Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Emme Suomalaisina pysty muuttumaan kansainvälisiksi?

Vierailija
05.05.2016 |

Miksi me emme ymmärrä ja hyväksy muita kulttuureja avoimemmin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hyvä kysymys. Mksi esim

Lontoo on hyvin kansainvälinen ja avoin? Meneekö sinne enimmäkseen työn kautta tulevia maahanmuuttajia?

Vierailija
2/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletus on se että suomalaiset muuttuisivat omassa maassaan kansainvälisiksi? Eikö oletus pitäisi olla se, että nuo kansainväliset muuttuisivat suomalaisiksi? (Oletan että tässä nyt tarkoitetaan maahanmuuttoa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työskennellyt monikansallisessa yhtiössä vuosikymmeniä ja asun monikansallisessa lähiössä. Määrittele ketkä eivät voi hyväksyä ja mitä he eivät voi hyväksyä? Minä ja naapurini ja työkaverini olemme Suomalaisia ja tuo väite ei koske ketään meistä.

Vai puhutko sinä maalaiskunnassa asuvasta kouluttautumattomasta ihmisestä jonka pisin matka ulottuu Shellille kahville?

Vierailija
4/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletus on se että suomalaiset muuttuisivat omassa maassaan kansainvälisiksi? Eikö oletus pitäisi olla se, että nuo kansainväliset muuttuisivat suomalaisiksi? (Oletan että tässä nyt tarkoitetaan maahanmuuttoa).

Suomalaiseksi tullaan heti kun ollaan saatu kansalaisuus. Tämähän on fakta. Nyt sitten kerrot mitä se oikea suomalaisuus mielestäsi on niin minä kerron mitä se minun mielestäni on.

Vierailija
5/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai puhutko sinä maalaiskunnassa asuvasta kouluttautumattomasta ihmisestä jonka pisin matka ulottuu Shellille kahville?

Melko avoin ja suvaitsevaisen oloinen kommentti. Sivistyneen oloinenkin.

Vierailija
6/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suomalaiset ovat maailman mittakaavassa hyvinkin suvaitsevaisia.

Vierailija
7/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiseksi tullaan heti kun ollaan saatu kansalaisuus. Tämähän on fakta. Nyt sitten kerrot mitä se oikea suomalaisuus mielestäsi on niin minä kerron mitä se minun mielestäni on.

Kansalaisuus tekee Suomen valtion kansalaiseksi. Osaksi Suomen kansaa, suomalaiseksi, siitä on vielä piiiitkä matka jota moni ei saavuta koskaan.

Vierailija
8/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työskennellyt monikansallisessa yhtiössä vuosikymmeniä ja asun monikansallisessa lähiössä. Määrittele ketkä eivät voi hyväksyä ja mitä he eivät voi hyväksyä? Minä ja naapurini ja työkaverini olemme Suomalaisia ja tuo väite ei koske ketään meistä.

Ne Shellin kahviporukat hyväksyvät monesti aika paljon helpommin uuden ihmisen kylälle, kysytään suoraan että mistäs sitä on tultu ja mitäs meinaat täällä tehdä, no kuule Masa hakee uutta rasvaria, kysypä siltä. Ja kohta kylässä ollaan ylpeitä omasta kiintiö n...k.r.stä.

Ja monikansallinen se Shellikin on, käsittääkseni?

Vierailija
9/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites avoimesti pitäisi ymmärtää ja hyväksyä, että Ap olisi tyytyväinen?

Vierailija
10/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin omakaan kulttuuri ja kieli eivät ole hallussa, on turha vaatia kansainvälistymistä, ap!

Vierailija
11/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi, olemme suomalaisia. Kaikki muut maat hyväksyvät sen että kansalaiset ovat ensisijaisesti sen maan kansalaisia ja toissijaisesti voi sitten tehdä tuttavuutta muidenkin kanssa.

Suomalaisen ei ole sallittua olla suomalainen vaan pitää fanittaa satasella ketä tahansa rajan takana asustelevaa. Kaikki suomalainen kulttuuri on paskaa ja se voidaan/pitää korvata millä tahansa rajojen toiselta puolelta tuodulla. Oman kulttuurin tunnusmerkit on jos ei natsismia niin ainakin epäilyttävää äärioikeistolaista kansallismielisyyttä. Oman kansan etujen ajaminen on epäilyttävää äärioikeistolaista kansallismielisyyttä joten suuri osa poliitikoista ei varmuuden vuoksi sitä teekään. 

Vierailija
12/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan halua muuttaa nimeäni Emme Suomalaiseksi. Oon kansainvälinen omalla nimelläni, helpompaa.

Vierailija
13/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi, olemme suomalaisia. Kaikki muut maat mmhyväksyvät sen että kansalaiset ovat ensisijaisesti sen maan kansalaisia ja toissijaisesti voi sitten tehdä tuttavuutta muidenkin kanssa.

Suomalaisen ei ole sallittua olla suomalainen vaan pitää fanittaa satasella ketä tahansa rajan takana asustelevaa. Kaikki suomalainen kulttuuri on paskaa ja se voidaan/pitää korvata millä tahansa rajojen toiselta puolelta tuodulla. Oman kulttuurin tunnusmerkit on jos ei natsismia niin ainakin epäilyttävää äärioikeistolaista kansallismielisyyttä. Oman kansan etujen ajaminen on epäilyttävää äärioikeistolaista kansallismielisyyttä joten suuri osa poliitikoista ei varmuuden vuoksi sitä teekään. 

Ja maailmassa ei taaskaan ole kuin kaksi väriä?

Vierailija
14/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kansalaisuuden saaminen vielä suomalaiseksi tee. Eikä mielestäni ole mitään "oikeaa suomalaisuutta". Sinähän tuossa eron ja ongelman näit, kun sanoit ettemme me "suomalaisina" (mitä nyt ikinä sitten tarkoittaakaan) voi muuttua kansainvälisiksi (mitä tämäkään nyt sitten ikinä tarkoittaa. Pointtini nyt oli vain, että miksi suomalaisten pitäisi muuttua yhtään miksikään täällä omassa maassamme.

Vierailija
15/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia, että ne suomalaiset, jotka puhuvat Suomalaisista ovat fasisteja. Kansallissosialistien on vaikea hyväksyä muita kulttuureja.

Vierailija
16/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi, olemme suomalaisia. Kaikki muut maat mmhyväksyvät sen että kansalaiset ovat ensisijaisesti sen maan kansalaisia ja toissijaisesti voi sitten tehdä tuttavuutta muidenkin kanssa.

Ja maailmassa ei taaskaan ole kuin kaksi väriä?

Siitäkö minä puhuin?

Ota värjätyt lasit pois silmiltäsi niin ehkä näet ne muutkin värit.

Vierailija
17/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jonkun suvakin krapulainen aloitus. Taisi mennä eilen lujaa siellä Porvoossa. Mitä, etkö kelvannut vokkipoikien puskayllätyssessioihin. Laihduta nyt hyvä ihminen.

Vierailija
18/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitteko, että jossain Jenkkilän tai Englannin tai vaikka Saksan pikkukylän paikallisen kahvion istujat on jotenkin sivistyneempiä ja ap:n mittapuulla kansainvälisempiä kuin Suomessa jonkun perähikiän Shellillä istujat? En nyt ymmärrä, miten pitäisi olla kansainvälisempiä? Suomalaisethan on tosi suvaitsevaisia, katsovat mielellään ulos ja eivät ole läheskään niin rajoittuneita muiden kulttuurien suhteen kuin 99% muiden maiden asukkaista? Suurin osa maailman väestöstä on ennakkoluuloisia, myös länsimaissa ja se on itseasiassa suojannut ihmiskuntaa, kulttuureja, heimoja jne. kymmeniätuhansia vuosia, että on osattu olla varovaisia ja vähän ehkä omahyväisiäkin.

Sitä paitsi mikä on sivistyksen mitta? Minusta pikkupaikakkunnilla ne rasvakätiset persut on monesti paljon joviaalimpia, avuliaampia ja ymmärtäväisempiä kuin paskantärkeänä istuvat espoolaiset, jotka luokittelevat ihmisiä omasta kapeasta vinkkelistään. Maaseudulla kasvaneena tiedän, että oma lähiyhteisö maaseudulla on paljon heterogeenisempi kuin isossa kaupungissa. Nuorena sitä tunsi kaikki. Oli niin paikallisten pamppujen lapsia kavereina ja tuttavina kuin sen surkeimman pultsarin. Ja pultsarit moikkasi siinä kuin pappikin. Sitten kaupungissa olen onnistunut kapeuttamaan 20 vuodessa elämäni kaltaisteni keskiluokkaisten ja keskinkertaista elämää elävien porukkaan. Sitä linnottautuu keskiluokkaiseen omakotitalolähiöön, seurustelee vaan kaltaistensa kanssa jne.

Vierailija
19/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko suvaita, että jotkut suomalaiset haluavat pysyä ihan vaan suomalaisina.

Vierailija
20/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä nyt suutuin ja mustaksi muutuin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän