Tokmannissa ärsyttää mikä?
Kommentit (38)
Nimi ärsytti, kun kuulin ekaa kertaa. Niin juntti, niin juntti. Nykyään olen alkanut pitää sitä hauskana. Itse liikkeessä en ole koskaan käynyt, joten en pysty sen enempää asiaa kommentoimaan.
Tavara kauttaaltaan huonolaatusta, halpaa toki.
Olisivat saaneet pitää nimen Robinhoodina.
Ärsyttää lähinnä eettinen puoli. Millään muulla ei ole väliä, kunhan voi myydä halvalla. Ihmisoikeudet ja luonto jää jalkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää lähinnä eettinen puoli. Millään muulla ei ole väliä, kunhan voi myydä halvalla. Ihmisoikeudet ja luonto jää jalkoihin.
Itseasiassa eettisyys on tokmannille tärkeää. Tuotteet ostetaan paikoista joissa ei ole epäinhimilliset olot
Vierailija kirjoitti:
tarkoitat varmaanki maxi- makasiinia. tuon niminen kauppa oli ennen kuin muutti nimensä tokmanniksi.
Tokmannissa ärsyttää se "Jätäthän laukkusi/reppusi säilytykseen"-lappu vai miten se nyt menikään. Olen 99% tapauksissa liikkeellä pyörällä tai talvella kävellen ja mukana on AINA reppu tavaroiden kuljetusta varten. Käyn pari kertaa viikossa ostoksilla, aina pitää muistaa olla euron kolikko mukana ja sitten reppu säilytykseen ja lompakot, kännykkä (pakko olla mukana kun pitää olla tavoitettavissa) ja mahdolliset muut rojut käsiin ja eikun ostoksille. Monta kertaa olen unohtanut lompakon tai kännykän jonnekin hyllyn päälle kun on ollut pakko laskea käsistä tavaroita valitessa. Koriin en halua niitä laskea koska kaikenmaailman töhryt ja bakteerit, joskus muistan ottaa mukaan pienenpienen kangaskassin kännykän ja lompakon kuljetusta varten. On myös mukavaa maksamisen jälkeen juosta säilytyskaapille reppua hakemaan että pääsee pakkaamaan.
Pari kertaa on ollut pakko ottaa reppu mukaan kun ei ole ollut euron kolikkoa ja on ollut ihan välttämätöntä päästä hakemaan jotain. Silloin on ollut ikävä myymälävaras-fiilis. Toisaalta jos yrität näyttää tyhjää reppua kassalla niin myyjät ovat yleensä sen näköisiä että mitäs siinä vilauttelet haloo :-D
Muissa kaupoissa tällaista ongelmaa ei ole koska en ole nähnyt niissä vastaavia lappuja, tiedän että periaatteessa tämä on typerää koska onhan monilla naisilla isompia käsilaukkujakin mukana siellä :-D Helpompi kai sinne olisi tavaroita sujautella kuin selässä olevaan reppuun. Ymmärrän tietysti ettei Tokmanniin haluta ihmisiä putkikassien tai isojen matkalaukkujen kanssa pyörimään mutta REPPU?
Ei mikään muu kuin se typerä nimi. Muuten todella hyvä kauppa, tekee joskus löytöjä halvalla, ja muutenkin on hyvä valikoima vaatteita verrattuna moneen muuhun kauppaan, eikä vaatteiden laadussa ole ollut mitään moittimista, ja muukin tavara samaa mitä muuallakin myydään, ei ole mitenkään huononpaa.
Tunnollinen-Tauno kirjoitti:
Tokmannissa ärsyttää se "Jätäthän laukkusi/reppusi säilytykseen"-lappu vai miten se nyt menikään. Olen 99% tapauksissa liikkeellä pyörällä tai talvella kävellen ja mukana on AINA reppu tavaroiden kuljetusta varten. Käyn pari kertaa viikossa ostoksilla, aina pitää muistaa olla euron kolikko mukana ja sitten reppu säilytykseen ja lompakot, kännykkä (pakko olla mukana kun pitää olla tavoitettavissa) ja mahdolliset muut rojut käsiin ja eikun ostoksille. Monta kertaa olen unohtanut lompakon tai kännykän jonnekin hyllyn päälle kun on ollut pakko laskea käsistä tavaroita valitessa. Koriin en halua niitä laskea koska kaikenmaailman töhryt ja bakteerit, joskus muistan ottaa mukaan pienenpienen kangaskassin kännykän ja lompakon kuljetusta varten. On myös mukavaa maksamisen jälkeen juosta säilytyskaapille reppua hakemaan että pääsee pakkaamaan.
Pari kertaa on ollut pakko ottaa reppu mukaan kun ei ole ollut euron kolikkoa ja on ollut ihan välttämätöntä päästä hakemaan jotain. Silloin on ollut ikävä myymälävaras-fiilis. Toisaalta jos yrität näyttää tyhjää reppua kassalla niin myyjät ovat yleensä sen näköisiä että mitäs siinä vilauttelet haloo :-D
Muissa kaupoissa tällaista ongelmaa ei ole koska en ole nähnyt niissä vastaavia lappuja, tiedän että periaatteessa tämä on typerää koska onhan monilla naisilla isompia käsilaukkujakin mukana siellä :-D Helpompi kai sinne olisi tavaroita sujautella kuin selässä olevaan reppuun. Ymmärrän tietysti ettei Tokmanniin haluta ihmisiä putkikassien tai isojen matkalaukkujen kanssa pyörimään mutta REPPU?
Missä oikein asut? En ainakaan Helsingissä parissa eri Tokmannissa tuollaisesta ole kuullut.
Alusvaatteissa löytyy huonosti kokoja minun kokoiselle 36/38 vaatteita käyttäväll "ruipelolle". Ylipainoinen äitini löytää sieltä kuitenkin hyvin vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tarkoitat varmaanki maxi- makasiinia. tuon niminen kauppa oli ennen kuin muutti nimensä tokmanniksi.
Tokmannin entisiä nimiä Tokman-nimen ohella ovat Tarjoustalo, Robinhood, Vapaa Valinta, Maxi-Makasiini, Maxi-Kodintukku ja Säästöpörssi. Eri alueilla Suomea konsernilla oli erinimisiä myymäläketjuja, ja joillain alueilla myymälät ovat olleet Tokmanneja alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannin entisiä nimiä *Tokman-nimen ohella ovat Tarjoustalo, Robinhood, Vapaa Valinta, Maxi-Makasiini, Maxi-Kodintukku ja Säästöpörssi. Eri alueilla Suomea konsernilla oli erinimisiä myymäläketjuja, ja joillain alueilla myymälät ovat olleet Tokmanneja alusta asti.
Korjaus: *Tokmanni-nimen ohella
Tunnollinen-Tauno kirjoitti:
Voit uskoa ettei myyjiä kiinnosta jos menet sisälle reppu selässä :D onhan se kivempi jättää toisen kaupan ostokset säilytykseen jos ei jaksa raahata niitä mukana
Tokmannissa ärsyttäää eniten siellä työskentely. Hehe.. Niin taitaa kaikkia muitakin myyjiä ketuttaa, kun aina naamat norsun vitulla.
Se, että siellä käy juurin aloittajan kaltaisia heikosti koulutettuja urpoja, jotka eivät osaa edes suomen kielen sanajärjestystä. Kysymyslause alkaa kysymyssanalla!!
Juu, tokmanni taitaa kyllä olla yksi vitutuksen tavaratalo. Siellä vituttaa niin myyjiä kuin asikkaita. Hyvä ettei sentään tavaroita vielä.
Kyllä näitä halpaketjuja tarvitaan. On niissä hyvääkin tavaraa, pitää vaan tietää mitä ostaa. Selvähän se, että jos pelkän hinnan mukaan valitsee, laatukin on heikkoa. Olen kyllä itse saanut tarvittaessa hyvää palvelua Tokmannilla.
Nimi! Todella naurettava. Ja se "Helsingin yliopiston Tokmanni" vielä nolompi. Jos on halpahalli niin miksi pitää hyväksikäyttää väkisin Stockan ja yliopiston mainetta? Ja käyn kyllä itsekin kys. kaupassa, mutta saisivat kyllä vaihtaa nimen...
Ainoastaan nimi. Ihan kuin joku vajakeille suunnattu kauppa nimensä perusteella. Loukkaa minua potentiaalisena asiakkaana, että pidetään vähän hitaalla käyvänä junttina, koska sellaisen mielikuvan tuo nimi antaa.
Kävin usein Tarjoustalossa. Tokmanniin en astu.
Se, että siellä käy tavallisia ihmisiä, ns. juntteja, joiden olemassaolo on kauhistus.