Mitä muuta teet kännykälläsi kuin puhut ja tekstaat ja otat kuvia?
Tuli mieleen kun tossa puhelinhintaketjussa ihmiset perustelee, että jos tekee paljon muuta, täytyy olla parempi ja kalliimpi laite.
Mitä se muu on? Itse pystyn satasen Samsungillani hyvin geokätköilemään ja muutenkin käyttämään aktiivisesti gepsiä, lukemaan gmailia ja feedyä, selaamaan pilvipalvelujani ja niiden tiedostoja, siirtämään nopeasti tavaraa tietokoneelle, lukemaan e-kirjoja ja nettilehtiä jne kuvanoton lisäksi. Tässä on ihan älyttömän hyvä kamera, kuvaan esim. kukkia niin osaa itse sumentaa taustan eli ottaa parempia kuvia kuin vanha digikamerani! Sovelluksista käytän mm. Pinterestiä harva se päivä, ei moitittavaa.
Työkaveri esittei juuri monen sadan iPhonea jonka osti vieläpä kytkyllä. En nyt keksi että hän ainakaan mihinkään työkäyttöön sitä käyttää, ei myöskään tavitse gepsejä tms. mun käsittääkseni ollenkaan. Sen tyyppinen ihminen että ne selfiet instagramissa taitaa olla se pääasia... Että kyllä nyt tuntuu siltä että minä tein meistä kahdesta ne hyvä kaupat ;)
Kommentit (12)
Mitä teen puhelimella? No soitan ja vastaanotan puheluita tietenkin, mitäpä muuta.
Puhelut, viestit, sähköposti (oma ja työ), työpostin liitetiedostot, kalenteri, herätyskello, elisa viihteeltä tv, pelaaminen, joskus gps, nettailu...en juurikaan kuvaa. Just
nyt nettaan yöjunassa ja liput on kännykällä.
2 simkortin nokia lumia, maksoi jotain 200€.
N44
Pelaan, käsittelen kuvia, navigoin. Teen myös kaikkea turhaa turhanpäiväisillä sovelluksilla. En jaksa plärätä mitä kaikkea puhelimesta löytyy, mutta gigatolkulla appsia. Kännykkä Note 3 eikä ole mikään sovellus koskaan pätkinyt. En tiedä mikä on raskainta puhelimella tehtävä, osaisko joku sanoa?
Samaa kuin ap. Käytän jatkuvasti työssäni pilvipalveluita, puhelimen kameraa, youtubea, sähköpostia ja whatsapp-ryhmiä. Päivitän myös kotisivuille asioita kännykällä. Minullakin edullinen Samsung, en keksi mihin tarvitsisin jotain monen sadan euron puhelinta.
Selaan nettiä,käytän laskinta ja kirjoitan ostoslistan.
Ja Note 3 on siis jo vanha malli, mutta aikansa kovimpia. Tehokas toki edelleen
Ite ostin 700e lg:n. Otan kuvia, videokuvaan, teen koulujuttuja, selaan nettiä, pelaan, katon netflixiä, kuuntelen musiikkia, käytän navigaattorina ja kalenterina.
Ihan vaan tuohon ap:n "tässä on ihan riittävä hyvä kamera, parempi ku vanhassa digissä" liittyen - itse kuvaan kännykällä paljon ihan työtäni varten, kamera + äänentoisto on käytännössä ne, mistä olen puhelimessa valmis maksamaan :) valitettavasti se instagramiin ihan kivasti riittävä kamera ei tuota tarpeeksi tarkkaa jälkeä työni kannalta
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan tuohon ap:n "tässä on ihan riittävä hyvä kamera, parempi ku vanhassa digissä" liittyen - itse kuvaan kännykällä paljon ihan työtäni varten, kamera + äänentoisto on käytännössä ne, mistä olen puhelimessa valmis maksamaan :) valitettavasti se instagramiin ihan kivasti riittävä kamera ei tuota tarpeeksi tarkkaa jälkeä työni kannalta
En minä kuviani instagramiin laita vaan kerään sähköistä herbaariota. Nettisivuilla katsoessa ei uskoisi että on satasen kännykän kameralla kuvattu, tosin mikään valokuvausasiantuntija en väitä olevani ;) ap
Wappaan, Kikkaan, Snäppään, Copetan. Käytän Instagramia, Facea ja Twitteria. Some ylipäänsä. Laitan sähköpostia. Opiskelen kieliä (tälle on oma sovellus). Katson Youtubea ja Netflixiä. Pelaan. Kuuntelen musiikkia. Käytän kalenteria ja muistioita. Seuraan treenaamistani, syömistäni, veden tarvetta, nukkumista (2x unisovellusta) ja budjetoin (tällekkin oma sovellus). Hoidan koulujuttuja, esimerkiksi kirjoitan ja viimeistelen raportteja, jotka voin upata pilveen.
Puhelin on Huawei Honor 7.
N18
Tuli vielä mieleen että ei ole kauaakaan kun katsoin Youtubesta tunnin dokumentinkin eikä kännykkäni juminut edes siinä. ap