Minne uskaltaa matkustaa kesällä?
Uskallatteko mennä kaupunkilomille isoihin eurooppalaisiin pääkaupunkeihin? Entä ns turistirysiin rantalomakohteisiin? Pienten lasten kanssa?
En haluaisi pelätä terrorismia, mutta toisaalta en halua lomailla pelko takaraivossa :(
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Mikkeli on varmasti turvallinen paikka kesän kaupunkiloma paikaksi.
Pisteet myös Savonlinnalle.
Reykjavíkissa tuskin tapahtuu kummia
Eiköhän se oma koti ole vaarallisin paikka ihmisille ja tavallinen arki. Että jos pelkää, niin kannattaa koko ajan olla reissussa ja lomalla.
Reykjavik olisi lyllä kiva, mutta liian kallis mun lompakolle. Menen Turkuun.
Paljon todennäköisempää on että liukastuu kotona suihkussa ja taitaa niskansa tai joutuu auto-onnettomuuteen.
Turvatoimianon kiristetty kaikkialla, mutta varmasti pienemmät kaupungit ja lomakohteet ovat jossain määrin turvallisempia terrorismia ajatellen.
Minne vaan melkeinpä. Viime kesänä käytiin Dubrovnikissa (no se nyt on aika pikkukylä) ja Barcelonassa eikä epäröity hetkeäkään. Ihania lomia molemmat.
Jos olisi lomaa niin menisin ajelemaan Eurooppaa ristiin rastiin - myös pääkaupunkeihin.
Aina pitää muistuttaa, että riski on minimaalinen.
Kuinka monta suomalaista on ulkomailla kuollut terrori-iskussa? Ei kai kukaan. Sen sijaan liikenteessä kuolee kolmisen sataa ja muissa tapaturmissa vielä enemmän.
Kyllä se on miljoona kertaa suurempi todennäköisyys siellä Turkissa kuolla vaikka bussiturmassa kuin terrori-iskussa.
Mutta näinhän meitä pidetään otteessa -- irrationaalisilla peloilla. Allah akbur, vai miten sen nyt meni?
Emme aio pelätä ja pariinkin Euroopan isoon kaupunkiin ollaan menossa kesäloman aikana, mukana ala-asteikäisiä lapsia.
Me tullaan Suomeen. Kai sinne uskaltaa tulla?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se oma koti ole vaarallisin paikka ihmisille ja tavallinen arki. Että jos pelkää, niin kannattaa koko ajan olla reissussa ja lomalla.
Olen 100% varma, että islaministit ei räjäytä pommeja kotonani.
Tänävuonna ollut jo Varsovassa ja Frankfurtissa, perjantaina lähtö Berliiniin ja kuun lopussa Bukarestiin.
Kesäloma vietetään Barcelonassa ja Costa Bravalla, syksyllä mennään Zürichiin ja Colmariin, ennen joulua vielä Lontooseen.
Kyllä, hyvin uskallan.
No joka paikassa on vaarallista.
Jos lähdet kävelemään pihalle iskee ilkeä punkki pohkeeseesi, jos menet stadiin niin rumat wt-naiset leggareissa aiheuttaa sulle slaagin, jos otat metron Itä-Helsinkiin siellä pelottava somali ostaa mansikoita Tallinnanaukiolla, jos taas matkustat Stockholmiin niin kadulla voi tulla vastaan kolme karmeaa parrakasta muslimia/hipsteriä, ja jos menet Teneriffalle, niin aurinko polttaa herkän nahkasi ja kun kuljet Barcelonassa käsivesku auki roikottaen tavalliseen tapaasi, niin taskuvaras vie matkarahasi, ja kotimatkalla lentokoneessa känninen suomalainen ukko räyhää sulle.
Semmosta se on, maa on kova ja kärsä kipiä.
Ranskaan, Saksaan, Belgiaan tai Kreikkaan rantakohteisiin en lähtisi. Italiakin on vähän siinä ja siinä. Irlantia harkitsen, en usko että siellä tapahtuisi mitään.
En kyllä tieten tahtoen tässä "maailmantilanteessa" lähde mihinkään suurkaupunkiin reissuun tai johonkin pahimpaan turistirysään. Mielenkiintoisia kohteita löytyy muualtakin, joten miksi turhaan yrittää hankkiutua juuri sinne missä riski tulla listityksi on suurin. Toki noutaja voi tulla vaikka matkalla lähisiwaan, you never know.
Kiitti vastauksista!
Mä oon samaa mieltä siitä, ettei pelolle saisi antaa valtaa ja pitäis mennä vaan. Lasten kanssa jotenkin vaan vielä eri asia.. siksi mietin mikä olisi mahdollisimman kivaa ollen myöskin samalla mahdollisimman turvallista . Hyviä idiksiä tulikin!
Suositelkaa jotain kivaa paikkaa Irlannista tai Islannista? Meillä on reipas 7v ja vauva, joka kulkee mieluiten kantorepussa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitti vastauksista!
Mä oon samaa mieltä siitä, ettei pelolle saisi antaa valtaa ja pitäis mennä vaan. Lasten kanssa jotenkin vaan vielä eri asia.. siksi mietin mikä olisi mahdollisimman kivaa ollen myöskin samalla mahdollisimman turvallista . Hyviä idiksiä tulikin!
Suositelkaa jotain kivaa paikkaa Irlannista tai Islannista? Meillä on reipas 7v ja vauva, joka kulkee mieluiten kantorepussa.
t. ap
Tämän kesän parhaat kaupunkilomakohteet ovat Mosul ja Mogadishu.
Mikkeli on varmasti turvallinen paikka kesän kaupunkiloma paikaksi.