Tervehdin luontopolulla kaikkia vastaantulijoita
Kukaan ei tervehtinyt ensin, jouduin aina aloittamaan itse. Tämä oli eräänlainen sosiaalinen testi, halusin kokeilla reaktioita. Kaikilta tuli neutraali tai hymyilevä tervehdys, vanhemmilta ihmisiltä reippaampi. Juttelua kukaan kanssani ei tervehtimisen jälkeen aloittanut, enkä kyllä sitä odottanutkaan.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon tervehtimispakon takia en nykyään käy luontopoluilla. Helsingin keskustassakin saa enemmän rauhaa kun ei tarvitse koko aika moikkailla vieraita.
Kukaan ei tervehdi, jos et katso ketään silmiin. Minua ei ainakaan ikinä tervehditä, kun en ota katsekontaktia.
Olen ollut useamman kerran Walesissa maaseudulla lomalla jossa olen tehnyt päivävaelluksia. Kaikki vastaantulijoita tervehditään aina, tuntuisi omituiselta olla tervehtimättä siinä kontekstissa. Myös paikalliset tervehtii jos tulevat hollille kun on esim. niiden lammashakojen läpi menossa. (Tietyt luontopolut menee niiden hakojen läpi ja siellä on luvallista kävellä).
Ainakin kuusamossa pikku karhunkierroksella 95% tervehti ja 80% jutteli.
Juuri tuon tervehtimispakon takia en nykyään käy luontopoluilla. Helsingin keskustassakin saa enemmän rauhaa kun ei tarvitse koko aika moikkailla vieraita.