Mies haluaisi lapsen, minä en, mitä tehdä?
Meillä on kolme lasta (14v kaksoset ja 10v) ja ollaan jo aikasemmin päätetty, että meidän lapsiluku on täynnä. Nuorin on erityislapsi ja tarvitsee ikäänsä nähden edelleen paljon hoitoa ja huolenpitoa.
Nyt mies on jo jonkun aikaa puhunut, että haluaisi kuitenkin vielä yhden lapsen. Mä en vaan oo oikeen lämmennyt ajatukselle, vaikka taloudellisesti oliskin siihen varaa, mutta en tiedä haluanko enää tavallaan alottaa alusta ja käydä läpi uudelleen vauva-aika ym.
Mies on aina ollut isänä hyvin osallistuva ja näin olisi varmasti myös tulevan vauvan kanssa. Olen vaan ehtinyt jo tottua ajatukseen, että enempää lapsia ei tule ja olin jo ehtinyt harkita, että menisin sterilisaatioon.
Kommentit (16)
No ette tee. Nainenhan se on joka koko homman hoitaa ja kärsii.
Sama tilanne, mutta lapset 3 ja 2! Pakko suostua ehkä vielä yhteen. Myös meillä nuorimmainen on haastava.
Sano miehelle että seuraavat babyt saa tulla lapsiltanne jos on tullakseen
No eihän mies voi sinua siihen pakottaakaan. Sinun ruumiisi, sinun päätöksesi. Niinhän se nyt vaan (miehen kannalta) valitettavasti menee.
Mies hoitaisi lapsen pääsääntöisesti yksin? Tai siis, hänellä on se suurin vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne, mutta lapset 3 ja 2! Pakko suostua ehkä vielä yhteen. Myös meillä nuorimmainen on haastava.
Ei tietenkään ole pakko! Miksi olisi? Eihän mies voi sitä puolestasi päättää, eikä lapsen hankkiminen toisen mieliksi vastoin omaa tahtoa ole myöskään oikein ketään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen pakko?
Jos se mies sitä todella haluaa, niin saa ottaa myös itse vastuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen pakko?
Nää kaksikin on miehen mieliksi. Kyllä heitä rakastan. Vaikka rankkaa on. Menee tässä kolmaskin, vielä kun tavarat hävittämättä.
Tämä luultavasti onnistuisi, itse asiassa mies on itse sanonut, että tekisi näin, jos suostun vielä yhteen lapseen. Mies vaan ei pysty olemaan raskaana eikä mua oikeen enää kiinnostais olla raskaana ja kärsiä millon mistäkin vaivoista. Aiemmissa raskauksissa on ollut paljon haasteita ja näiden takia voin todella huonosti raskaana ollessani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mies hoitaisi lapsen pääsääntöisesti yksin? Tai siis, hänellä on se suurin vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen pakko?
Nää kaksikin on miehen mieliksi. Kyllä heitä rakastan. Vaikka rankkaa on. Menee tässä kolmaskin, vielä kun tavarat hävittämättä.
Se että kaksi on jo tehty miehen mieliksi ei ole mikään syy sille, miksi vielä kolmaskin PITÄISI hankkia. Jos sinä et halua lasta, asia on sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä luultavasti onnistuisi, itse asiassa mies on itse sanonut, että tekisi näin, jos suostun vielä yhteen lapseen. Mies vaan ei pysty olemaan raskaana eikä mua oikeen enää kiinnostais olla raskaana ja kärsiä millon mistäkin vaivoista. Aiemmissa raskauksissa on ollut paljon haasteita ja näiden takia voin todella huonosti raskaana ollessani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Lopullisen päätöksen teet sinä, vaikka mies lupaisi kuun taivaalta. Mies ei voi sua pakottaa.
Miksi?
ap
Vierailija kirjoitti:
jätä se sika
No älä ainakaan vain miehen mieliksi sitä lasta hanki.