DHL haluaa minulta jonkun ''luovutuspalkkion'' 50e vaikka tullasin lähetyksen itse?
Mitä helvettiä? Ennen tuon paskalafkan rahankiristysmaksuilta on voinut välttyä tullaamalla itse (tehty muuten vaikeaksi), mutta nykyään peritään 50e ''luovutuspalkkiota''' vaikka tekisi kaikki tullaukset itse ? Eipä tarvitse tuota paskalafkaa enää käyttää
Kommentit (7)
Joo se on ihan shaibaa. Kannattaa ulkomailta ostellessa pitää huoli ettei tule sen kautta. Mulle tuli joskus Intiasta jostain ja DHL oli merkannut papereihinsa lähetyksen arvon ihan päin persettä ja laskutti minulta tyyliin 40% alvia. Valitus oli tehty mahdollisimman vaikeaksi, mailit meni hornan tuuttiin ja olisi pitänyt soittaa johon 0700-maksaahelvetisti numeroon. Saa pitää tunkkinsa mun puolesta.
Eli kaikki mammat HUOM! Jos tilaatte mitään DHL:ltä, niin joudutte maksamaan vähintään 50e lisää toimituskuluja ja jos annatte DHL:n hoitaa tullauksen, niin kyseiseen summaan lisätään vielä _vähintään_ 25e!! Eli jos ei itse tullaa, niin paketin toimittaminen sinulle maksaa vähintään alkuperäiset toimituskulut + 75e lisäkuluja :D
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole joku tullivakuusmaksu jotain 18€?
1.5.2016 ehdot uudistuivat
''
Tiedote
1.5.2016 alkaen DHL Express (Finland) Oy muuttaa käteisasiakkaiden tullaukseen liittyviä palvelumaksujaan.
DHL Express (Finland) Oy alkaa periä palvelumaksua luovutuksesta (itse tehdystä tullauksesta), ja samalla tullivakuuspalkkio muuttuu. Palvelumaksuja peritään Euroopan yhteisön ulkopuolisista lähetyksistä, joiden veronkanto on yli 5 euroa. Luovutus-palvelumaksua peritään lähetyksistä, joissa DHL toimittaa tavaran tullausta varten tarvittavat tiedot sekä dokumentit asiakkaalle, joka hoitaa itse tullauksen. Luovutuksen palvelumaksu on 49,60 €lähetys (sis. ALV 24 %). DHL Expressin tullaamien lähetysten tullivakuuspalkkio, eli tullien ja verojen ennakkomaksu asiakkaan puolesta, on 1.5.2016 alkaen vähintään 24,80€ (sis. ALV 24%) tai 5 % tullien ja verojen arvosta (+ALV 24 %).''
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.5.2016 ehdot uudistuivat
''
Tiedote
1.5.2016 alkaen DHL Express (Finland) Oy muuttaa käteisasiakkaiden tullaukseen liittyviä palvelumaksujaan.
DHL Express (Finland) Oy alkaa periä palvelumaksua luovutuksesta (itse tehdystä tullauksesta), ja samalla tullivakuuspalkkio muuttuu. Palvelumaksuja peritään Euroopan yhteisön ulkopuolisista lähetyksistä, joiden veronkanto on yli 5 euroa. Luovutus-palvelumaksua peritään lähetyksistä, joissa DHL toimittaa tavaran tullausta varten tarvittavat tiedot sekä dokumentit asiakkaalle, joka hoitaa itse tullauksen. Luovutuksen palvelumaksu on 49,60 €lähetys (sis. ALV 24 %). DHL Expressin tullaamien lähetysten tullivakuuspalkkio, eli tullien ja verojen ennakkomaksu asiakkaan puolesta, on 1.5.2016 alkaen vähintään 24,80€ (sis. ALV 24%) tai 5 % tullien ja verojen arvosta (+ALV 24 %).''
Kiitos tiedosta! En kovin usein EU:n ulkopuolelta tilaa, mutta sen kerran kun tilaan, tiedän välttää tuota paskalafkaa. Onhan se nyt ihan naurettavaa jos jostain 40-50 euron hintaisesta tilauksesta pitäisi alkaa maksella tuollaisia summia.
DHL yrittää uunottaa mennen ja tullen. Luvattua pakettiakin piti odottaa kolme vuorokautta pitempään kuin DHL:n poitsu lupasi. Muutenkin aika törkeä asenne suurimmalla osalla firmassa työskentelevistä.
DHL Suomen toimitusjohtajan Peter Ervasalo arvostaa varmasti asiakaspalautetta tästäkin asiasta. Yhteystiedot löytyvän netistä. Erityisen mielellään hän valottaa luovutusmaksun sopimusoikeudellisia perusteita niille, jotka eivät itse ole sopimussuhteessa DHL:n. Rohkeasti palautetta kehiin!