Jos löytäisit puistonpenkiltä muovikassin, jossa on vastaostettu vaate (hintalaput paikallaan), mitä tekisit sille?
Myisitkö kirpputorilla, veisitkö löytötavaratoimistoon, pitäisitkö itselläsi vai mitä tekisit?
Kommentit (25)
Jos olisi jees, pitäisin itselläni, jos ei niin jättäisin siihen.
Pitäisin itse, mut pesisin sen ensin.
Jos vaate olisi sellainen, mitä voisin itsekin käyttää, ottaisin sen omaan käyttööni. Jos taas vaate olisi sellainen, mistä en pidä, luultavasti antaisin sen jollekin.
Jos hintalapusta käy ilmi, mistä ostettu, veisin liikkeeseen. Laittaisin Facebook-haun, että oikea omistaja löytyisi.
Veisin löytötavaraksi tai palauttaisin ko. liikkeeseen, jos se on ihan vieressä. Sieltä se asiakas sitä melko todennäköisesti kävisi kysymässä.
Jättäisin siihen - ehkäpä omistaja on huomannit unohtaneensa kassin ja tulossa jo sitä hakemaan.
Toinen nykypäivän trendi on tietysti laittaa facebookkiin ilmoitus ja toivoa että omistaja löytyy. :)
Vierailija kirjoitti:
Jos hintalapusta käy ilmi, mistä ostettu, veisin liikkeeseen. Laittaisin Facebook-haun, että oikea omistaja löytyisi.
samoin
En mitään. Viime viikolla istuin penkille ja huomasin maassa kassillisen hedelmiä. Istuin odottamassa kyytiä noin 20 minuuttia ja tuon aikana eräs nainen tuli juosten paikalle ja naurahti että oli unohtanut kauppakassinsa siihen.
Jättäisin siihen, koska omistaja voi tulla kohta etsimään. Nimimerkillä jätin reppuni ja tunnin päästä menin etsimään, onneksi oli siinä, mihin sen jätin. Tosin siellä oli mulle tärkeää tavaraa.
Jos olisi aikaa, voisin jäädä penkille hetkeksi istumaan ja katsoisin, palaisiko omistaja paikalle etsimään vaatteitaan. Jos ei, veisin kassin varmaan vaateliikkeeseen mistä vaatteet olisi ostettu. Ellei pussissa sitten olisi joku oikeasti täydellinen vaate mikä alkaisi himottamaan, tällöin olisi vaikea vastustaa sen viemistä kotiin!
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin siihen, koska omistaja voi tulla kohta etsimään. Nimimerkillä jätin reppuni ja tunnin päästä menin etsimään, onneksi oli siinä, mihin sen jätin. Tosin siellä oli mulle tärkeää tavaraa.
Miksi laitoit viimeiseen lauseeseesi "tosin"?
Selvittäisin mistä liikkeestä se on ja yrittäisin palauttaa väittäen hukanneeni kuitin tms. saadakseni "rahani" takaisin.
Ei ole tapana varastella.
Jättäisin siihen, jos ei ole kovin arvokkas. Jos on kalliimpi rätti, niin toimittaisin löytötavaroihin.
facebook ilmoitus että päätyisi omistajalleen takaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi laitoit viimeiseen lauseeseesi "tosin"?
VAhingossa, kirjoitin ensin pitkän viestin ja pyyhin sitten osia pois. Tosin siinä ei ollut mitään uutta mutta mulle tärkeää tavaraa taisi olla tuo lause aluksi.
Mitä jeesustelijoita! Todellisuudessa suurin osa pitäisi vaatteen.
Vierailija kirjoitti:
Myisitkö kirpputorilla, veisitkö löytötavaratoimistoon, pitäisitkö itselläsi vai mitä tekisit?
Veisin löytötavaratoimistoon,kuten minkä tahansa muun löydetyn esineen.Miksi minä sen itselläni pitäisin? Aika epätodennäköistä,ettäs satun löytämään juuri minun kokoiseni ja tyyliseni uuden vaatteen :D Ja vaikka niin kävisikin,ei omatunto sallisi käyttää sitä,mahtaa harmittaa vaatteen oikeaa omistajaa jos tyyliin matkalta kaupasta kotiin vasta ostettu vaate unohtuu jonnekin.
Löysin pinkin kännykän ja vein poliisilaitokselle ja en halunnut löytöpalkkiota.
En yhtään mitään. Ostan omat vaatteet kaupasta.