Otan yksityistunteja yhdessä kielessä ja opettaja nauraa minulle
Eikö ole todella sopimatonta?
Olen opiskellut kieltä muutaman vuoden mutta se on vähän ruosteessa ja nyt tarvitsen kieltä yhden tilaisuuden takia ja päätin ottaa muutaman oppitunnin. Opettaja on ihan ok muuten, mutta nuo naurunpurskahdukset... :(
Kommentit (21)
Kuulostaa kyllä kurjalta. Ei ole sopivaa minusta tuollainen.
T. tuleva kieltenopettaja
Keino 1: ole aikuinen ja sano että tuollainen käytös on epäasiallista.
Keino 2: vajoa hänen tasolleen, kysy keskustelun lomassa kysymys aihepiiristä josta sinä tiedät paljon ja jos opettaja ei tiedä vastausta, naura hänelle.
Ei paikkakunnallani ole muita opettajia tuossa kielessä ja tämäkin on itse asiassa naapurikaupunki. Jos haluan oppia nyt, on otettava tuo opettaja. Sanoin viime naurunpurskahduksen jälkeen, että no niin, sen takia otan tunteja, etten puhu tyhmästi. Ei tainnut tajuta. Vielä yhden kerran hihitteli :( AP
Onko muuten hyvä opettaja? Ehkä opettajalla on liikaakin asiakkaita kun om mahdollista kohdella kalliisti yksityistunneista maksavia asiakkaita noin huonosti. Varmaankin naureskelee asiakkailleen perheensä ja ystäviensä kanssa paljon pahemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei paikkakunnallani ole muita opettajia tuossa kielessä ja tämäkin on itse asiassa naapurikaupunki. Jos haluan oppia nyt, on otettava tuo opettaja. Sanoin viime naurunpurskahduksen jälkeen, että no niin, sen takia otan tunteja, etten puhu tyhmästi. Ei tainnut tajuta. Vielä yhden kerran hihitteli :( AP
Onko opettajasi hyvä opettaja? Eikö paikkakunnallaltasi löydy esim. kyseisestä maasta tulleita opiskelijoita? Parhaiten kieltä oppii jos sitä käyttää arkielämässä. Etsi opiskelija ja hanki ystäviä jotka osaavat kieltä, opit jopa nopeammin kuin opettajalta varsinkin jos tapaatte opettajan kanssa harvakseltaan.
Ihan hyvin hän on opettanut muuten. Olen vain alkanut jännittää kovasti 'mokaamista', koska se on hänestä niin hauskaa. Ymmärrän sen tavallaan. Kun joskus opetin joillekin opiskelijoille suomea, olihan se soomi joskus hassun kuuloista. Mutta täytyy vaan pitää pokka. Ei voi pyrskiä naurusta, jos oppilas sanoo jyksi, kaksi, kolme, näljjä, visi, kusi. AP
Oletko yrittänyt löytää kielikurssia netistä? Voisi tulla yksityisopettajaa halvemmaksikin.
Sano vaan suoraan että koet nauramisen alentavana ja asiattomana ihmiseltä, jolle maksat palkkaa ja jonka kanssa yrität tosissasi harjoitella. Voi olla, että opettaja itse nauraa ns. hyväntahtoisesti, ajatellen että kuulostat suloiselta tms, mutta ulospäin tuo vaikuttaa silti asiattomalta. Sano ihan kohteliaasti mutta napakasti asiasta suoraan, ja myös että jos nauru ei lopu, yksityistunnit hyvin nopeasti loppuvat ja opettaja saa naureskella vapaa-ajallaan.
I feel you. Espanjassa mun kämppis välillä nauroi mulle, jos tein jonkun virheen. Se oli ärsyttävää. Kyllä muakin kerran sisäisesti nauratti, kun eräs ulkkarituttu sanoi Tuusulaa Tussulaksi monta kertaa, mutta pidin pokan.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ole internetistä kuullut, jotkut opettajat toimivat esim. skypen kautta. En usko että Suomessa tai lähiseudullasi vain yksi henkilö osaa kieltä. Mikä kieli kyseessä?
Yleensä suomalaisilla on tuo tapa että ei uskalleta puhua kun pelätään virheitä ja se hidastaa oppimista. Kohta et uskalla puhua kun opettaja nauraa sinulle ja et edisty kielessä ollenkaan.
Aion vielä käydä siellä, koska haluan oppia juuri ne kysymäni asiat, kun taas nettikurssi on hyvä pitempiaikaiseen opiskeluun.
Otan asian puheeksi nyt kunnolla seuraavalla kerralla, kun tuo vihjaukseni ei auttanut. Sanon, että maksan tunnista ja nauraminen ei ole asiallista, enkä voi sallia sitä opettajaltani. Harmittaa :( AP
Vierailija kirjoitti:
Sano vaan suoraan että koet nauramisen alentavana ja asiattomana ihmiseltä, jolle maksat palkkaa ja jonka kanssa yrität tosissasi harjoitella. Voi olla, että opettaja itse nauraa ns. hyväntahtoisesti, ajatellen että kuulostat suloiselta tms, mutta ulospäin tuo vaikuttaa silti asiattomalta.
Juu hyväntahtoisesti varmaan ja silleen spontaanisti, ettei voi sille purskahdukselle mitään. Silti tosi nolostuttavaa. AP
Hän taitaa siis olla natiivi ja ei-suomenkielinen alunperin? Naurapa sinäkin hänen suomelleen.
Hänen suomensa on loistavaa. Harmi! :D
Mutta kiitos vastauksistanne. Otan asian puheeksi heti seuraavan naurunpyrskähdyksen jälkeen. AP
No älä maksa sille ja hommaa uusi opettaja. Ei ole asiallista käytöstä.