Jos tarvitset Excel-apua: Kysy tästä!
Hei, mulla vähän tylsää. Eli: jos joku tarvitsee vähän Excel-supportia, tänne voi laittaa kysymyskiä.
Kommentit (20)
Kysymyskihärkä, tuo Excelin sympaattinen maskotti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään erityistä kysyttävää, mutta olen aika huono Excelissä ylipäätään. Onko heittää mitään hyvää vinkkiä tai linkkiä missä sitä voisi opetella, perustaidoista haastavampiin juttuihin? Miten olet itse opetellut? Jossain koulussa, nettitutoriaaleilla vai vain kokeilemalla?
Käyttämällä olen oppinut. Joudun työssä käyttää paljon Exceliä. Paljon tuli kyllä opittua netin kautta. En ole koskaan käynyt kurssia. Vähän riippuu mitä halua tehdä.
Me voisimme esim. keksiä tässä yhdessä jonkinlaisen taulukon sellaisille ominaisuuksilla mitä te haluatte... Te kerrotte mitä haluatte ja minä rakennan. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Miten power pivot tehdään?
Jos olet sillä tasolla että sua kiinnostaa POWERpivot, sit kyllä tiedät mistä löydät vastauksen ja tiedät että sellaista ei tässä voi selittää. Mutta kiinnostava tuo powerpivot kyllä on. Mutta itse en käytä sitä. Olen vain kokeillut joskus.
- ap
No miksi sitten tarjoat apua etkä halua/osaa auttaa?
Toinen kysymys: mitem excel2013:ssa saa PHAKU-funktion hakutuloksissa ne #PUUTTUU -tekstit korvattua jollain omalla tekstillä?
En nyt jaksa googlata ohjetta vaan kerro sinä lyhyesti.
JOSVIRHE(PHAKU(tähän ne argumentit);"haluamasi teksti")
Eli josvirhe määrittää mitä kirjoitetaan, jos phaku funktio tuottaa virheen eli #PUUTTU!
Miten saa vlookupin toimimaan sarakkeessa, jonka arvoissa voi olla sekä kirjaimia että numeroita että erikoismerkkejä?
Kiitti! Testaan JOSVIRHETTÄ heti huomenna töissä.
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten tarjoat apua etkä halua/osaa auttaa?
Toinen kysymys: mitem excel2013:ssa saa PHAKU-funktion hakutuloksissa ne #PUUTTUU -tekstit korvattua jollain omalla tekstillä?
En nyt jaksa googlata ohjetta vaan kerro sinä lyhyesti.
Jos viittaa tuohon PowerPivot-kysymykseen, niin ei siinä ole mitään järkeä. Se olisi sama kuin "Miten Excel tomii?
Tuo sun "#Puuttuu"-kysymys oli hyvä kysymys mihin voi myös vastata.
Vierailija kirjoitti:
Kiitti! Testaan JOSVIRHETTÄ heti huomenna töissä.
Kannattaa ehkä vaihtaa kieliasetukset Excelissä. On helpompi käyttää englantia kun jos alkaa kiinnostua excelistä, niin sillä kielellä löytää paremmin vastauksia. Ja jos joskus vaihtaa työpaikan, niin voi olla ota muut käyttää englantia. On helpompi keskustella kaavooista. Pienetkin excel-nörtit käyttää usein "englanti".
Vierailija kirjoitti:
Miksi en käyttäisi Libreä?
voihan sitä käyttää, mutta jos joskus joutuu työssä käyttää exceliä, sitten olet kyllä hukassa sun libre-taidoilla. Ja yrityksissä käytetään kyllä "excel" eikä "libre".
Excel on kyllä tehokkaampi ja parempi loppupeleissä.
Mutta jos haluat vain muutaman hassun laskelman tehdä ja et halua investoida muutaman euron kunnon työkaluun, niin sit käytät libre.
Miten Open Officen laskentataulukossa voi tehdä monisarakkeisen alasvetovalikon. Esim. linkitän solun A1 toiseen taulukkoon, josta haluan alasvetovalikkoon otsikon ja samalta riviltä useita tietueita. Toistan saman soluun A2 jne. En vaan osaa.
Hei!
Minun pitää kirjoittaa postinumeroita ylös excelissä mutta ensimmäinen/ensimmäiset nollat häviää aina jostain syystä?! Osaako joku kertoa miten saan sen normaaliksi! Koitin avata tiedoston uudestaan mutta ei toimi..
Kiitos ja toivottavasti joku osaa auttaa!!
Epätoivoinen!1 kirjoitti:
Hei!
Minun pitää kirjoittaa postinumeroita ylös excelissä mutta ensimmäinen/ensimmäiset nollat häviää aina jostain syystä?! Osaako joku kertoa miten saan sen normaaliksi! Koitin avata tiedoston uudestaan mutta ei toimi..
Muotoile solu tekstiksi tai syötä postinumero laittamalla ensin ' (esim. '01230).
T. Ekseliguru2
Hei! minulla on tällainen ongelma
On excel jossa on paljon eri työtehtäviä jotka ryhmitellään saman koodinimen alle, joka sijaitsee toisella rivillä. miten teen sen?
eli toiminnot
-etsi ja kopioi toiseen riviin
-etsi ja korvaa kaikki
/
tarvittavat toiminnot:
-etsi työtehtävä ja kopioi toiseen riviin
-etsi ja korvaa kaikki työtehtävät koodilla
kiitos etukäteen :)
Vierailija kirjoitti:
Epätoivoinen!1 kirjoitti:
Hei!
Muotoile solu tekstiksi tai syötä postinumero laittamalla ensin ' (esim. '01230).
T. Ekseliguru2
eikä vaadi edes solumuotoiluja erikseen, riittää, kun kirjoittaa ennen postinumeroa sen yksinkertaisen lainausmerkin.
Hei!
Minulla on Excel, johon tulee dataa lomakkeen vastauksien perusteella reaaliajassa. Haluaisin saada tämän Excelin datan Google Sheetsiin niin, että joko Google Sheetsistä voisi tehdä viittauksia Exceliin tai niin, että voisin siirtää kaiken Excelissä olevan datan vastaavaan Google Sheetsiin. Jos siirrän kaiken datan niin myös Google Sheetsissä olevan datan tulee päivittyä reaaliaikaisesti lomakkeen vastausten mukaan.
Onko tämä mahdollista? Iso kiitos jo etukäteen!
Moro
Oliko jokin näppäin yhdistelmä millä sai muokattua usean solun suhteellista viittausta yhtä aikaa ?
Muistelen että sellainen olisi mutten millään saa päähän miten se tapahtui....
Minulla ei ole mitään erityistä kysyttävää, mutta olen aika huono Excelissä ylipäätään. Onko heittää mitään hyvää vinkkiä tai linkkiä missä sitä voisi opetella, perustaidoista haastavampiin juttuihin? Miten olet itse opetellut? Jossain koulussa, nettitutoriaaleilla vai vain kokeilemalla?