Mieheni pitää minua palvelijana
Hän tuossa äsken tokaisi 3-vuotiaalle pojallemme, että "älä ikinä ota itsellesi noin laiskaa vaimoa" viitaten minuun eli äitiin. Tosiasiallisesti olin valmistanut päivän ruoat, pessyt pyykkiä, käynyt miehen kanssa kaupassa sekä viettänyt suurimman osan päivästä pienten lastemme kanssa. Mieheni siis olettaa ja odottaa, että mun pitäisi olla liikkeessä siivoilemassa koko ajan sekä tehdä kaikki ruoat yksin aina pitkän kaavan mukaan jne.
Mies itse lähinnä makoilee sängyllään, pelaa konsolilla, tiuskii ja haukkuu minua sekä rähjää lapsille vapaa-ajallaan.olen yrittänyt selittää tilanteen epäoikeudenmukaisuutta, mutta mies ei tajua. Sen sijaan mm. anoppini on usein sanonut, että mun pitäisi passata hänen poikaansa. Ärsyttää kyllä moinen, sillä käyn itse kokopäivätöissä, maksan tasan puolet kuluista ja suhteemme on täysin rakkaudeton ja mies on erittäin ilkeä minua kohtaan, joten passaaminen tuntuisi tosi luonnottomalta sellaista kohtaan, joka haukkuu mua kymmeniä kertoja päivässä vtun lehmäksi tai haisevaksi pskakasaksi sekä uhkailee ja ärhentelee muulle perheelle. Mieheni on lähinnä ällöttävä uhkailuineen jne. Ja sitten olettaa, että mä palvelisin kaikki päivät ja kuuraisin hänen asuntoaan, jossa siis muu perhe ei edes ole kirjoilla, ja jos en niin tee, niin sitten mua saa haukkua pojallemme, sukulaisille ja kavereille laiskaksi vaimoksi.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdepä sinne, missä olet kirjoilla.
Mies sanoi, ettei onnistu ainakaan lasten kanssa, vaan hän tulisi hakemaan ne vaikka väkivalloin takaisin heti. Siten saisin lähteä vaikka heti, että jättäisin lapset hänelle. Kuulemma anoppi tulisi ilomielin "kodinhoitajan" hommiin tilalleni ja passaisi vieläkin paremmin. Sitä mies yrittääkin eli koettaa saada mut savustettua pois kotoa.
Mies siis haluaa savustaa sinut ulos kodista ja sinä et viihdy siellä itsekään.Mikä tässä sitten on ongelma?Alat katsella omaa kämppää.Lasten huoltajuudesta päätetään oikeudessa,ei mies yksinään päätä että hän pitää lapset.Jos yrittää "hakea takaisin väkivalloin",silloin soitat tietenkin poliisit.
Toivon,että tämä perhe on Porvoosta,surullista jos noin yksinkertaisia ja helposti lytättäviä ihmisiä on oikeasti.
Siis mä olen vieläpä ollut ihan hyvä koulussa, fiksu ja opiskellut yliopistossa sekä ihan vastuullisissa töissä, mutta itsetuntoni on kammottavan huono ja mies sai mut jotenkin "ansaan" aika pian. Hän käytti hieman niitä Pelimiehen käsikirjan juttuja muhun, ts. haukkui ulkonäköäni ja ikääni. Mä olin tosi ihastunut alussa (hän oli eräässä paikassa vastuullisessa asemassa minuun nähden ja pidin häntä "auktoriteettina" ja katsoin kaikkea läpi sormien, kun olin niin ihastunut). Mies osaa käyttää toisen ihmisen heikkouksia taitavasti hyväkseen ja vähitellen murtaa loputkin itsetunnon rippeet ja jotenkin "tukahduttaa" elämänilon ja oman tahdon. Ehkä olen tyhmä (niin miehenikin sanoo), mutta haluaisin tästä tilanteesta kyllä irti.
Joo,huonoitsetuntoisena on hankalaa saada ihmissuhteissa ansaitsemaansa arvostusta,mutta ihan jo lasten takia et voi loputtomiin alistua miehen henkiseen väkivaltaan.Onko sinulla ystäviä,jotka voisivat tulla mukaan siirtänään kamoja ja lapsia turvakotiin?
Haha, juuri tuon takia elämässä kannattaa tehdä töitä ja jättää ne kodinhoitojutut vähemmälle.
Ai sä et ole vieläkään lähtenyt. Ekojen kertojen jälkeen, kun tänne tilitit, jaksoin kauhistella ja rohkaista. Nyt, noin seitsemäs aloitus jonka itse olen lukenut -voi niitä olla vaikka tuhat... aina eri sanoilla, mutta aina tunnistettavissa-, tulee lähinnä olo että sä olet joko provo tai vaan helvetin tyhmä. Samat kehoitukset turvakodin kautta lähtemiseen, samat vakuuttelut siitä että ei mies lapsia tuosta noin vaan vie, jne., jos sä et usko niin sä et usko. Elä paskaa elämääs, anna sama paska lapsillesikin, ja pidä pääsi kiinni. Älä valita jos et itse aio mitenkään vaikuttaa elämänlaatusi parantamiseen.
Uranainen40v kirjoitti:
Haha, juuri tuon takia elämässä kannattaa tehdä töitä ja jättää ne kodinhoitojutut vähemmälle.
Eihän kotiäitiydessä sinänsä ole vikaa,se mies jonka kanssa lapsia tekee pitäisi vain valita huolellisesti.Tai ainakin tosiaan älytä lähteä,jos huomaa tehneensä huonon valinnan.Ei ap:n ongelmat täällä vinkumalla parane.Vai pitäisikö jonkun palstamamman tulla nuhtelemaan miestä,jos ap itse on lattiamatto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdepä sinne, missä olet kirjoilla.
Mies sanoi, ettei onnistu ainakaan lasten kanssa, vaan hän tulisi hakemaan ne vaikka väkivalloin takaisin heti. Siten saisin lähteä vaikka heti, että jättäisin lapset hänelle. Kuulemma anoppi tulisi ilomielin "kodinhoitajan" hommiin tilalleni ja passaisi vieläkin paremmin. Sitä mies yrittääkin eli koettaa saada mut savustettua pois kotoa.
Miten mies voisi hakea väkivalloin lapset huoltajansa luota sellaisesta osoitteesta, jossa ovat kirjoilla?
Järkeä nyt päähäsi, nainen! Kai sinä itsekin ymmärrät vielä sen verran, että yksikään lastensuojeluviranomainen ei hyväksyisi lasten muuttoa miehen asuntoon, jossa eivät ole edes kirjoilla ja jossa kukaan ei siivoaisi, pyykkäisi eikä laittaisi ruokaa, kun sinä et enää tekisi sitä.
Ai niin, miehesi äitihän on tulossa hoitamaan lapsia, en enää muistanutkaan.
Täällä on tyyppejä, jotka elämänsä kunnossa (oman arvion mukaan) huutelevat neuvoja ja alapeukuttavat, helppo on rannalta huudella , kun merellä on hätä. Ap, kerää voimia, hanki tukijoukko äläkä kanna turhaa syyllisyyttä(yksi neuvonantaja lisää) äläkä kysele apuja tälläiseltä pers.häriöisten palstalta. Sinä asut miehen kanssa, joka alistaa sinua täysin ja tuo lapsijutut liittyvät siihen, että "turvaa selustat" (yrittää saada sinusta kehnon äidintulevia oikeudenkäynteä ajatellen ja et ole sitä)- Eli hommaa juristi. Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi!!!
Moni mies on tottunut vielä siihen, että nainen passaa ja touhuaa ja mies saa lepäillä.
Tuttuni perheessä päädyttiin siihen, että mies maksaa siivoojafirmalle, joka siivoaa kaiken. Vaimo sit tekee kaiken muun kotityön.
Meillä on näin: mieheni tottunut, että lapsuudenperheessään äiti oli koko ajan touhuava (adhd?), joka kävi töissä, teki ruuat alusta asti jne.
Mä taas olen tottunut siihen, että meillä oli kotiapulainen. Myöhemmin oli siivooja ja isäni teki ruuat ja tiskasi. Äitini hoiti talousasiat.
Mulla ja miehellä on vähän hankalaa jakaa kotityöt.
Mikset sanonut lapselle että älä ikinä kasva tuollaiseksi idiootiksi kuin isäsi niin saat ahkeramman vaimon kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on taas tää sama ruikuttaja. Älkää vastatko sille mitään, se tehtailee tätä samaa valitusta kuukausi toisensa perään.
Noh, mitä tähän nyt sanoisin. En kommentoi, olenko koskaan aiemmin kirjoittanut tänne. Aika vähän olen kyllä kirjoitellut mitään. Mutta olen kyllä ihan hitonmoisessa satimessa mieheni kanssa.
Aika vähän? 2-3 kertaa viikossa normaalisti, usemminkin kun on oikein draivi päällä.
Joo ei ap minnekään lähde. On saanut vaikka kuinka paljon hyviä neuvoja aikaisemmissa ketjuissa, mutta haluaa pilata oman elämänsä lisäksi myös lastensa elämän. Kivan mallin antaa parisuhteesta heille. Tyttö tulee ottamaan turpaan miehiltä ja pojasta tulee hyvin mahdollisesti kusipää.
Kivat sulle, ap.
Siis jos lapset elävät aikuisiksi asti. Ap on aiemmin kertonut, että mies mm. kuljettaa lapsia ilman turvaistuinta.
Nää on näitä pohjosemman suomen tossumammoja..
Ei voi olla totta.