Toiveena vauva-blogi
Täällä oli joitakin kuukausia sitten paljon keskustelua tästä blogista ja sen kirjoittajasta. Viime aikaiset kuulumiset näytti niin hyvältä varsinkin aiempaan verrattuna, että ajattelin aloittaa hyvän mielen ketjun tästä. Minä ainakin tulin hyvälle tuulelle, vaikka viimeisin ahmimis-postaus ei olekaan mitenkään iloinen. Mutta muutoin siellä kirjoittelee aivan kuin toinen ihminen! :)
Kommentit (2566)
Vierailija kirjoitti:
Linkki Mikon blogiin?
googlaa Mikon blogi
Voisko niitä kuvakaappauksia saada vaikka aijaa.comiin, ei pahalla, mutta vaikea uskoa, että N olisi noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Voisko niitä kuvakaappauksia saada vaikka aijaa.comiin, ei pahalla, mutta vaikea uskoa, että N olisi noin tyhmä.
Minun taas on helppo uskoa. Ihan puhtaasti bloginsa perusteella, löytyy esimerkkejä holtittomasta käytöksestä pilvinpimein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ohitettu kysymys, että odotatteko lasta 😁 Mikon blogissa siis.
No tuolla taustalla ihan viisasta olla julkisesti kertomatta, voisi toinen osapuoli ottaa taas lisää kierroksia. Toivottavasti molemmilla on turvakielto.
Täällä jo joku keuli, että missä oli pariskunnan nähnyt kaupassa. Tuntuu kiinnostavan tolloa porukkaa tämä suhdekaruselli.
Tolloja tai ei niin kyllä mua ainakin kiinnostaa ku N blogia seurannut jo todella pitkään ja miettinyt monesti miten asiat on jo pidemmän aikaa, ennen eroa niin saa vähän uutta näkökulmaa, ei se N mikään puhdas pulmunen ole. Toki ei meistä kukaan, mut hyvää perspektiivii antaa.
Ja se olin muuten minä joka näin ne kaupassa ja täällä sanoin, enkä ole nähnyt toistamiseen, en ketään kyttää tai käy taktisesti tietyissä kaupoissa jos vaikka satun näkemään. Kunhan ilmestyivät näkökenttään, ei sen kummempaa. Onhan sinutkin nähty monta kertaa, se vaan on hieman eriasia kun M:n saattaa tunnistaa ihan menneisyytensä takia, halusi tai ei. Mutta vaikka uudestaan näkisin nii ei riitä pokka mennä moikkaamaan. Yksityisyys joka tapauksessa.
Luin Mikon uusimman postauksen ja ihmettelin että miks ei vastannu lähettämääni kysymykseen kunnes tajusin, että olivat jakaneet useaan osioon kysymykset..saa jäädä vielä odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Linkki Mikon blogiin?
"Toiveena vauva.28. huhtikuuta 2017 klo 17.19
Niin mikä on kellekin huoletonta. Vähempi huolia mun elämässä olisi jos olisi se lapsi tässä vieressä kaikkien näiden vuosien jälkeen."
Vaikka lapseton olenkin niin en usko että N tuossa tietää mistä puhuu. Taloudellinen tilanne rempallaan, mt-ongelmia, asuu kaverin nurkissa ja lapsi vielä siihen päälle? Onko se lapsettomuus nyt hyväksytty vai ei?
Aikamoista kommenttirallia taas.
Vierailija kirjoitti:
"Toiveena vauva.28. huhtikuuta 2017 klo 17.19
Niin mikä on kellekin huoletonta. Vähempi huolia mun elämässä olisi jos olisi se lapsi tässä vieressä kaikkien näiden vuosien jälkeen."
Vaikka lapseton olenkin niin en usko että N tuossa tietää mistä puhuu. Taloudellinen tilanne rempallaan, mt-ongelmia, asuu kaverin nurkissa ja lapsi vielä siihen päälle? Onko se lapsettomuus nyt hyväksytty vai ei?
Aikamoista kommenttirallia taas.
Niin no, eiköhän siinä mene hieman kauemmin, ennenkuin voi edes pienellä tasolla hyväksyä tahattoman lapsettomuuden...
Ei sitä voi tietää, miten asiat olisi, vaikka Noora olisikin lapsen saanut, varsinkin esim. Manioissaan sen siittäjän kanssa. Raskaushormonit ja sairastuminen kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön ei varsinaisesti ole välttämättä mikään loistoyhdistelmä, ja kuten olen aiemminkin maininnut, esim. Lapsivuodepsykoosin riski on huomattavasti kohonnut kaksisuuntaisessa. Ja mitä jos vauva valvottaisi, olisi tosi itkuinen, tai vaikka vakavasti sairas? Ne on kovia paikkoja terveellekin vanhemmalle. Lapsi ei ole mikään passiivinen esine, josta iloitaan, vaan elävä, tunteva ihminen, joka paitsi antaa, niin myös ottaa vanhemmiltaan suuresti voimavaroja. Joo, vaikka itsekin mieluusti vaihdoin lapsettomuuden kaikkeen siihen, mitä lapset toivat tullessaan, niin kyllä saa melko lehmän hermot olla ja omasta mukavuudesta joutuu todella usein tinkimään. En suosittelisi noin sekavaan tilanteeseen todellakaan lasta, toivon että Noora pystyisi nyt unohtamaan hetkellisesti koko lapsiasian. Hän on todella vielä nuori, ehtii yrittäö uudestaan myöhemmin vielä kun on toivottavasti parempi tilanne kaikin puolin ja parisuhde.
Nyt ne sai lopullisen eron, M blogissa maininta. Ei muutaku molemmat uusia tuulia kohti! ...M onnellisena ja N tainnut jäädä omiin mutiin pyörimään, kuten tuntuu et kokoajan tänäaikana. Ei kahta onnillista postausta taida olla putkeen.
En usko et M ja M olis nii onnellisia kun nyt ovat. Toivottavasti oon väärässä. Jotenkin vaan miten voi kelkkaa kääntyä niin niinkuin M:llä kääntyi. Eka oli N ja sit M vaihto nykysee yhtäkkiä?
Vierailija kirjoitti:
En usko et M ja M olis nii onnellisia kun nyt ovat. Toivottavasti oon väärässä. Jotenkin vaan miten voi kelkkaa kääntyä niin niinkuin M:llä kääntyi. Eka oli N ja sit M vaihto nykysee yhtäkkiä?
Pitäiskö kysyy :D
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän mikkoo. Miettikää nyt.. Joutunut monta kertaa auttaa nooraa ettei kuole ja mitä kaikkee sieltä taustalta löytyykään, olisko vaa jäävuoren huippu?? Ei kukatahansa kestä noin hyvin ku mikko, ite olisin varmaa hullujehuoneel jos tollasta olis tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin pakonomaista tuo onnen hokeminen tosiaan. Ja toisaalta entisen elämän veivaamista suusri osa blogin sisällöstä,, tarkoitan siis, että lähes joka postauksessa joku viittaus asiaan. Ylipäätään perustettu blogi eron jälkeen sitä varten, että saadaan "toinen näkökulma" siihen entiseen liittoon...
Eikä mitään kunnon perusteluja vastauksessa, joka koski sitä, että saneleeko nykyinen puoliso blogin sisällöstä. Pienempi paha se tietysti on, jos mies on vaan tossu, kuin se, että on tietoisesti julma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ohitettu kysymys, että odotatteko lasta 😁 Mikon blogissa siis.
No tuolla taustalla ihan viisasta olla julkisesti kertomatta, voisi toinen osapuoli ottaa taas lisää kierroksia. Toivottavasti molemmilla on turvakielto.
Täällä jo joku keuli, että missä oli pariskunnan nähnyt kaupassa. Tuntuu kiinnostavan tolloa porukkaa tämä suhdekaruselli.
Tolloja tai ei niin kyllä mua ainakin kiinnostaa ku N blogia seurannut jo todella pitkään ja miettinyt monesti miten asiat on jo pidemmän aikaa, ennen eroa niin saa vähän uutta näkökulmaa, ei se N mikään puhdas pulmunen ole. Toki ei meistä kukaan, mut hyvää perspektiivii antaa.
Ja se olin muuten minä joka näin ne kaupassa ja täällä sanoin, enkä ole nähnyt toistamiseen, en ketään kyttää tai käy taktisesti tietyissä kaupoissa jos vaikka satun näkemään. Kunhan ilmestyivät näkökenttään, ei sen kummempaa. Onhan sinutkin nähty monta kertaa, se vaan on hieman eriasia kun M:n saattaa tunnistaa ihan menneisyytensä takia, halusi tai ei. Mutta vaikka uudestaan näkisin nii ei riitä pokka mennä moikkaamaan. Yksityisyys joka tapauksessa.
Pointti oli kai se, että kerroit, missä kaupassa olit nähnyt. Tuskin sinne kovin pitkästä matkasta mennään, ei ole sellainen mega-kauppakeskus kuitenkaan. Että antoi viitteitä siitä, millä suunnalla asuvat.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihmeellisiä nuo "eksän" kaveritkin kun tuollaiseen jäynäntekoon lähtevät mukaan. Hyi mitä porukkaa.
Totta, että tuollainen ei ole hyväksyttävää. Mutta toinenkin osapuoli on jäynännyt uutta suhdetta netistä tai mistä lie somesta etsiessään olevansa vapaa, vaikka asuikin tuolloin vielä yhdessä N:n kanssa. Käy ilmi kysymyspostauksen kommenteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö kysyy :D
Joo, vastaus olis mielenkiintoinen, että kuinka tämä selitellään parhain päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän mikkoo. Miettikää nyt.. Joutunut monta kertaa auttaa nooraa ettei kuole ja mitä kaikkee sieltä taustalta löytyykään, olisko vaa jäävuoren huippu?? Ei kukatahansa kestä noin hyvin ku mikko, ite olisin varmaa hullujehuoneel jos tollasta olis tapahtunut.
Kyllä minäkin ymmärrän, mutta onhan tuo aika karua. Tekstarilla ilmoittaa erosta ystävänpäivänä. Tulee mieleen, että onko nykyinen jotenkin painostanut, että nyt viimeistään sun on pakko kertoo, tai muuten.
Erittäin mielenkiintoista kysymys-vastaus keskustelu blogissa. Toistaiseksi mietityttää ainakin tämä:
Aiemmin on useaan otteeseen painotettu, kuinka samanlainen tausta on yhdistänyt. Nyt ilmenee, ettei Mari edes tiennyt Mikon olevan naimisissa, ennen kuin oli liian myöhäistä. Melko ristiriitaista, että miten yhteinen tausta voi yhdistää, jos toisen oikeasta taustasta ei niinku edes tiedä.
Jatkoa odotellessa.
Linkki Mikon blogiin?