Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laitat lihapullataikinaan?

Vierailija
05.05.2016 |

Itse laitan jauhelihaa, ruokakermaa, korppujauhoja, ruohosipulia tai persiljaa, kananmunaa, sipulia vähän ja sinappia. Plus mausteet ja suola.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa, mausteita, sipulia, kaurahiutaleita ja muna.

Kermaa käytän tosi harvoin ruoan laitossa.

Vierailija
22/30 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheliha,kermaviili/maitorahka, paahdettua sipulia, kananmunia, mausteist- paprika pippuri yrttejä, aurajuustoa/fetajuustoa jos kaapis on, kuivattuja suppilovahveroita välil, valkosipulia tottakai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 % naudanjauhelihaa, Dijon-sinappia, Worchestershire-kastiketta, munankeltuainen, raastettua parmesaania, hieman ketsuppia, paahdettua sipulirouhetta hieman hienommaksi jauhettuna, sekä suolaa ja pippuria + yrttiseosta tai pizzamaustetta.

Kehuja on tullut.

Vierailija
24/30 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurahiutaleita, kermaa/maitoa, kuullotettua sipulia, jauhelihaa (poroa, hirveä, sika-nautaa tms.), mausteita ja muna.

Vierailija
25/30 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa, kananmunaa, paljon sipulia, valkosipulia, suolaa ja pippuria.

Vierailija
26/30 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattuja suppilovahveroita, Nam!

Vierailija
27/30 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 % naudanjauhelihaa, Dijon-sinappia, Worchestershire-kastiketta, munankeltuainen, raastettua parmesaania, hieman ketsuppia, paahdettua sipulirouhetta hieman hienommaksi jauhettuna, sekä suolaa ja pippuria + yrttiseosta tai pizzamaustetta.

Kehuja on tullut.

Naudanjauheliha on usein kovin kuivaa. Jos siitä olen tehnyt lihapullia, olen laittanut sekaan pekonikuutioita. Hyvin on toiminut. Reseptisi kuulostaa asialliselta, paahdettua sipulirouhetta, pizzamaustetta ja Worchestershire-kastiketta olen itsekin laittanut lihapulliin.

Vierailija
28/30 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa ja pullia.

Vierailija
29/30 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehuja on tullut.

Naudanjauheliha on usein kovin kuivaa. Jos siitä olen tehnyt lihapullia, olen laittanut sekaan pekonikuutioita. Hyvin on toiminut. Reseptisi kuulostaa asialliselta, paahdettua sipulirouhetta, pizzamaustetta ja Worchestershire-kastiketta olen itsekin laittanut lihapulliin.

En pidä sikanaudan mausta ja tykkään joskus jättää lihapullat jopa hieman punertaviksi keskeltä, joten käytän siksi nautaa. Rasvaisempaa jauhelihaa toki aina juuri tuon mehevyyden vuoksi. Samalla reseptillä teen myös hampurilaispihvit.

Vierailija
30/30 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa (hirvi-possusekoitus on aina varma valinta)

Juustoraastetta

Tuorejuustoa (pippurituorejuusto on paras, mustapekka -tyyppinen siis)

Tomaattipyrettä

Rosmariinia

Sipulijauhetta ja valkosipulia

Sinappia

Pippuria (jos siinä tuorejuustossa ei ollut)

Suolaa

Paistan pikaisesti voissa ja sitten laitan uunivuokaan, päälle kastike kermasta, tomaattipyreestä ja valkosipulista, paistan uunissa kypsäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä