Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskovaiset hylkäävät Jumalan antaman järjen tulokset?

Vierailija
07.05.2016 |

Jumala on vastuussa nykytieteen tuloksista, koska mikään ei tpahdu ilman hänen lupaansa. Tieteestä mitään tietämättömät uskovaiset jankuttavat samoja hölmöjä hokemia Amerikan kreationistileiristä tajuamatta, mistä puhuvat, oli kyseessä heidän itsessään ristiriitainen Raamattunsa tai moderni tiede. Heidät on tuomittu häviämään, kaikki on vin väsytystaistelua, johon osallistuvat uskovaisista kaikkein kaheleimmat.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että mitään ei tapahdu ilman Hänen lupaansa ei tarkoita että kaikki olisi hyvää, oikein tai totta.

Vierailija
2/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen selkeästi ja keskusteluun kannustavasti muotoiltu aloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sulla oli heti argumentit kunnossa. Rukoilitko saadaksesi oikeat sanat viestiisi?

Vierailija
4/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sulla oli heti argumentit kunnossa. Rukoilitko saadaksesi oikeat sanat viestiisi?

Ei ku mää käytin iha järkeä jonka Jumala on mulle antanu

Vierailija
5/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämäkin keskustelu varmaan poistuu ihan just kun Mode poistaa kaikki, missä Jumala mainitaan näköjään tänä iltana.

Vierailija
6/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että mitään ei tapahdu ilman Hänen lupaansa ei tarkoita että kaikki olisi hyvää, oikein tai totta.

Miten ihmeessä sinä tuon järkeilet itsellesi? Jos on noin, niin Hän ei ole absoluuttisen hyvä. Te kreationistit tykkäätte siitä kellovertauksesta, jos metsästä löytyy kello, niin joku on sen tehnyt. Teidän Jumalanne vertautuu todellisuuden valossa kellotehtailijaan, joka on tehnyt miljoonalla tavalla pieleen menneen kellon. Silti häntä täytyisi pitää täydellisenä kellomaakarina. Mitä järkeä tässä on?

Vierailija
7/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on absoluuttinen hyvyys?

Onko pahuutta että on sallinut luoduilleen vapaan tahdon?

Tai että ihmisen syntiinlankeemuksen takia maailmassa on väliaikaisesti valtaa paholaisella?

Jumala ei käytä tyrannivaltaa vaikka voisi.

Vierailija
8/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskova ja tunnen monia muita uskovia. Ikinä emme ole keskustelleet msitään kreationistileiristä eikä kellovertauksista, en ole sellaisesta kuullutkaan.

Sinulla on kummallinen käsitys uskovista tai sitten tunnet hiukan erikoisia sellaisia.

Vierailija
9/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai että ihmisen syntiinlankeemuksen takia maailmassa on väliaikaisesti valtaa paholaisella?

Tässä kohtaa sinä taas unohdat, että Jumalasi ei ole erehtyväinen ihminen, vaan oletetusti kaikkitietävä ja kaikkivaltias. Tottakai on pahuutta luoda sellaista, esim. vapaa tahto, jonka tietää vääjäämättä johtavan pahuuteen ja huonoihin lopputuloksiin. Jumala voisi aivan hyvin ohjailla meitä kaikkia ihmisiä niin, ettemme sitä edes huomaisi, ja voisimme kuvitella tekevämme asiat vapaasta tahdostamme. Sen paholaisenkin voisi kaikkivaltias hävittää olemasta ihan vain ajatuksen voimalla, eikö?

Tai sitten: ei ole Jumalaa ja tässä maailmassa mellastavat epätäydelliset ihmiset, jotka tekevät hyvää mutta myös hyvin paljon pahaa. Montako mutkaa tässä skenaariossa pitää väkisin koittaa vääntää suoraksi? Ei yhtään, eikö maailman tila ole täysin looginen seuraus tästä?

Vierailija
10/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen uskova ja tunnen monia muita uskovia. Ikinä emme ole keskustelleet msitään kreationistileiristä eikä kellovertauksista, en ole sellaisesta kuullutkaan.

Sinulla on kummallinen käsitys uskovista tai sitten tunnet hiukan erikoisia sellaisia.

Olet siis pihalla jopa omasta uskonnostasi. Eikö jo hävetä?

Vierailija
11/21 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kristitty. Usko(nto)oni ei kuulu kreationistileireistä puhuminen eikä Raamatussa ole mitään kellomaakarivertausta. Ei hävetä minua eikä varmasti sitä jolta kysyit.

Vierailija
12/21 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa sinä taas unohdat, että Jumalasi ei ole erehtyväinen ihminen, vaan oletetusti kaikkitietävä ja kaikkivaltias. Tottakai on pahuutta luoda sellaista, esim. vapaa tahto, jonka tietää vääjäämättä johtavan pahuuteen ja huonoihin lopputuloksiin. Jumala voisi aivan hyvin ohjailla meitä kaikkia ihmisiä niin, ettemme sitä edes huomaisi, ja voisimme kuvitella tekevämme asiat vapaasta tahdostamme. Sen paholaisenkin voisi kaikkivaltias hävittää olemasta ihan vain ajatuksen voimalla, eikö?

Tai sitten: ei ole Jumalaa ja tässä maailmassa mellastavat epätäydelliset ihmiset, jotka tekevät hyvää mutta myös hyvin paljon pahaa. Montako mutkaa tässä skenaariossa pitää väkisin koittaa vääntää suoraksi? Ei yhtään, eikö maailman tila ole täysin looginen seuraus tästä?

Sinusta siis itsevaltias manipuloija edustaa absoluuttista hyvyyttä? Jumala voisi tehdä niin ja voisi hävittää pahan/paholaisen noin vain mutta Hän antaa ihmisille mahdollisuuden valita ihan itse. Jos ajattelee vaikka ihmisvanhempaa niin minusta parempi/hyvempi on se joka antaa lapsensa itse tehdä valintansa, toki neuvoo ja ohjaa mutta ei pakota eikä huijaa tekemään kuten itse tekisi. Ei sitten saivarrella en tietenkään tarkoita pikkulapsia vaan nuoria ja aikuisia.

Kaikki kuitenkin on Jumalan hallinnassa ja lopulta kaikki kääntyy hyvin, niille jotka ovat Jumalan kutsun ottaneet vastaan. Meillä ei ole sellaista ymmärrystä ja viisautta kuin Jumalalla, olemme kaikin tavoin rajallisia, emme näe emmekä käsitä mikä Jumalan näkemys ja suunnitelma kokonaisuudessaan on ja ennenkaikkea on paljon mistä emme ymmärrä miksi, mutta Jumala on suurempi kuin mikään muu ja tietää mitä tekee, tähän voimme luottaa.

Vierailija
13/21 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on maalannut itsensä nurkkaan, josta ei ole enää poispääsyä. Ainoastaan hölmöimmät eivät tätä näe.

Vierailija
14/21 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö sinä nyt järkeäsi jonka olet saanut joko Jumalalta tai kehityksen seurauksena?

Edustatko mielestäsi älykästä kesksutelua?

Vierailija
15/21 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta siis itsevaltias manipuloija edustaa absoluuttista hyvyyttä? Jumala voisi tehdä niin ja voisi hävittää pahan/paholaisen noin vain mutta Hän antaa ihmisille mahdollisuuden valita ihan itse. Jos ajattelee vaikka ihmisvanhempaa niin minusta parempi/hyvempi on se joka antaa lapsensa itse tehdä valintansa, toki neuvoo ja ohjaa mutta ei pakota eikä huijaa tekemään kuten itse tekisi. Ei sitten saivarrella en tietenkään tarkoita pikkulapsia vaan nuoria ja aikuisia.

Kaikki kuitenkin on Jumalan hallinnassa ja lopulta kaikki kääntyy hyvin, niille jotka ovat Jumalan kutsun ottaneet vastaan. Meillä ei ole sellaista ymmärrystä ja viisautta kuin Jumalalla, olemme kaikin tavoin rajallisia, emme näe emmekä käsitä mikä Jumalan näkemys ja suunnitelma kokonaisuudessaan on ja ennenkaikkea on paljon mistä emme ymmärrä miksi, mutta Jumala on suurempi kuin mikään muu ja tietää mitä tekee, tähän voimme luottaa.

Emmekö me pienet ihmiset sitten ole kaikkivaltiaaseen Jumalaan nähden vielä avuttomampia kuin vaikka kaksivuotias pikkulapsi aikuiseen ihmiseen nähden? Osuit tuossa tahtomattasi asian ytimeen. Minä en ole mikään hyvis, jos vapaan tahdon sallimiseen vedoten annan kaksivuotiaani pudota kaivoon. Minä tiedän ja näen sen vaaran, hän ei, joten tottakai on minun velvollisuuteni estää se vaikka väkisin. Ihan normaalilla logiikalla saman luulisi pätevän suuren Jumalan ja pienen ihmisen väliseen suhteeseen.

Itsevaltiuden pahuus ja tyrannian käsite perustuvat siihen, että niissä yksi vajavainen ihminen nostaa itsensä muita paremmaksi ja väittää tietävänsä VERTAISIAAN paremmin, mikä näille on hyväksi. Jos kaikkitietävä Jumala toteuttaa absoluuttista hyvyyttä, niin sehän on täysin eri asia. Mitä hyvää on siinä, että Jumala antaa ihmisen vapaan tahdon ja Saatanan tärvellä oman tahtonsa, joka on absoluuttisen hyvä? Ja miten voidaan sanoa, että jokainen Saatanan teko ei olisi Jumalan tahdon mukainen, jos hän kerran olisi voinut olla luomatta koko otuksen tai lopettaa sen milloin vain? Ja koska Saatana on Jumalan tahto, niin silloin Jumala ei voi olla (pelkästään) hyvä. Tai sitten häntä sen paremmin kuin Saatanaakaan ei ole...

Vierailija
16/21 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun aikuinen ihminen varmasti tietää mikä on hyvä ja mikä pahaa en näe mitään kieroutunutta siinä että hän saa aivan vapaasti valita jommankumman.

Samoin henkiolennoilla.

Ei tämä keskustelu taida edetä, johan aloituksessa kerrottiin että kyseessä on väsytystaistelu jonka uskovat ovat tuomitut häviämään.

Kaikkiin oletuksiisi/väitteisiisi pystyy kyllä vastaamaan mutta ainakin minulta se vaatisi miettimistä kuinka sanani asetan ja asiani ilmaisen jotta tulisin ymmärretyksi ja nyt minulla ei ole valitettavasti ole siihen aikaa.

Kenties palaamme asiaan myöhemmin joko tässä tai muussa ketjussa tai joku toinen ehtii ja jaksaa opponoida kanssasi.

Mukavaa päivänjatkoa ja ihanaa kevättä kaikille, uskoville ja ei-uskoville, järkeville ja järjettömille :)

Vierailija
17/21 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan millä tavoin hän on pihalla jopa omasta uskonnostaan? Selvennä myös mitä hänen tulisi hävetä?

Vierailija
18/21 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan millä tavoin hän on pihalla jopa omasta uskonnostaan? Selvennä myös mitä hänen tulisi hävetä?

Minua kiinnostaa kanssa, koska todennöökisesti minunkin tulisi hävetä, kun en ole kellovertauksesta kuullut, en Raamatusta löytänyt, enkä kreationismileiristä ystävien kanssa hireveästi jutellut. paitsi nyt sitä, että uskonnollinen ilmaisu USA:ssa on suuren maansa tähden varmasti löytää uusia ja uusia virtauksia. Eli, jos sanot, että USA:ssa uskovaiset ovat uskovaiset kreationisteja, jotka pitävät lapsensa visusti kotikoulussa, löytää heitä. Jos taas sanot, että uskovaiset ovat USA:ssa liberaaleja, sateenkaarikirkkojen perustajia, löydät heitä.

Vierailija
19/21 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että hän unohti että Jumala(nsa) ei ole erehtyväinen ihminen. Jumala ei halua luokseen pakotettuja sokeita orjia. Maailman tila on juuri sitä mitä Raamatussa on kerrottu ja ennustettu. Kukaan ei tiedä eikä näe kokonaiskuvaa Jumalan aivoituksista nyt, vasta kun aika päättyy ymmärämme kaiken, niin uskovat kuin ei uskossa olevat.

Vierailija
20/21 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa kanssa, koska todennöökisesti minunkin tulisi hävetä, kun en ole kellovertauksesta kuullut, en Raamatusta löytänyt, enkä kreationismileiristä ystävien kanssa hireveästi jutellut. paitsi nyt sitä, että uskonnollinen ilmaisu USA:ssa on suuren maansa tähden varmasti löytää uusia ja uusia virtauksia. Eli, jos sanot, että USA:ssa uskovaiset ovat uskovaiset kreationisteja, jotka pitävät lapsensa visusti kotikoulussa, löytää heitä. Jos taas sanot, että uskovaiset ovat USA:ssa liberaaleja, sateenkaarikirkkojen perustajia, löydät heitä.

Tätä myötähäpeän määrää... sinä et mitä ilmeisemmin edes tiedä, mitä kreationisti tarkoittaa. Mistä ihmeen "kreationismileiristä" oikein höpiset? Newsflash: Kreationisti on henkilö, joka uskoo Jumalan luoneen maailmankaikkeuden. Miten voit olla kristitty olematta kreationisti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan