Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V***ttaa kun työssäkäyvät valittavat kun pitää mennä töihin!

Vierailija
08.05.2016 |

Mulle jumalavita kelpais työ! Ettekö tajua että ootte onnekkaita. Ja jos ei kiinnosta työnteko niin ottakaa prkl loparit! Nih..

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kyllä on vitun riemukasta.

Herätyskello soi 5:00, lähden 5:30 ajamaan työpaikkaa kohti ja olen perillä 7:00.

Töistä lähden 16:00 ja kotona olen 18:00.

Selkään sattuu ja väsyttää ne kaikki huimat 3 tuntia, jotka olen vuorokauden aikana kotonani. Siitä olis sitten revittävä aika lasten ja puolison kanssa.

Puolisolla ei ole työtä, joten mun on pakko käydä töissä että saadaan katto pidettyä pään päällä :( Itsehän en tästä juuri ehdi nauttimaan, mutta kyllähän se lohduttaa kun tietää että lapset ja mies eivät joudu veneen alle, ja niillä on ihan hyvin asiat.

Vierailija
22/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos Ap hankkisit elämääsi sisältöä niin ei tarvitsisi välittää niin hirveästi muiden tekmisisitä ja valitusten aiheista? Työttömänä voit ilmaiseksi pyöräillä, kävellä, juosta, uida, retkeillä luonnossa, opetella tunnistamaan kasveja ja eläimiä, ottaa aurinkoa, käydä kirjastossa ja lukea. Lähes ilmaiseksi voit käydä kaupungin kuntosaleilla, uimahallissa, museoissa, tehdä puutarha-tai parveketöitä, käydä työväenopiston kursseilla, avoimen tai kesäyliopiston kursseilla jne. Olisi ihanaa, jos voisin tehdä noita kaikkia, mutta kun arkipäivistä menee 10h työmatkoihin ja töihin, niin todella kortilla on aika. Vaikka näpyttelisit hakemuksia 4h päivässä, silti sinulle jäisi 6h enemmän aikaa noille kuin minulla. Mieti, kuinka ihanaa! 

Kesäyliopiston kurssit on muuten tosi kalliita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 vuotta painettu duunia, eikä päivääkään työttömänä. Ainoa breikki oli 8 kk, kun palvelin Suomen armeijassa. Voin sanoa, kyllä vituttaa välillä mennä duuniin. Montako vuotta AP:llä on työelämässä yhteensä?

Vierailija
24/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät työssäkäyvät valittajat mene alalle josta tykkäävät?? Jotain sellaista työtä löytyy varmasti jossa saa toteuttaa omia vahvuuksia. Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Onko se masokismia, raahautua vastenmieliseen työhön joka päivä?

Ihan vakavissasiko tällaista mietit,tässä taloustilanteessa?Kun nykyaikana mikä tahansa paskamainenkin työ on lottovoitto,se että raahautuu vastenmieliseen työhön joka päivä on todennäköisesti monien mielestä parempi vaihtoehto kuin tuilla kituuttaminen ja epätoivoinen,turha töiden etsintä,ei "masokismia".Ihannemaailmassa tietysti voisi kaikki tehdä juuri sellaista työtä,joka heistä on kivaa,harmi että emme elä sellaisessa.

Vierailija
25/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käydä töissä vaan rahan takia, muuten ei huvita tippaakaan.

Käsivaivojen takia kädet jatkuvasti kipeänä, on vaan duuniin mentävä. Kyllä vituttaa!

Vierailija
26/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap sitten kun saat töitä lähteä joka ikinen aamu hymy huulilla ja silmät kirkkaina aamuruuhkaan tai räntäsateeseen bussipysäkille. Voin kertoa että työttömänä saatu elämänviisaus ei välttämättä pitemmän päälle muistu mieleen kun kello soi aina kukonlaulun aikaan. Yritän tietty muistaa olla valittamatta työttömille tutuilleni koska olen hienotunteinen ihminen.

Vierailija
27/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät työssäkäyvät valittajat mene alalle josta tykkäävät?? Jotain sellaista työtä löytyy varmasti jossa saa toteuttaa omia vahvuuksia. Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Onko se masokismia, raahautua vastenmieliseen työhön joka päivä?

Itse olen alalla, josta todellakinpidän. Todennäköisesti tekisin vastaavaa vapaaehtoistyönä, jos olisin toisella alalla, mutta vapaaehtoistyössä tekisin vähemmän muutaman tunnin viikossa, joten tämän työn rasitteet eivät kävisi niin raskaaksi. Lisäksi on huomattava että joka hommassa on rastteensa, jos se ei ole itse työ, niin vikaa voi olla työkavereissa, homerakennuksissa, joissa joutuu työtä tekemään, työajat eivät sovi ihmisen luontaiseen rytmiin, pomo on ilkeä, työtä ei voi tehdä niin hyvin kuin haluaisi, koska ei ole resursseja jne. jne.

Miksi muuten työttömät eivät tee ilmaiseksi töitä omalla alallaan?

Onhan siinä eroa,että teetkö palkkatyötä,ja lisäksi jotain mistä pidät,vai teetkö työtä ja silti kituutat tuilla.Jos ihmiset alkavat sankoin joukoin tehdä tekemisen ilosta ilmaiseksi töitä,kohta ei tarvitse maksaa palkkaa enää kenellekään.Toki työttömänä voi muuten tehdä itseään kiinnostavia asioita,se onkin ainoa hyvä puoli työttömyydessä että on "vapaa-aikaa".

Vierailija
28/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

T. Pätkätyöläinen

Vierailija
29/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielinen työ tekee ihmisen sairaaksi. Itse kärsin jatkuvista päänsäryistä ja vatsakivuista. Olen koko ajan stressaantunut ja pinna kireällä. Masentaakin usein. Työpaikalla on pielessä työn organisointi ja johtaminen. Työtehtäväni ovat epämääräisiä ja tylsiä: tunnit tuntuvat aina loputtomilta enkä usein tiedä mitä minun kuuluisi tehdä. Työpaikalla kohdellaan ihmisiä eriarvoisesti. Pomoni ei ole edes puhunut minulle viikkoihin, saati organisoinut työtehtäviä mitenkään.

En löydä työstäni juuri mitään hyvää, paitsi tietenkin se että siitä saa palkkaa. Joka sekin on huono, minun olisi kannattanut olla ansiosidonnaisella kotona. Olisin ainakin voinut henkisesti paremmin, vaikkei työttömyys ole sekään kivaa.

Vierailija
30/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mua vituttaa tällä hetkellä. Kello soi 5.35 huomenna, töissä organisaatiouudistus ja koko paletti ihan sekaisin. Mieluummin jäisin kotiin ja ottaisin pihalla aurinkoa.

Vierailija
31/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos Ap hankkisit elämääsi sisältöä niin ei tarvitsisi välittää niin hirveästi muiden tekmisisitä ja valitusten aiheista? Työttömänä voit ilmaiseksi pyöräillä, kävellä, juosta, uida, retkeillä luonnossa, opetella tunnistamaan kasveja ja eläimiä, ottaa aurinkoa, käydä kirjastossa ja lukea. Lähes ilmaiseksi voit käydä kaupungin kuntosaleilla, uimahallissa, museoissa, tehdä puutarha-tai parveketöitä, käydä työväenopiston kursseilla, avoimen tai kesäyliopiston kursseilla jne. Olisi ihanaa, jos voisin tehdä noita kaikkia, mutta kun arkipäivistä menee 10h työmatkoihin ja töihin, niin todella kortilla on aika. Vaikka näpyttelisit hakemuksia 4h päivässä, silti sinulle jäisi 6h enemmän aikaa noille kuin minulla. Mieti, kuinka ihanaa! 

Kesäyliopiston kurssit on muuten tosi kalliita.

Tuossa lueteltiin aika monta muutakin vaihtoehtoa, toki trtut siihen yhteen vähän kalaliimpaan, joka ei kuitenkaan ihan älyttömän kallis ole. Kesäyliopiston kurssit noin 50-100e, jos saa ansiosidonnaista ei tuo nyt niin kallis ole jos ottaa kurssin tai kaksi vuodessa. 

Vierailija
32/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan toki, että olen onnekas. Tällaisena aurinkoisena päivänä kuitenkin toivoisi, että huomenna olisi vasta sunnuntai.

Vierailija
33/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet työssäkäyvien valitusta palstalla siksi, että joku haluaa ärsyttää työttömiä. Palstallahan on säännöllisesti työttömiin kohdistuvia selkeitä provo - aloituksia. Nuo valitukset kuuluvat samaan joukkoon.

Ei pidä provosoitua kun provosoidaan.

34/36 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa vi*uttaa kun työssä käyvät ihmiset jaksavat koko ajan valittaa työn raskautta. Sen sijaan keskittäisivät nekin voimavarat työtekoon, jotta valtiomme saisi enemmän verotuloja. Siis mua niin ärsyttää tälläisenä ns. teko vammaisena / sairaana täyttää koko ajan Kela lappuja ja silti saada vain vähän yli 1 000 euroa kuussa nettorahaa tilille. Siis kelatkaa, lähes joka viikko pitää kerran tai pari täyttää johonkin lomakkeeseen esim. oma tilinumero. Siis mikä vaiva on kaivaa aina tilinumero kirjekuori laatikosta ja kirjoittaa se lomakkeeseen. Monesti kirjoitan, että "sama tilinumero kuin aikaisemmin".

Siis oikeasti työtä tekevien pitäisi olla kiitollisia työstä ja tehdä kiltisti töitä. Se on kuitenkin velvollisuus pitää meistä vähäosaisista ja kipeistä hyvää huolta. Hemmotella jollain ylimääräisillä lomilla tms. Nyttenkin tekisi mieli hakea korotettua vammaistukea määräaikaisesti kuukaudeksi, kun olin viikon halvalla äkkilähdöllä Turkissa. (Niin joutuu Turkkiin vaan matkustelee, kun ei ole tukia saavana kalliimpiin kohteisiin varaa lähteä.) No siellä joku hieroja murjoi selkäni sellaiseen kuntoon, että ei huvittanut käydä kuntosalillakaan koko loppuloman aikana. Uin vain meressä jotain tunnin päivässä ja kävelin rantahiekkaa n. 10 kilsaa päivässä. Siinä nippa nappa pysyy vammaisen kunto noin 2,15 tunnin puolimaraton tasolla.

Eli älkää työtekevät valittako vaan tehkää mielummin jotain ylitöitä! Ja nostakaa tukien ja eläkkeiden määriä! Kiitos etukäteen :-)

Vierailija
35/36 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen ollut työssä, josta näin painajaisia ja pelkäsin sinne menoa. Olin usein "sairaana". Työvuorot olivat 10h pituisia eikä välillä päässyt välttämättä edes vessaan vaan koko ajan piti olla hullujen asiakkaiden pompoteltavana.

Nykyisestä työstä tykkään vaikka sielläkin on ajoittain kiire eikä työaika riitä tekemiseen. Ainoa miinus on, ettei lomia saa rahana. Loman aikana työt kasaantuvat ja mulla taas ei ole mitään lomatekemistä. Mieluummin olisin lomankin töissä.

Vierailija
36/36 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä169 kirjoitti:

Mua kanssa vi*uttaa kun työssä käyvät ihmiset jaksavat koko ajan valittaa työn raskautta. Sen sijaan keskittäisivät nekin voimavarat työtekoon, jotta valtiomme saisi enemmän verotuloja. Siis mua niin ärsyttää tälläisenä ns. teko vammaisena / sairaana täyttää koko ajan Kela lappuja ja silti saada vain vähän yli 1 000 euroa kuussa nettorahaa tilille. Siis kelatkaa, lähes joka viikko pitää kerran tai pari täyttää johonkin lomakkeeseen esim. oma tilinumero. Siis mikä vaiva on kaivaa aina tilinumero kirjekuori laatikosta ja kirjoittaa se lomakkeeseen. Monesti kirjoitan, että "sama tilinumero kuin aikaisemmin".

Siis oikeasti työtä tekevien pitäisi olla kiitollisia työstä ja tehdä kiltisti töitä. Se on kuitenkin velvollisuus pitää meistä vähäosaisista ja kipeistä hyvää huolta. Hemmotella jollain ylimääräisillä lomilla tms. Nyttenkin tekisi mieli hakea korotettua vammaistukea määräaikaisesti kuukaudeksi, kun olin viikon halvalla äkkilähdöllä Turkissa. (Niin joutuu Turkkiin vaan matkustelee, kun ei ole tukia saavana kalliimpiin kohteisiin varaa lähteä.) No siellä joku hieroja murjoi selkäni sellaiseen kuntoon, että ei huvittanut käydä kuntosalillakaan koko loppuloman aikana. Uin vain meressä jotain tunnin päivässä ja kävelin rantahiekkaa n. 10 kilsaa päivässä. Siinä nippa nappa pysyy vammaisen kunto noin 2,15 tunnin puolimaraton tasolla.

Eli älkää työtekevät valittako vaan tehkää mielummin jotain ylitöitä! Ja nostakaa tukien ja eläkkeiden määriä! Kiitos etukäteen :-)

huano

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan