Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva-blogi

Vierailija
03.05.2016 |

Täällä oli joitakin kuukausia sitten paljon keskustelua tästä blogista ja sen kirjoittajasta. Viime aikaiset kuulumiset näytti niin hyvältä varsinkin aiempaan verrattuna, että ajattelin aloittaa hyvän mielen ketjun tästä. Minä ainakin tulin hyvälle tuulelle, vaikka viimeisin ahmimis-postaus ei olekaan mitenkään iloinen. Mutta muutoin siellä kirjoittelee aivan kuin toinen ihminen! :)

Kommentit (2566)

Vierailija
1481/2566 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi halleluujaa taas. Tuo ihminen se ei vaan opi ikinä: koko ajan hokee, miten on toipunut ja oppinut ja menee niin hyvin, on palannut NORMAALIIN arkeen. Samalla käy koulua, tekee kahta työtä, koska ei osaa sanoa ei, nukkuu 3-4 tuntia yössä. Tosi normaalia hei! Tervetuloa mania! En ottais tuollaista ihmistä töihin, toivottavasti ei saa esim. Antaa lääkkeitä ihmisille, tuolla unimäärällä ja työmäärällä tyyppi on periaatteessa kuin humalatilassa jatkuvasti.

Vierailija
1482/2566 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämmästyttää tuo Nooran erikoinen sairaudentunnottomuus. Toisaalta hän tunnistaa oireensa ja vaikuttaa jopa (anteeksi nyt vaan) liioittelevan niitä. Hakee apua, se on hyvä. MUTTA, joka ikisen sairauskauden jälkeen hän julistaa suurinpiirtein parantuneensa. Eikö se opi? Olkoonkin, että bipo-dg on Nooralla ollut vasta vähän aikaa, niin sairaushistoria on pitkä.

Omakohtaista kokemusta on tällaisesta, mulla on itselläni mielialahäiriö ja myönnän, että se ottaa aikansa tajuta, että se mieliala tulee vaihtelemaan. Mulla on paljon hidastempoisempaa kuin Nooralla, joten mulla meni ajallisesti pitkään tajuta asia. Vaikka mä välillä olenkin pitkään "terve", niin mä en koskaan tule parantumaan oikeasti. Parhaimmillaankin olen oireeton ja elämä kulkee ihan normaalisti, mutta se ei tarkoita, että voin tehdä silloin mitä tahansa. Stressi, oli positiivista tai negatiivista, rasitus ja väsymys, elämän epäsäännöllisyys pitemmän päälle, ne on vaaranpaikkoja. Lyhytkin intensiivinen ylirasitus voi laukaista uuden kauden. Onneksi asian tiedostaminen ja reagointi korjaavaan suuntaan heti oireiden ilmaannuttua voi ehkäistä sairastumisen kokonaan tai ainakin lieventää voimakkuutta ja kestoa. Se otti kolme pahaa sairauskautta ymmärtää, mutta ainakin mulle se oli avain tasaisempaan mielialaan, nyt on jo vuosia ollut hyvää kautta. Lapsenkin tein tässä hyvän kauden aikana ja selvittiin vauva-ajan unettomuudesta yms.. Eli toivoa on epätoivoisillakin, mutta tarttis Noorankin koittaa ottaa vastuuta itse itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/2566 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nortsulla ei vaan näytä olevan minkäänlaista normaalia tasoa missään. Joko liioittelee tai sitten tosissaan vetää överiksi. Ei ihme, ettei elämässä pitemmän päälle onnistu mikään.

Nyt siellä pedataan uutta maniaa ja burnoutia oikein huolella taas;

"Teen tällä hetkellä kahteen paikkaan töitä ja ensiviikolla jatkuu myös koulu. Päivät venyy keskiyöhön ja unet jää useasti todellä vähiin. Nyt on menossa 15 päivän putki. Seuraava vapaa on joskus vapun jälkeen. Jaksan sillä, että tiedän tämän tahdin jatkuvan korkeintaan neljä viikkoa."

Joo, terve ihminen varmaan kestäis tuon ollen työrupeaman jälkeen vaan tavallista uupuneempi. Huonossa tasapainossa oleva kaksisuuntainen ja muutenkin vähän vinksallaan oleva vois jo suoraan varata osastolta paikkaa. Akka aikoo vetää "vain" neljä viikkoa itseään piippuun ja käytännössä maks 6h yöunilla, jos siis kaatuu meikit naamassa ja työvaatteet päällä sänkyyn. Sit se vetää sen putken päätteeksi klassikoksi muodostuneet "fresita+jonkun kaverin pillerit"-kännin ja ranteet auki. Oho hups! Miten tässä näin kävi?!

Onko tämä sinun normaalia tasoasi oleva kommentti...

ohis

Vierailija
1484/2566 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkokaan viitti blogata, kun riittääkö rahat vaimon toiveisiin.

Vierailija
1485/2566 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tarkoitat ?

Vierailija
1486/2566 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tarkoitat ?

kateus

Vierailija
1487/2566 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tarkoitat ?

nyksän unelmiin

Vierailija
1488/2566 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tarkoitat ?

nyksän unelmiin

Mistäs sinä nyksän unelmista tiedät? Tai Mikon varallisuudesta ? Ihan pimeetä juttua taas :D

Vierailija
1489/2566 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tarkoitat ?

nyksän unelmiin

Mistäs sinä nyksän unelmista tiedät? Tai Mikon varallisuudesta ? Ihan pimeetä juttua taas :D

Blogista lukenut

Vierailija
1490/2566 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tarkoitat ?

nyksän unelmiin

Blogista lukenut

Lukeeko sielä että Mikolla ei ole varaa Marin unelmien toteuttamiseen ? Miksi edes pitäisi olla? Eiköhän Mari ihan itse itsensä kuitenkin elätä. :)

Vierailija
1491/2566 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tarkoitat ?

nyksän unelmiin

Blogista lukenut

Lukeeko sielä että Mikolla ei ole varaa Marin unelmien toteuttamiseen ? Miksi edes pitäisi olla? Eiköhän Mari ihan itse itsensä kuitenkin elätä. :)

Rahapulaa valitettu ja  toivottu, että olis varaa ulkomaanmatkoihin. Mutta hyvä, jos elättää opintotuella. Ei taida aikuisten opintotukea saada, vaan sitä tavallista. Mikko ainakin antoi ymmärtää, että Mari opiskelee. Kun eihän se lapsi taida vielä koulussa olla, niin oletan, että äitinsä sitten.

Vierailija
1492/2566 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tarkoitat ?

nyksän unelmiin

Blogista lukenut

Pitäis Mikon varmaan skarpata, mitä sinne blogiin kirjoittelee, kun nyt voi lukijat saada ihan eri käsityksen asioista, mitä Mari on halunnut :(

Tai Mari vois blogata itse.

Vierailija
1493/2566 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsityksen mukaan, ku tekstejä lukee, niin tekeehän ne kaikenlaista. Käyvät eripaikoissa käymässä, menevät laivalle jne. Ei nyt ulkomailla kukaan muukaan kokoajan ole ja montaa kertaa vuoden aikana käy, itse en ole käynyt 4 vuotee enkä sen köyhempi. Eli eiköhän ne suht normaalia arkea elä?

Exänsä aiheuttanut Mikolle rahaongelmat lapsettomuus säädön takia, vaikka itse ottanut velat.

Vierailija
1494/2566 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käsityksen mukaan, ku tekstejä lukee, niin tekeehän ne kaikenlaista. Käyvät eripaikoissa käymässä, menevät laivalle jne. Ei nyt ulkomailla kukaan muukaan kokoajan ole ja montaa kertaa vuoden aikana käy, itse en ole käynyt 4 vuotee enkä sen köyhempi. Eli eiköhän ne suht normaalia arkea elä?

Exänsä aiheuttanut Mikolle rahaongelmat lapsettomuus säädön takia, vaikka itse ottanut velat.

Sinäkin siis saanut saman käsityksen, että raha on tiukilla.

Ei ole kai kukaan väittänytkään, etteivät tekisi mitään. Edullisesta ulkomaanmatkasta kyllä haaveiltiin jokunen postaus sitten.

Vierailija
1495/2566 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unelmat versus normaali arki, uhka vai mahdollisuus?

Vierailija
1496/2566 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kenen unelmista tässä nyt puhutaan ? Ja mitä ne unelmat sitten on?

Vierailija
1497/2566 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden pisteen vinkki:  jonkun sellaisen, josta ketjussa on jo aiemmin keskusteltu.

Mutta voit kertoa ihan omistasikin, jos et saa juonesta kiinni.

Vierailija
1498/2566 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden pisteen vinkki:  jonkun sellaisen, josta ketjussa on jo aiemmin keskusteltu.

En kyllä minäkään ymmärtänyt, että mitä ovat nämä nyksän unelmat johon Mikolla ei ole varaa ja sen takia Mikko ei päivitä blogia ? :D juurihan nyksä oli ostanut heille liput stand up keikalle, joten en usko, että Mikko nyksäänsä elättäisi

Vierailija
1499/2566 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä minäkään ymmärtänyt, että mitä ovat nämä nyksän unelmat johon Mikolla ei ole varaa ja sen takia Mikko ei päivitä blogia ? :D juurihan nyksä oli ostanut heille liput stand up keikalle, joten en usko, että Mikko nyksäänsä elättäisi

Kuka tässä on elättämisestä ylipäätään puhunut, ainoastaan unelmien rahoittamisesta.

Jännä karma tässä elämässä, yrittää toteuttaa puolison unelmia. Itse ei ehkä huomaa. Esoteerinen läksy voi liittyä tähän myös.

Vierailija
1500/2566 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ok, selvä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme