta niin et voi noin vaan tavaroita hakea ellet ole niitä sopimuksella suojannut.
Pesänjakaja erottomaan kummankin omaisuus.
Nämä meidän yhteiset ystävät voi kyllä todistaa mitkä tavarat kuuluu mulle, onko siitä mitään hyötyä jos mies tosiaan alkaa hankalaksi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nämä meidän yhteiset ystävät voi kyllä todistaa mitkä tavarat kuuluu mulle, onko siitä mitään hyötyä jos mies tosiaan alkaa hankalaksi?
Ap
Onko avoliittolaki sinulle täysin vieras käsite?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No kyllä on, en kai muuten täällä kyselisi. Olen myös aika järkyttynyt exän käytöksestä, en oikein tiedä miten toimia. Sinun ei tosin ole pakko vastailla jos noin ärsyttää.
Ap
Alapeukuttakaa sielunne kylläisyydestä, mutta vuonna 2011 voimaan tullut avoliitto laki! :D Jos ei ole sovittu esim. miten kodin irtaimiston omistussuhteet jakautuvat ne on yhteisomistuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttakaa sielunne kylläisyydestä, mutta vuonna 2011 voimaan tullut avoliitto laki! :D Jos ei ole sovittu esim. miten kodin irtaimiston omistussuhteet jakautuvat ne on yhteisomistuksessa.
No mutta jos ne kerran on meidän yhteisiä niin eihän mies voi niitä yksin pitää? Pitäisikö vihjata tuosta laista ja sanoa, että jos en saa omia tavaroitani viedä niin sitten jaetaan kaikki? Huomattavasti enemmän miehen omaisuutta siellä kuitenkin on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No kyllä on, en kai muuten täällä kyselisi. Olen myös aika järkyttynyt exän käytöksestä, en oikein tiedä miten toimia. Sinun ei tosin ole pakko vastailla jos noin ärsyttää.
Ap
Jaahas...taas näitä jos jotain kysyy tai neuvoo niin se on lähes henkilökohtainen loukkaus.
Kysyin vaan ihan siksi, että tietäisin miten nollasta pitää lähteä asiaa avaamaan. Mutta olkoon. Hyvää päivän jatkoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Jaahas...taas näitä jos jotain kysyy tai neuvoo niin se on lähes henkilökohtainen loukkaus.
Kysyin vaan ihan siksi, että tietäisin miten nollasta pitää lähteä asiaa avaamaan. Mutta olkoon. Hyvää päivän jatkoa!
Anteeksi, ymmärsin viestisi sävyn ihan väärin, vaikka halusitkin ilmeisesti vilpittömästi neuvoa minua. Olen pahoillani, mun moka! :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta jos ne kerran on meidän yhteisiä niin eihän mies voi niitä yksin pitää? Pitäisikö vihjata tuosta laista ja sanoa, että jos en saa omia tavaroitani viedä niin sitten jaetaan kaikki? Huomattavasti enemmän miehen omaisuutta siellä kuitenkin on.
Ap
Älä meille kiukuttele, jos et ole itse ottanut riittävän kattavasti asioista selvää ennen eroasi. Jos ette yhdessä sopuun pääse niin teillä on oikeus pesänjakajaan ja sinulla oikeus vaatia että koko irtaimisto jaetaan. Ne on oletettavati yhteisomistuksessa, jos muuta ei ole sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä meille kiukuttele, jos et ole itse ottanut riittävän kattavasti asioista selvää ennen eroasi. Jos ette yhdessä sopuun pääse niin teillä on oikeus pesänjakajaan ja sinulla oikeus vaatia että koko irtaimisto jaetaan. Ne on oletettavati yhteisomistuksessa, jos muuta ei ole sovittu.
En minä kyllä mielestäni ole teille kiukutellut vaan kysynyt asiasta enemmän tietäviltä. Se on totta, etten ottanut asiasta selvää etukäteen kun en tällaista osannut edes ajatella ja siksi nyt kyselenkin, ensi kerralla olen fiksumpi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Asiahan ei mulle mitenkään kuulu mutta.... Kyllä tuon neuvojan sävy oli vmäinen. Nätisti olisi voinut kysyä näin: Oletko kuullut avioliittolaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En minä kyllä mielestäni ole teille kiukutellut vaan kysynyt asiasta enemmän tietäviltä. Se on totta, etten ottanut asiasta selvää etukäteen kun en tällaista osannut edes ajatella ja siksi nyt kyselenkin, ensi kerralla olen fiksumpi.
Ap
Ehkä entisellä puolisollasikin on ollut aikaa ajatella asiaa ja joku hänellekin laista vinkannut ja nyt sitten ollaankin tässä tilanteessa.
Ehkä nyt kuitenkin kannattaa ihan sopuisasti asiaa lähteä lähestymään, eikä uhota kaiken jakamisella tai poliisilla yms. Riitauttaminen voi olla pitkä ja kallis prosessi oikeudessa.
Treffit puoluettomalla maaperällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Asiahan ei mulle mitenkään kuulu mutta.... Kyllä tuon neuvojan sävy oli vmäinen. Nätisti olisi voinut kysyä näin: Oletko kuullut avioliittolaista?
Ok :D
Jollakin muullakin entinen puoliso kussut aamiasmuroihin ja kaikki ei ole mennyt niin kuin pikkuprisessa haluaa?
ps. ei kysymyksen esittäjä
Kännissäolevan kanssa ei kannata neuvotella, jospa olis huomenna selvä?
Yksin ei ainakaan kannata mennä. Kysy sopivaa turvaa mukaan. Olisiko teillä yhteistä ystävää joka tulisi avuksesi selittämään miehelle että kannattaa suosiolla antaa kamasi mukaan.