Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttää, että ihmiset kadehtivat sairaana saamiani "etuuksia"

Vierailija
06.05.2016 |

Kuten lapsiperheen kotipalvelua.
En ole mitään sellaista apua tai tukea pyytänyt, mitä ei oltaisi todella tarvittu. Tottakai olen kiitollinen hyvinvointivaltion systeemeistä, kun ilman apua oltais oltu aivan pulassa. Mutta kyllä mä olen töissä käynyt ja hoitanut omat asiani ennen sairastumista, ja se oli paljon mukavampaa ja vähemmän raskasta kuin sairaus. Töistä saat palkkaa ja saat osallistua yhteiskuntaan, sairaana saa välttämättömän ylläpidon ja saa olla elossa huonossa kunnossa voimatta tehdä monia normaaleja asioita. Ei luulisi, että olisi vaikea edes vähän yrittää eläytyä.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kukaan kadehtii etuuksien saajien tilannetta tai niitä summia ja apuja, joita te saatte. Veronmaksajia vain kismittää, että siitä omasta 3000 € kuukausipalkasta menee 1000€ muiden taskuihin. Veroja maksaa, koska niistä maksetaan sitten oman lapsen koululounaat ja hammashoito jne. mutta tuntemattomien sairaseläkeläisten lastenhoitoapua ja juoppojen majoitusta ei haluttaisi kustantaa. Siksi niistä kitistään, ei kateudesta. Lisäksi etuuksiensaajat eivät ymmärrä olla kiitollisia keskiluokalle saamistaan tulonsiirroista.

Miten sen kiitollisuuden voisi sitten näyttää?Pitäisikö kokoajan kiitellä kaikkia pitkin kylää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan