lapsiperheille annetaan KAIKKI kunhan vaan heittäydytään muiden harteille. Sinkun tultava aina yksin toimeen.
Kokemuksia elämästä nähtynä ja kuultuna omin silmin. Vähän pienempituloinen lapisperhe. Isovanhemmat lahjoittaa heille henkilöauton, koska itse eivät saa ostettua. Sinkun käveltävä. Sossu myöntää lapsiperheille aina television ilmaiseksi, ostorahana, sinkkuhan ei tv:tä katsele! Ellei itse kustanna! Lapsiperheelle annetaan tuetut lomat kun vaan osaa hakea tukea, sinkun turha haaveilla lomista ilmaisena. jen jnejne. Taitaa olla ikamoinen rahallinen kultakaivos tuo köyhänä lapsien pukkaaminen ulos yhteiskunnan harteille, saa ikäänkuin ilmaisen elämänmatkan itsekin siinä sivussa...
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomana en ole pitänyt ainuttakaan vuotta äitiyslomaa tai vanhempainvapaata. En myöskään on onnekseni sairastele paljon. Olen siis ollut se hyvä veronmaksaja, jonka maksamilla verorahoilla on rahoitettu mm. yhteiskunnan tukia, joista itse en pääse osalliseksi.
Huomasin juuri, että ainut minua koskeva tuki on kotitalousvähennys. Tosin senkin vuoksi kannattaisi elää edes parisuhteessa, sillä vähennys on henkilökohtainen.
Kunpa löytyisi edes joku poliitikko, joka ajaisi yksinelävien asiaa! Esimerkisi vuorotteluvapaan ehtoihin voisi liittää sen, että vuorotteluvapaaseen on etuoikeutettu henkilö, joka ei ole ollut työelämästä poissa vanhempainvapaan vuoksi.
Sinkut saa:
- opintotuki
- asumislisää opintotukeen
- työmatkakuluista vähennystä
- liikuntaetu
- lounasetu
- asuntoetu
- seulontatutkimuksetVai tarjotaanko näitä mielestästi vain perheellisille?
Mitä noista etuisuuksista mielestäsi työssä käyvä sinkku saa yhteiskunnalta? Seulontatutkimukset ilmeisimmin. Lounasedun ja liikuntaedun saan työnantajalta.
Sen sijaan työssä käyvät perheelliset saavat lapsilisää - tuloistaan riippumatta. He voivat myös pitää mukavasti taukoa työelämästä ja esimerkiksi yt-aikaan kannattaakin olla raskaana tai äitiyslomalla, koska ei voi tulla irtisanotuksi.
Noista eduista työnantaja tekee vähennyksen verotuksessa, eli yhteiskuntahan ne maksaa. Miten tietämätön voi olla ihminen? Työmatkavähennys - tässä tosiaan on rajoitus, että ei sinkuille. Sinkkujen pitää mennä pyörällä, mutta perheelliset saa mennä bussilla.
Etkö ole itse aikoinasi saanut lapsilisää?
Minut irtisanottiin perhevapaalla. Että siinä kiitosta kerrassaan. Voihan tietämättömyys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomana en ole pitänyt ainuttakaan vuotta äitiyslomaa tai vanhempainvapaata. En myöskään on onnekseni sairastele paljon. Olen siis ollut se hyvä veronmaksaja, jonka maksamilla verorahoilla on rahoitettu mm. yhteiskunnan tukia, joista itse en pääse osalliseksi.
Huomasin juuri, että ainut minua koskeva tuki on kotitalousvähennys. Tosin senkin vuoksi kannattaisi elää edes parisuhteessa, sillä vähennys on henkilökohtainen.
Kunpa löytyisi edes joku poliitikko, joka ajaisi yksinelävien asiaa! Esimerkisi vuorotteluvapaan ehtoihin voisi liittää sen, että vuorotteluvapaaseen on etuoikeutettu henkilö, joka ei ole ollut työelämästä poissa vanhempainvapaan vuoksi.
Sinkut saa:
- opintotuki
- asumislisää opintotukeen
- työmatkakuluista vähennystä
- liikuntaetu
- lounasetu
- asuntoetu
- seulontatutkimuksetVai tarjotaanko näitä mielestästi vain perheellisille?
Mitä noista etuisuuksista mielestäsi työssä käyvä sinkku saa yhteiskunnalta? Seulontatutkimukset ilmeisimmin. Lounasedun ja liikuntaedun saan työnantajalta.
Sen sijaan työssä käyvät perheelliset saavat lapsilisää - tuloistaan riippumatta. He voivat myös pitää mukavasti taukoa työelämästä ja esimerkiksi yt-aikaan kannattaakin olla raskaana tai äitiyslomalla, koska ei voi tulla irtisanotuksi.
Noista eduista työnantaja tekee vähennyksen verotuksessa, eli yhteiskuntahan ne maksaa. Miten tietämätön voi olla ihminen? Työmatkavähennys - tässä tosiaan on rajoitus, että ei sinkuille. Sinkkujen pitää mennä pyörällä, mutta perheelliset saa mennä bussilla.
Etkö ole itse aikoinasi saanut lapsilisää?
Minut irtisanottiin perhevapaalla. Että siinä kiitosta kerrassaan. Voihan tietämättömyys!
Lapsilisä maksetaan lapsen vanhemmille. Voihan tietämättömyys!
Työmatkavähennys maksetaan niille, joiden työmatkakulut ylittävät vähennykseen edellyttävän rajan. Voihan tietämättömyys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan oma valinta jäädä sinkuksi, turha sitten valittaa kun ei saa lapsilisiä eikä kukaan käy katsomassa vanhainkodissa.
Perheellisellekin voi käydä niin, ettei jälkikasvua kiinnosta vanhainkodissa vierailla.
Onhan tältä palstalta luettu, että moni perheellinen mieltää omat vanhempansa ja appivanhempansa vain ilmaiseksi lastenhoitoavuksi tai muun hyödyn lähteeksi. Tietysti jos mummelilla on antaa rahaa, niin ehkä sitten se jälkikasvukin voi tulla vanhainkotiin näyttäytymään.
Kyllä vika voi olla vanhuksissakin, tuskin juuri kukaan haluaa käydä katsomassa kusipäisiä vanhempiaan. Ja vaikka ei ehtisi käymään niin voihan sitä soitella, lapsettomilla vanhuksilla puhelin ei soi ikinä ellei kyseessä ole rikas ihminen.
Kannattaa jokaisen AV-mamman muistaa, että lapsensa voi pitää häntä k*sipäänä. Vastaavasti rikkaiden sinkkujen on hyvä viettää elämäänsä hyväksikäyttäjien ulottumattomissa.
Kusipää on kusipää, vanhempi tai ei. Isää ja äitiä ei voi valita, joku saa rakastavat vanhemmat ja joku toinen syntyy väkivaltaiseen alkoholistiperheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina jaksetaan kitistä lapsiperheiden saamista tuista, vaikka todellisuudessa on kuitenkin niin että kahden aikuisen lapsiperheet ovat yhteiskunnan suurin nettomaksaja ja sinkkutaloudet tulevat hädintuskin toimeen omillaan.
Laita toki linkkiä tähän väitteeseen.
Ottaen huomioon, että viime vuonna lapsettomien pariskuntien määrä on kasvanut kohisten niin voi olla että suurimpia nettomaksajia ovat nykyisin jo lapsettomat parit. Olennaista on kuitenkin se, että kahden aikuisen lapsiperheet maksavat tuplaten tulonsiirtoja saamiinsa verrattuina.
Onhan lehdissä jatkuvasti, miten lapsiperhe tienaa tuilla enemmän kuin jos olisivat töissä.
Sinkulla nöin ei koskaan ole ainakaan kokopäivätöissä.
Työmatkavähennys maksetaan niille, joiden työmatkakulut ylittävät vähennykseen edellyttävän rajan. Voihan tietämättömyys![/quote]
Työmatkavähennystä ei makseta kenellekään, vaan se pienentää verotettavaa ansiotuloa eli maksat vähemmän veroja.
Vierailija kirjoitti:
Onhan lehdissä jatkuvasti, miten lapsiperhe tienaa tuilla enemmän kuin jos olisivat töissä.
Sinkulla nöin ei koskaan ole ainakaan kokopäivätöissä.
No niin juuri, mutta voisiko kyse olla siitä, että lapsia liudalla hankkivat eivät ole korkeasti koulutettuja jlloin tietysti palkkakin on alempi ja töihin meno ei houkuta, koska palkka ja tuet eivät juuri eroa keskenään, mikä tietysti ihan älytöntä.
Korkaeakoulutetuilla äideillä palkka on paljon suurempi , kun palaa töihin niin ei ole enää tukitasoista.Voihan olla, että äitejä ei houkuta työelämä juuri siksi, koska palkat alhaisia, ja silloin lapsiakan pykätään mahdolisimma paljon, että saa parhaimmat tuet, kun taas koulutetulle äidille ei lapsien määrä ratkaise elintasoa eikä elämä tarvitse rakentaa sen varaan, että nyt on pakko saada 3 lasta, että saa tuet ja sitten perhe vapaat, äitisylomat, niin, että voikin olla poissa töistä sellaiset 15 vuotta.
On ihan oma valinta hankkia lapsia, turha sitten valittaa jos rahat ei riitä tai on muuten raskasta. Vau, olipa kätevää.