Paineen tunne alapäässä?
Olen 17. viikolla ja alapäähän on ilmestynyt ihmeellinen paineentunne, tosi ikävä sellainen :( tuntuu kuin olisi joku luiskahtanut paikoiltaan. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia tai tietoa mistä voisi johtua tai mikä tähän auttaa?
Kommentit (7)
voimakkaana (aiemminkin oli jo vähän). Tuntui siltä, kuin vauva olisi tulossa ulos minä hetkenä tahansa. Mutta lääkärin mukaan ei ole vaarallista (en muista mistä tunne johtuu). Kurja tunne se on, ja minulla se jatkuu edelleen nyt 30+2, ehkä vähän helpottaneena. Hyvää raskauden jatkoa sinulle!
Olen ajatellut sen johtuvan lantionpohjalihasten " heikkoudesta" , sillä aivastaessa välillä meinaa lirahtaa. Painontunnetta sillo tällöin + " melkein lirahtelua" ollut nyt viikon pari.
Maisa rv 20
Mulla on neuvola parin viikon päästä, pitää yrittää muistaa kysästä mistä ihmeestä tuo johtuu.. tosi ikävä kun koko ajan painaa. Ja jos vaiva tästä vielä pahenee niin on aika tuskasta odotella elokuuhun saakka että paranee :)
Mutta mulla on ollu tietyntyyppistä paineen tunnetta alapäässä koko raskauden ajan, erityisesti virtsarakko on ollut kovilla. Lääkärin mukaan kohtu jotenkin " painaa alaspäin" ja tuntuu (ja näyttääkin) siltä että vauva on tuossa ihan etu-alhaalla. Mutta mun " vaivani" ei ole mitenkään erityisen kivulias, epämiellyttävä vain.
stellis&voitto 29+2
olen ollut nyt viikon todella ahdistunut tästä paineen tunteesta alapäässä. Olen nyt vasta viikolla 18 raskaana.
Ei virtsankarkailua, mutta todella usein myös vessahätä, jos olen pystyasennossa.
Olen lomalla eikä kävelystä tai seisomisesta tai pitkään paikallaan istumisestakaan tule yhtään mitään. Tuntuu, että jotain tippuisi...:(
Kävely tuntuu todella epämiellyttävältä.
Olen käynyt lääkärillä ja kaikki näyttäisi olevan ihan hyvin vielä ainakin. Pelottaaa vaan tosi paljon.
Toivottavasti menisi pian ohi, koska työssäkäynti tällaisten fiiliksien kanssa hieman epäilyttää että tuleeko siitä mitään.
Pia
Mulla myös usein vessahätä, vaikkei mitään sitten pahemmin siellä vessassa saisikaan tiristettyä. Ja huomasin että tuo paineentunne tulee pahimmilleen jos on istunut pidemmän aikaa ja nousee ylös. Tosiaan tuntuu että mestat tippuu jalkojen välistä, argh.
mulla oli sama tossa viikolla 22 ja jos puhutaa samasta tunteesta,ni hirveetä oli.kesti kaksi päivää ja varsinki jos istu ja nous seisomaan,ni tuntu,että koko alapää tippuu..mutta kyllä ohi meni,enkä sitten kyselly mistä johtu.