yks mies tappoi itsensä. Mietin et miksi. Ihannoli normaalin näköinen
Ajattelin et ulospäin jopa sellainen vähän menestyjä, kova, pärjäävä. Paljon kavereita, tuttavia. Ei mitenkään ois käynyt mielessä et asiat olisivat voinee olla niin huonosti :/ Hymyilevä ja mukava. Tuli kaikkien kanssa toimeen. Mies oli vasta nähnyt sitä ja sanoi et oli ollut tavallinen iloinen itsensä.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että olet vähän yksinkertainen ihminen.
Pistääpä vaan mietityttämään. Jos oisin tiennyt, oisinko voinut auttaa. Miksi sen teki kun oli ihan hyvännäköinen. Ois saanut itselleen lohduttajan. Ja jos firmalla meni huonosti ni mut sitten? Tuskin ees meni huonosti. Mut jos meni ni ois voinut vaikka heittää hanskat tiskiin, lähteä ja alottaa uuden elämän jossain muualla.
Ei meistä aina kaikki näy ulospäin, minullakin arvet ranteessa muistona ajasta jolloin en jaksanut.
Olikohan meillä yhteinen tuttu... Mietin ihan samaa, en olisi ihan heti uskonut hänen tekevän itselleen mitään. Mutta mistäpä sitä koskaan tietää. Lapsia sääli :(
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että olet vähän yksinkertainen ihminen.
Oletko sinä sitten puolestasi niitä filosofeja tai älykköjä, joiden mielestä tällaisista asioista yhteiskunnassamme ei pitäisi edes keskustella,vaan itsemurhia täällä tulisi pitää vain ns.itsestäänselvänä ilmiönä ja sivuuttaa aina vain,aivan kylmästi ja olkaa kohauttamatta ??
Ihan kuin se pahaolo näkyis ulospäin. Mä suunnittelen aktiivisesti itsemurhaa, miettiny jo tekotavankin valmiiksi, itsemurhakirjekin kirjoitettu ym siihen liittyvää. Jos mä käyn mun perheenjäsenten luona, ni pitää vaan esittää iloista, koska muuten ne ovat kuin "naama norsun v*tulla" ja kysyy että mitä h*lvettiä sä esität.
Onneksi kauaa ei tarvitse enää esittää...
Vierailija kirjoitti:
Ei meistä aina kaikki näy ulospäin, minullakin arvet ranteessa muistona ajasta jolloin en jaksanut.
Miksi valitsit tähän esimerkiksi juuri sen yhden asian joka näkyy ulospäin?
Eli et tiedä tyypistä mitään ja silti ihmettelet? No ehkä sillä firmalla sitten meni huonosti.
Ulkonäkö, taloudellinen tilanne, olemus tai hymy kasvoilla ei kerro mitään todellisuudesta. Minäkin olen asiallinen, kohtelias, kaunis ja siisteihin ja kalliisiin vaatteisiin pukeutuva nuori nainen, josta kadulla vastaan kävelevät eivät ikinä osaisi arvata totuutta.
Todellisuudessa olen narkomaani, olen kärsinyt opiaattiriippuvuuden kanssa jo vuosia. Piikitän suoraan suoneen ja ostan aineet kadulta. Lisäksi minulla on vakavia mielenterveysongelmia ja suunnittelen itsemurhaa lähes päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkonäkö vaikuta masennukseen
Voi vaikuttaa ja masennus vaikuttaa usein ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä? Et jaksanut arvet ranteessa?
Auttoiko ne arvet sitten sinua jaksamaan? Jos halusit kuolla pois niin miksi sitten vain arvet? Minä mietin ihmisiä, jotka ovat aina epäonnistuneet kaikessa ja haluavat lopulta kuolla... No mitä nämä ihmiset tekevät? Epäonnistuvat itsemurhan tekemisessä!
Aika karua touhua...
Olen sanaton. Kuinka typeriä voi ihmiset olla?
Niinpä. Ei jaksa haluaa kuolla ja ainoastaan arvet saa ranteseen. Ei se ole niin hemmetin vaikeaa viiltää ranteen valtimoita halki. Totta päättäväisyyttä se vaatii ja kivun sietokykyä.
Mutta harva ihminen edes tietää missä kohti rannetta menee valtimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttoiko ne arvet sitten sinua jaksamaan? Jos halusit kuolla pois niin miksi sitten vain arvet? Minä mietin ihmisiä, jotka ovat aina epäonnistuneet kaikessa ja haluavat lopulta kuolla... No mitä nämä ihmiset tekevät? Epäonnistuvat itsemurhan tekemisessä!
Aika karua touhua...
Niinpä. Ei jaksa haluaa kuolla ja ainoastaan arvet saa ranteseen. Ei se ole niin hemmetin vaikeaa viiltää ranteen valtimoita halki. Totta päättäväisyyttä se vaatii ja kivun sietokykyä.
Sanoisitko nuo samat asiat esim. läheiselle ystävällesi, omalle sisarellesi tai vaikkapa lapsellesi, kun hän on yrittänyt itsemurhaa ja epäonnistunut siinä?
Mun tuttava päätyi samaan ratkaisuun, ihmettelin syvästi!
Edellisellä viikolla 'hoiti' asiat kuntoon, esim haki tilaamansa piilolinssit optikolla ja kenkänsä suutarilta..
Oli baarissa samana iltana ihan normaali oma itsensä🤔 Ei voi vaan ymmärtää mitä (v..tua) tapahtui??
Yks kauneimmista ja mukavimmista ihmisistä mitä koskaan tunsin🙁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkonäkö vaikuta masennukseen
Voi vaikuttaa ja masennus vaikuttaa usein ulkonäköön.
Useissa tapauksissa ei vaikuta, päinvastoin. Itsekin nimenomaan panostan ulkonäköön mahdollisimman paljon, ettei kukaan tuntematonkaan vahingossa arvaisi todellisia ongelmiani, koska häpeän niitä niin paljon.
T. Se mielenterveysongelmainen narkomaani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika karua touhua...
Sanoisitko nuo samat asiat esim. läheiselle ystävällesi, omalle sisarellesi tai vaikkapa lapsellesi, kun hän on yrittänyt itsemurhaa ja epäonnistunut siinä?
En. Miksi sanoisin? Ihmettelisin syvästi miksi hän on yrittänyt itsemurhaa ja keskustelisin hänen kanssaan. Mutta minulla ei ole kyseisiä sukulaisia. Itse harkitsen itsemurhaa joka ikinen päivä. En vielä voi tehdä sitä kun sairas isäni on vielä elossa. Sitten kun haimasyöpä nujertaa hänet teen itsemurhan.
Miksi ihmeessä ihmiset leikkivät itsemurhalla ja vaativat sillä sympatiaa? Kun itsemurha tehdään niin mietitään muutama kerta miten se tehdään, jotta se onnistuu....
Ei näy päällepäin... Itselläkin hyvä parisuhde, koulutus, ja kavereita, rahaakin... Ja vielä tällä hetkellä työ. Jos määräaikaista työtä ei jatketa, niin aion vakavasti miettiä esim hukuttautumista humalassa. En vain jaksa olla työtön ja työ on unelmatyöni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika karua touhua...
Onko palstalla tänään tavallistakin vajaampaa porukkaa vai tavallista enemmän trolleja?
Tuo,jota lainaat,on luultavasti myös näyttänyt ulkopuolisen silmin "normaalilta,iloiselta,omalta itseltään" sellaisena aikana,kun on oikeasti ollut tilanteessa,jossa ei jaksa elää.Arvet ranteessa eivät välttämättä viittaa "epäonnistuneeseen itsemurhaan".Itsensä vahingoittaminen voi olla myös sitä,että fyysinen kipu helpottaa henkisen kivun kestämistä.Itsemurhayritys voi olla avunpyyntö.Ne,jotka tosissaan haluavat päättää päivänsä,sen yleensä myös tekevät jollain "varmalla" tavalla,esimerkiksi jos ottaa yliannostuksen lääkkeitä,voi päätyä sairaalahoitoon ja jäädä henkiin,jos taas hyppää junan alle,aika todennäköisesti pääsee hengestään ilman "vaaraa" tulla pelastetuksi.
Kyllä,ihminen joka ihmettelee miksi joku "normaalinnäköinen" päättää päivänsä,antaa itsestään vähän yksinkertaisen kuvan.Harva itsemurhakandidaatti kulkee tyyliin kaulassaan kyltti:"Suunnittelen itsemurhaa."Aika moni masentunut pitää kulisseja pystyssä ja yrittää parhaansa mukaan näyttää niin "normaalilta" kuin suinkin.Siksi heitä on vaikea auttaa ja itsemurha tulee ulkopuolisten silmissä puun takaa.
Näin jälkeen päin ajateltuna ja jälkiviisaana voi poimia asioita, jotka ois ollut jonkilaisia merkkejä jos niihin olisi osannut tarttua. Mutta kun ei :(
Ei minustakaan kauheasti huomaa, että ajattelen kuolemista joka päivä.