Varattu mies, onnistuuko?
Tapasin kuukausi sitten 40-vuotisjuhliaan viettävän miehen. Seurustelimme opiskeluaikana 4 vuotta ja meillä oli todella intohimoinen suhde, tärkeä rakkaus molemmille. Mies on naimisissa ja hänellä on pieniä lapsia. Vaimo oli ihastunut mieheen jo silloin kun me seurustelimme ja välit heillä lämpenivät, kun kun muutin ulkomaille ja jätin miehen. Mies on vuosien saatossa usein, viimeksi noin 12 vuotta sitten pettänyt nykyistä vaimoaan kanssani. SIlloin he vasta seurustelivat ja minä olin sinkku, mies olisi jättänyt tyttöystävänsä tulloin mutta olin taas lähdössä ulkomaille, enkä halunnut. Siitä on kuitenkin pitkä aika.
En pidä miehen vaimosta, hän minusta sekä typerä että ilkeä.
Menin juhliin ilman mitään aikeita tai ajatuksia miehestä, kunhan vain halusin tervehtiä vanhaa ystävää. Tavatessamme mies mies muisteli julkisesti suhdettamme kavereittensa, meidän entisten yhteisten ystäviemme edessä, ja sanoi useaan kertaan että jos ei sitä ja sitä, me oltaisiin vielä yhdessä. (koin tämän oudoksi) Myös miehen sisko sanoi, että perheelle on ikävä minua. Loppuillasta, vaimon mentyä kotiinsa suutelimme, mies olisi halunnut enemmän, mutta minulla on suhde enkä suostunut muuhun kuin suukkoon.
Nyt olemme miehen kanssa tekstailleet päivittäin ja käyneet 2 kertaa lounaalla. Tilanne on outo.
Itse olisin ehkä valmis luopumaan omasta suhteestani jos mies haluaisin minut takaisin. Luultavasti lopetan sen suhteen joka tapauksessa, koska en voi jatkaa näin. Mutten tiedä onko mies valmis jättämään vaimonsa, enkä haluaisi, että hänen tyttärensä, 3-v, kärsii. Mistä ihmeestä voin päätellä onko mies vakavissaan? Mistään jättämisestä, seksistä tai suhteesta ei ole selvin päin edes puhuttua. Mies tekstaa jatkuvasti ja haluaa muistella yhteisiä aikoja, lähettää vanhoja valokuvia meistä tms. Ei kuitenkaan halua ottaa aikaa perheeltään ja lähteä ulos syömään tms. Toisaalta vaimo inhoaa minua, joten ymmärrän ettei halua selitellä.
Miltä tämä ulkopuolisesta kuulostaa? Miehen 40-kriisiltä? Olenko hölmö? En nyt vielä halua kysyä mieheltä suoraan, kun meillä on tosiaan vain tämä noin kuukauden kestänyt viestittely ja pari lounastapaamista, joilla kävi kyllä ilmi että tunteita vielä on.
Kommentit (2)
Niinpä. Toisaalta me emme ole ulkomailla asumisen ja muiden suhteideni vuoksi tavanneet 10 vuoteen, Tapaamattomuus ei johdu siitä, etteimme olisi halunneet tai jotenkin kasvoimme erilleen, elimme vain eri maissa. Lapset minuakin mietityttävät, samaan aikaan ystäväni käy läpi omaa erokriisiään ja se on kyllä rankkaa.
Mutta miksi ihmeessä mies tekstaa minulle valehtelematta noin 10 minuutin välein, aamusta iltaan työaikaa lukuunottamatta? Eikö vaimo huomaa mitään?
Kuulostaa miehen 40-kriisiltä tuo vanhojen muisteleminen. Haluaisi olla taas nuori ja yrittää palata nuoruuteen nuoruuden tyttöystävänsä kanssa. Perheen hajottaminen on aina vakava paikka, yritä pitää se mielessäsi.