Mistä johtuu naisten ylipaino vyötäröllä? Viinasta?
Tallinnanlaivalla tuli ihmeteltyä naisia, jotka takaa päin näyttävät ihan normaaleilta ja jalat hoikat, mutta sitten heillä oli valtava "kaljamaha". Mies oli sitä mieltä, että se johtuu juomisesta. Johtuuko? En katukuvassa näe tällaisia - vai onko kyseessä jokin geeniperimä Suomesta?
Perinteisestihän on sanottu suomalaisen naisen ongelmaksi päärynävartalon. Nämä olivat kaikkea muuta.
Kommentit (35)
Kyllä kai se juomisesta usein johtuu. Ehkä niitä, jotka juovat liikaa, on Tallinnan-laivalla enemmän kuin katukuvassa keskimäärin.
Googlasin omenavartaloa, niin tuli vastaan mm- tällainen "yksinkertainen on kaunista"
http://varikaspipsa.blogspot.fi/2012/10/joskus-yksinkertainenkin-voi-ol…
Vierailija kirjoitti:
Googlasin omenavartaloa, niin tuli vastaan mm- tällainen "yksinkertainen on kaunista"
http://varikaspipsa.blogspot.fi/2012/10/joskus-yksinkertainenkin-voi-ol…
Ei kyse tällaisesta ollut, vaan siis muuten ihan normaalista + valtava maha.
Pelastusrengas tulee syömällä liikaa sokeria ja tärkkelystä.
Kuvailit minut. Olen koko ikäni ollut lähes absolutisti. En ole koskaan ollut humalassa.
Itse olen 150/54 ja kaikki kertyy vain ja ainoastaan mahan alueelle. Saanut omena vartalon geenit :( Olen lähes absolutisti eli yksi siideri puoli vuosittain riittää.
Olen omenavartalo. Samoin on äitini, mummoni, tätini, osa serkuista.. Alkoholisteja ei suvussa ole. Että ihan perinnöllinen vartalon muoto.
Suomessa kyllä omenavartalo lienee se tyypillisempi kropan malli. Mutta kyllä, sekä liikkumattomuus että runsas alkoholinkäyttö kerryttävät rasvaa keskivartaloon. Osalla myös ihan pelkät geenit.
Liika sokeri, alkoholi, liikkumattomuus. Ehkä sokeri eniten, samoin valkoiset jauhot. Ja tietenkin geenit.
Ohis, mutta en tajua miksi päärynävartaloa sanotaan ongelmaksi? Mun mielestä tosi kaunis vartalotyyppi. Itse olen tosi hoikka ja mielelläni ottaisin päärynävartalon.
Suomessa elelee paljon naisia, jotka syövät vapaasti. Ollaan kuin pieniä lapsia henkisen vahvuuden kanssa: se, mitä halutaan, on saatava heti. Haluan munkkipossun -> ostan munkkipossun. Haluan munaa -> käyn hakemassa munaa.
Näiden naisten eämä on "eläimellistä".
Oiskohan se, että joillakin se kaikki läski kiertyy vatsan seudulle. Hiilarit turvottaa oikein kunnolla vatsaa ja saa aikaiseksi "kaljamahan".
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan se, että joillakin se kaikki läski kiertyy vatsan seudulle. Hiilarit turvottaa oikein kunnolla vatsaa ja saa aikaiseksi "kaljamahan".
Eiköhän kyse nyt kuitenkin ole tahdonvoiman puutteesta.
Oman suvun naisilla on lähes kaikilla iso takapuoli ja paksut reidet, myös normaalipainoisilla ja nuorilla. Miehen puolelta naisilla on järjestään hoikat jalat, mutta jos painoa tulee lisää, se kaikki sijoittuu vatsaan. Uskomatonta, että joku vielä nykyään ei ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia.
Minulla on aina ollut pullea maha. se oli jo lapsena sellainen vaikka olin alipainoinen. En tiedä mistä johtuu. Vatsalihakset ovat kuntotestestien mukaan aina olleet hyvät eikä minulla mitään metabolista oireyhtymääkään ole.
Olen oppinut vetämään vatsan sisään jo lapsena sillä äitini huomautteli mahastani.
Vierailija kirjoitti:
Oman suvun naisilla on lähes kaikilla iso takapuoli ja paksut reidet, myös normaalipainoisilla ja nuorilla. Miehen puolelta naisilla on järjestään hoikat jalat, mutta jos painoa tulee lisää, se kaikki sijoittuu vatsaan. Uskomatonta, että joku vielä nykyään ei ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia.
Näitkö Auschwitzissa erilaisia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa nyt pysyttäisiin normaalissa elinympäristössä, kun sellaisessa eletään. Ja ei, en ole niin vanha, että olisin keskitysleirissä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa nyt pysyttäisiin normaalissa elinympäristössä, kun sellaisessa eletään. Ja ei, en ole niin vanha, että olisin keskitysleirissä ollut.
Tarkoitin, että isot luut ovat skeidaa selityksenä. Käytännössä jokaisesta tulee laiha kovalla kurilla.
Myös stressi ja istuminen keräävät rasvaa nimenomaisesti mahaan.
Metabolinen oireyhtymä