Olen 50v. ja leikkautin pitkät hiukseni viikko sitten
Pari vuotta pähkäilin niiden kanssa. Jotenkin tuli tunne, että vaikka nuoremmalle naiselle tyyli sopii, aina tuli vähän sellainen olo, että vaikka vaatteet ja meikki olisi huolitellut, hiukset eivät enää oikein sopineet siihen kuvaan, tai niihin kasvoihin. Hiuksen rakenne vähän lasimainen, sellainen lievästi pörröinen, vaikka hoidinkin hyvin.
Nyt minulla on ns. longbob, siitä ehkä hieman lyhyempi versio kuin puolipitkä ja koko olemukseeni tuli ryhtiä ja tyylikkyyttä. Olen tosi tyytyväinen! Olisi pitänyt tajuta tämä jo ajat sitten. Hiuksia ei tarvitse nyrhiä lyhyiksi, mutta pitkä polkka on hyvä vaihtoehto noin viiskymppiselle. Tähän saa kivaa vaihtelua loivilla kiharoilla (yleensä laitankin hiukseni niin) ja pienen poninhännänkin vielä saa ihan hyvin. Juhliin voi laittaa vaikka sitten näyttävämmätkin kiharat. Ihan suoranakin hiukset näyttävät hyviltä, paremmilta kuin 15 senttiä pitempinä.
Jos mietit samaa, kannattaa uskaltaa. On tosi kiva huomata, kuinka naiselliset puolipitkätkin hiukset voivat olla ja olemus on jotenkin tyylikkäämpi kuin ihan pitkillä hiuksilla, siis jos ne pitkät eivät enää itsellä siltä tunnu.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhhyh.. kaikista maailman hiusmalleista vielä se trashein
Googletapa pitkä polkka ja sitä "trasheinta mallia" on aika monella suuren maailman tähdellä :D
Minusta aivan ihana tukka kaikenikäiselle tuo linkin hiusmalli.
Tarkoitin kyllä tuota naista, en hiusmallia..
Eivät pitkät hiukset ole mikään nuorten naisten yksinoikeus. On eri asia todeta, että lyhyt malli sopii itselle kuin yrittää muutkin saada leikkaamaan pitkät hiuksensa poikki. Tällä tädillä pitkät hiukset ovat ja pysyvät ja ikää on 58.
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt tajua näitä vastanneita. Jokaisella ei ole niitä pitkiä ja paksuja ja upeita hiuksia, mutta moni kuitenkin nuoruusvuosien jälkeen pitää pitkää itselleen epäedullista kampausta. Ap kertoi oman tarinansa siitä, miten tällaisesta epäedullisesta kampauksesta luopuminen kannatti. Hän on saanut pelkästään vastauksia, jossa kaikki kilvan kehuvat upeita hiuksiaan. Nyt ei ollut kyse teistä ja ap sen sanoikin, että vaikka 80-vuotiaalla voi olla pitkät kauniit hiukset, mutta hänellä ei ja sanon kyllä, että minusta hyvin monella muullakaan ei. Näissä hiuskeskusteluissa aina kaikki tulevat vakuuttamaan hiustensa upeutta. Sehän tässä ei ollut aiheena ollenkaan.
Mitä näissä sitten pitäsi vastata? Ihailla ap:n valintaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt tajua näitä vastanneita. Jokaisella ei ole niitä pitkiä ja paksuja ja upeita hiuksia, mutta moni kuitenkin nuoruusvuosien jälkeen pitää pitkää itselleen epäedullista kampausta. Ap kertoi oman tarinansa siitä, miten tällaisesta epäedullisesta kampauksesta luopuminen kannatti. Hän on saanut pelkästään vastauksia, jossa kaikki kilvan kehuvat upeita hiuksiaan. Nyt ei ollut kyse teistä ja ap sen sanoikin, että vaikka 80-vuotiaalla voi olla pitkät kauniit hiukset, mutta hänellä ei ja sanon kyllä, että minusta hyvin monella muullakaan ei. Näissä hiuskeskusteluissa aina kaikki tulevat vakuuttamaan hiustensa upeutta. Sehän tässä ei ollut aiheena ollenkaan.
Juuri näin! Täällä av:lla aina tullaan lällättämään toisten aloituksille. Laihdutuksensa kanssa kamppaileville tullaan leuhkimaan omaa läpipasko-aineenvaihduntaa, ohuthiuksisilllle jumalattoman paksua luonnonkiharaa perseeseen asti ulottuvaa tukkaa, rahahuolien kanssa tuskaileville omaa lihavaa pankkitiliä jne.
Ap, tsemppiä ja kiitos viestistä! Meitäkin on, jotka tajuaa pointin!
Minulla on hiukset vyötärölle, enkä aio leikata niitä. Jossain vaiheessa harkitsin asiaa. Onneksi en tehnyt sitä, nyt kyllä harmittaisi. N49
Suomalaisten hiuslaatu on yleensä nuorenakin niin ohut ja vanhemmiten vaan ohenee, että ihmettelen miten av-palstalla niin monilla on vanhanakin paksut hiukset, jotka vaaditaan, että pitkänä olisivat kauniit. Missään kaupungilla en näitä hiuksia koskaan näe.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten hiuslaatu on yleensä nuorenakin niin ohut ja vanhemmiten vaan ohenee, että ihmettelen miten av-palstalla niin monilla on vanhanakin paksut hiukset, jotka vaaditaan, että pitkänä olisivat kauniit. Missään kaupungilla en näitä hiuksia koskaan näe.
Minä en asu Suomessa, joten minua ei kyllä usein näe kaupungilla.
Musta 50v. ei vain sovi pitkä tukka.
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin totta. Itselläni todella paksut hiukset ja ensi viikolla on hiusten leikkaus sekä voimakas ohennus. Paksut hiukset on kesällä todella tukalat.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen hiusmallini suunnilleen on ja tällä hetkellä on nuo laineet minullakin. -ap
http://static.iltalehti.fi/hiukset/polkka_vappu1903in_503_ht.jpg
Vappu näyttää ihan psykolta tossa, hullun kiilto silmissä :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen hiusmallini suunnilleen on ja tällä hetkellä on nuo laineet minullakin. -ap
Vappu näyttää ihan psykolta tossa, hullun kiilto silmissä :o
Syökö se jotain lääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Minun tukkain on ollut pisimmillään suunnilleen tuon mittainen. Vaati hoitoaineen ennen ja jälkeen pesun ja vielä hiuksiin jätettävän boosterin. Ja lisäksi tolkuttoman määrän kaikkea muuta vaalimista, mutta oli silti parhaimmillaankin vain kelvollinen. Tämä ohut, helposti mureneva, lasimainen, sähköinen ja maantienvärinen suomalainen hiuslaatu nääs.
Ihan suosiolla olen valtaosan elämästäni tyytynyt juuri ja juuri korvan taakse ylettyvään polkkaan, vaikka välillä olen kokeillut lyhempääkin. Pidempään eivät nämä untuvat suostu.
Käännelkää vain paksu- ja tuuheahiuksiset veistä haavassa ja kehuskelkaa kantapään alle ulottuvilla pehkoillanne. Ei tunnu missään. ;(
Mä olen ajatellut leikkauttaa joskus kuuskymppisenä.
46N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tukkain on ollut pisimmillään suunnilleen tuon mittainen. Vaati hoitoaineen ennen ja jälkeen pesun ja vielä hiuksiin jätettävän boosterin. Ja lisäksi tolkuttoman määrän kaikkea muuta vaalimista, mutta oli silti parhaimmillaankin vain kelvollinen. Tämä ohut, helposti mureneva, lasimainen, sähköinen ja maantienvärinen suomalainen hiuslaatu nääs.
Ihan suosiolla olen valtaosan elämästäni tyytynyt juuri ja juuri korvan taakse ylettyvään polkkaan, vaikka välillä olen kokeillut lyhempääkin. Pidempään eivät nämä untuvat suostu.
Käännelkää vain paksu- ja tuuheahiuksiset veistä haavassa ja kehuskelkaa kantapään alle ulottuvilla pehkoillanne. Ei tunnu missään. ;(
Samat fiilikset täällä. Tulee aina ihan paska olo, kun näissä ketjuissa kaikki hehkuttaa omia luonnonvaaleita, persuksiin ulottuvia laineitaan. Meikäläisellä pari karvaa ristissä päälaella, kyllä naurattaa.