Ystävä ei aio pukeutua valkoiseen morsiuspukuun
Ja olen kaaso. Morsian on valinnut puvustaan viininpunaisen. Minusta aivan tavattoman mauton valinta! Sulhasen puku on normaali. No, (huono) makunsa kullakin, mutta entäs kun ostamani mekko on myös viininpunainen, hiukan pinkimpi s'vy kuin morsiamen? En ole vielä esitellyt pukuani hänelle, mutta tuleekohan tästä ongelmia? Kutsuja olen ollu tekemässä eikä niissä mainita ettei sopisi pukeutua viininpunaiseen tms. Pitääkö minun ostaa uusi mekko? Valkoinen?? :D
Kommentit (29)
Värikäs puku morsiamella on trendikäs ja nykyaikainen, valkoinen väri ei edes ole Suomessa perinteinen (musta puku on perinteinen), joten siihen on turha vedota. Sinä voit omissa häissäsi noudattaa haluamaasi pukukoodia, nämä eivät ole sinun hääsi, joten morsian saa pitää vaikka minkä väristä pukua.
Sinun pukusi väri voi olla morsiamen mielestä sopiva tai ei, se on kysyttävä häneltä erikseen, jos pelkäät että hän saa bridezilla-kohtauksen hääpäivänä.
Hienoa nimenomaan pukeutua muun väriseen kuin valkoiseen. Eikä varsinkaan pukeutua mihinkään hohtavanvalkoiseen pukuun.
Vierailija kirjoitti:
No johan on...
Ei morsiuspuvun tarvitse olla valkoinen.
Viininpunainen on toki eksoottinen valinta kesähäihin mutta so what?
Itse menin tulipunaisessa puvussa naimisiin 13vuotta sitten, jäät oli helmikuussa. Hyvä ystäväni meni naimisiin sinisessä puvussa toukokuisissa häissään 10 vuotta sitten.
Jäät on yleensä vielä helmikuussa, vai oliko se yllätys? :D
Vierailija kirjoitti:
No johan on...
Ei morsiuspuvun tarvitse olla valkoinen.
Viininpunainen on toki eksoottinen valinta kesähäihin mutta so what?
Itse menin tulipunaisessa puvussa naimisiin 13vuotta sitten, jäät oli helmikuussa. Hyvä ystäväni meni naimisiin sinisessä puvussa toukokuisissa häissään 10 vuotta sitten.
Luin ensin että "itse menin tuulipuvussa naimisiin" :D
Mulla oli keltainen kesämekko morsiuspukuna. Tykkäsin siitä ja se sopi minulle. Muutenkin olen sellainen, että haluan uudistaa tyhmiä perinteitä kuten että mies (isä) luovuttaa neitsytmorsiamen uuden miehen (sulhanen) omistukseen. Yök. Ei siis myöskään ollut kävelyä kirkon käytävää pitkin isän kanssa, en ole tavara vaan itsenäinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Värikäs puku morsiamella on trendikäs ja nykyaikainen, valkoinen väri ei edes ole Suomessa perinteinen (musta puku on perinteinen), joten siihen on turha vedota. Sinä voit omissa häissäsi noudattaa haluamaasi pukukoodia, nämä eivät ole sinun hääsi, joten morsian saa pitää vaikka minkä väristä pukua.
Sinun pukusi väri voi olla morsiamen mielestä sopiva tai ei, se on kysyttävä häneltä erikseen, jos pelkäät että hän saa bridezilla-kohtauksen hääpäivänä.
Muakin huvittaa, kun ihmiset arvostelee eri värisiä hääpukuja, etenkin tummia. Joku vaalea pinkki tai sininen hyväksytään vielä. Itse katselin vanhoja kuvia, niin isovanhempien vanhemmat menivät vielä mustissa naimisiin :)
Ylipäätänsä, morsian pukeutuu häissään miten lystää ja huomaavainen kaaso kysäisee morsiammelta onko hänen mekkonsa/asunsa ihan ookoo, jos pukeutumisohjeita ei ole tullut niin uskon että on.
Ap kirjoittaa aloituksesta lähtien niin törkeästi ja valittaa oudoista asioista, etten ihan usko vikaa olevan nyt vain morsiammessa jos häiden järjestely nyppii.
Minun äitini meni naimisiin siniharmaassa pitkässä puvussa, siis ihan morsiuspuvun mallisessa. Ymmärrettävää, ettei valinnut valkoista, kun minut oli pusertanut ulos jo yli 6 vuotta aikaisemmin. Tuleva aviomies ei siis ollut isäni. Se mikä minua on aina huvittanut, kun olen katsellut vanhoja hääkuvia, on että morsian lähettää ambivalenttista viestiä: ei pukeudu valkoiseen, koska jo lapsi valmiina, mutta sitten kuitenkin huntu päässä, joka sekin on viattomuuden merkki.
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini meni naimisiin siniharmaassa pitkässä puvussa, siis ihan morsiuspuvun mallisessa. Ymmärrettävää, ettei valinnut valkoista, kun minut oli pusertanut ulos jo yli 6 vuotta aikaisemmin. Tuleva aviomies ei siis ollut isäni. Se mikä minua on aina huvittanut, kun olen katsellut vanhoja hääkuvia, on että morsian lähettää ambivalenttista viestiä: ei pukeudu valkoiseen, koska jo lapsi valmiina, mutta sitten kuitenkin huntu päässä, joka sekin on viattomuuden merkki.
No ennen vanhaan kai ajateltiin että musta on juhlava väri,ja häät vakavasti otettava juhla,en usko että vanhanajan tummat hääpuvut ovat viitanneet siihen,etteikö morsian olisi viaton.Tai nykyajan värikkäät hääpuvut,ehkä ihmiset vain haluavat "omanvärisensä" puvun ja oman tyylisensä häät muutenkin,ei siis pakkopullaperinteitä.Huntu taas mielletään morsiusasuun kuuluvaksi,kuulin vasta vähän aika sitten kaverilta mikä sen alkuperäinen merkitys on ollut(kuulemma huntua on pidetty kasvojen edessä kunnes pappi antaa luvan suudella morsianta,se on ollut kirjaimellisesti viattoman morsmaikun ensisuudelma).On se kumma,jos ei omiin häihinsä saa pukeutua niin kuin itsestä hyvältä tuntuu,ilman että se tulkitaan ristiriitaiseksi,anteeksi,siis ambivalentiksi viestiksi.Itse ainakin mieltäisin hääpuvun viestiksi:tämä on minusta tyylikäs ja juhlava asu juhlistamaan tärkeää päivääni,ei sen syvällisempää.
Ensin olin sitä mieltä, että olet kamala tyyppi, mutta nyt ymmärrän, miksi esität asiasi aggressiivisesti. Minä jouduin tietämättömyyttäni kaasoksi ihmiselle, jota olin tavannut satunnaisesti töissä muutaman kuukauden ajan. Olisinpa ymmärtänyt sanoutua kaason tehtävistä irti heti ensimmäisen yksipuolisen kahakan jälkeen. Kaasoaikani oli ennennäkemätöntä juoksuttamista, nöyryyttämistä ja v***uilua. Tuttavuus oli ohi siinä samassa kuin häätkin.
Älä pukeudu valkoiseen äläkä morsiamen itselleen valitsemaan väriin. Jos et löydä omasta tai jonkun kaverin kaapista sopivaa pukua, osta sellainen vaatekerta, jota voit käyttää monessa paikassa myöhemmin. Ole häissä asiallinen ja kohtelias kuin olisit työtehtävissä, ja häiden jälkeen morsiamelle heippa ja hyvästi.