Mitä laitat lihapullataikinaan?
Itse laitan jauhelihaa, ruokakermaa, korppujauhoja, ruohosipulia tai persiljaa, kananmunaa, sipulia vähän ja sinappia. Plus mausteet ja suola.
Kommentit (30)
Jauheliha,kermaviili/maitorahka, paahdettua sipulia, kananmunia, mausteist- paprika pippuri yrttejä, aurajuustoa/fetajuustoa jos kaapis on, kuivattuja suppilovahveroita välil, valkosipulia tottakai.
15 % naudanjauhelihaa, Dijon-sinappia, Worchestershire-kastiketta, munankeltuainen, raastettua parmesaania, hieman ketsuppia, paahdettua sipulirouhetta hieman hienommaksi jauhettuna, sekä suolaa ja pippuria + yrttiseosta tai pizzamaustetta.
Kehuja on tullut.
Kaurahiutaleita, kermaa/maitoa, kuullotettua sipulia, jauhelihaa (poroa, hirveä, sika-nautaa tms.), mausteita ja muna.
Jauhelihaa, kananmunaa, paljon sipulia, valkosipulia, suolaa ja pippuria.
Kuivattuja suppilovahveroita, Nam!
Vierailija kirjoitti:
15 % naudanjauhelihaa, Dijon-sinappia, Worchestershire-kastiketta, munankeltuainen, raastettua parmesaania, hieman ketsuppia, paahdettua sipulirouhetta hieman hienommaksi jauhettuna, sekä suolaa ja pippuria + yrttiseosta tai pizzamaustetta.
Kehuja on tullut.
Naudanjauheliha on usein kovin kuivaa. Jos siitä olen tehnyt lihapullia, olen laittanut sekaan pekonikuutioita. Hyvin on toiminut. Reseptisi kuulostaa asialliselta, paahdettua sipulirouhetta, pizzamaustetta ja Worchestershire-kastiketta olen itsekin laittanut lihapulliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehuja on tullut.
Naudanjauheliha on usein kovin kuivaa. Jos siitä olen tehnyt lihapullia, olen laittanut sekaan pekonikuutioita. Hyvin on toiminut. Reseptisi kuulostaa asialliselta, paahdettua sipulirouhetta, pizzamaustetta ja Worchestershire-kastiketta olen itsekin laittanut lihapulliin.
En pidä sikanaudan mausta ja tykkään joskus jättää lihapullat jopa hieman punertaviksi keskeltä, joten käytän siksi nautaa. Rasvaisempaa jauhelihaa toki aina juuri tuon mehevyyden vuoksi. Samalla reseptillä teen myös hampurilaispihvit.
Jauhelihaa (hirvi-possusekoitus on aina varma valinta)
Juustoraastetta
Tuorejuustoa (pippurituorejuusto on paras, mustapekka -tyyppinen siis)
Tomaattipyrettä
Rosmariinia
Sipulijauhetta ja valkosipulia
Sinappia
Pippuria (jos siinä tuorejuustossa ei ollut)
Suolaa
Paistan pikaisesti voissa ja sitten laitan uunivuokaan, päälle kastike kermasta, tomaattipyreestä ja valkosipulista, paistan uunissa kypsäksi.
Jauhelihaa, mausteita, sipulia, kaurahiutaleita ja muna.
Kermaa käytän tosi harvoin ruoan laitossa.