Mistä johtuu kova jalkakipu työpäivän jälkeen?
Eli olen 23 vuotias ja teen työtä ,jossa joutuu seisomaan miltei koko päivän ja ravaamaan eestaas. Loppu päivästä jalkoja alkaa särkemään niin ettei kotiin meinaa pystyä kävelemään. Minulla pitäis olla ihan hyvät työkengät, kun oon ammattilaisen kanssa ne valinnut. Tuntuu siis, että jalat on pakko saada ylös niin kipu vähän hellittää.onko muilla vastaavaa? Mistä vois johtua?
Kommentit (15)
Missä kohtaa jalkaa se kipu on? Jalkaterässä, nilkassa, polvissa...?
Kipu on nilkoista alaspäin, jalkapöytä ja jalkapohja lähinnä. Muuten jalat sitten vaan väsyneet :( -ap
Auttaisko, jos vaihtaisit kenkiä? Nehän voi olla hyvät, mutta jos on aina samat kengät jalassa, niin mulla ainakin tahtoo jalat kipeytyä. Joka toinen päivä eri kengät?
Mulla ainakin helpottaa parin työpäivän jälkeen tuo kipu. Välillä hipsin hetken sukkasillaan töissä, jos kesken vuoron alkaa sattumaan.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisko, jos vaihtaisit kenkiä? Nehän voi olla hyvät, mutta jos on aina samat kengät jalassa, niin mulla ainakin tahtoo jalat kipeytyä. Joka toinen päivä eri kengät?
Pitää yrittää! Ei tästä muuten tuu mitään :(
Millaiset työkengät sinulla on? Onko niissä muotoiltu pohjallinen?
Vierailija kirjoitti:
Niissä on joku ns koroke kun ei oo yhtään lättäjalat vaan on semmoinen kaari. Hmm. Ap
No voi johtua siitä että jalat turpoavat tai siitä että jaloissa on jotain ongelmia, mm. pohkeet menevät jumiin, tms.
Kokeilepa jalkahierontaa siten, että poljet keskikokoista superpalloa mahdollisimman voimalla kipukohtiin. Ryhmyisten juurakoiden polkeminen toimii myös. Ihmeen lyhyt hieronta-aika riittää ainakin minulle.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa jalkahierontaa siten, että poljet keskikokoista superpalloa mahdollisimman voimalla kipukohtiin. Ryhmyisten juurakoiden polkeminen toimii myös. Ihmeen lyhyt hieronta-aika riittää ainakin minulle.
Kiitos vinkistä! Pitää yrittää tuotakin -ap
Mulla samaa ongelmaa, tosin ei ole väistynyt "parin päivän jälkeen" niinkuin täällä joku sanoi. Itseasiassa olen nyt tehnyt seisomatyötä nelisen vuotta, ja jalkoja särkee tosi pahasti. Mulla on jalkaterässä rakenteellisiä ongelmia, joten se varmasti vaikuttaa. Käytössä on myös ammattilaisen tekemät tukipohjalliset (ilman niitä en takuulla pystyisi työtäni tekemään, ennen pohjallisia tilanne oli vielä pahempi). Pohjalliset on kalliit, itse maksoin niistä muistaakseni piirun alle 200 euroa... Halvemmallakin saa, tiedän.
Yksi hyvä (ja halpa) vinkki on harjanvarresta tms sahattu keppi, laita keppi lattialle poikittain ja astele sen päällä vaikka telkkaria katsoessa. Askellat siinä siis päällä edestakaisin, sentin kerrallaan. Molemmat jalat siis kepin päällä samaan aikaan, hyvä aloittaa vaikka siitä kaaren kohdalta ja astella eteen ja taakse. On tosi kivuliasta mutta mulla ainakin vähän helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä on joku ns koroke kun ei oo yhtään lättäjalat vaan on semmoinen kaari. Hmm. Ap
Onko standardipohjallsiet vai mittojen mukaan tehdyt? Valmistajan omissa saattaa olla liian korkea tai liian matala jalkaholvin tuki, ja kun "nojaat" kävellessä sitä vasten, jalka vääntyy väärään asentoon. Pienikin virheasento saattaa aiheuttaa kipua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko standardipohjallsiet vai mittojen mukaan tehdyt? Valmistajan omissa saattaa olla liian korkea tai liian matala jalkaholvin tuki, ja kun "nojaat" kävellessä sitä vasten, jalka vääntyy väärään asentoon. Pienikin virheasento saattaa aiheuttaa kipua.
Eiku ne on ihan standardit, ei otettu mitään mittoja. :( -ap
Täällä ihan sama ongelma, olen pohtinut tukisukkien käyttöä päivän aikana mutten ole vielä ostanut.