Suositelkaa: päivävoide rasvaiselle iholle
Heippa AV! Olisiko teillä suositella mulle päivävoidetta? Ihoni on helposti rasvoittuva ja finnialtis. Mustapäitä on jonkun verran ja ihohuokoset ovat todella laajentuneet t-alueella.
Ruokavalio on kunnossa, urheilen, en polta enkä juo ja ikää tällä finninaamalla on kohta 30. Toistaiseksi helpostusta tilanteeseen on tuonut SebaMedin Clearface -sarja (pesuvaahto, kasvovesi ja mattavoide). Nyt vaan olisi tuo voide lopussa ja mietin, kokeilisinko jotain muuta. Hinta saisi olla korkeintaan pari kymppiä, vaikka saahan sitä taianomaista tuotetta muistakin hintaluokista suositella :)
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (18)
Tarvitsetko jo voiteen, jossa on suojakerroin vai laitatko erikseen aurinkovoidetta kasvoille?
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsetko jo voiteen, jossa on suojakerroin vai laitatko erikseen aurinkovoidetta kasvoille?
Tärkeintä on, että voide sopii rasvaiselle ja epäpuhtaalle iholle, mahdollisesti hilliten talintuotantoa. Mikäli voiteessa ei ole suojakerrointa, laitan sitä erikseen. Ei väliä, kunhan toimii! :)
1: ehdottomasti laitan tuon ylös, kuulostaa hyvälle. En ole Bodyshoppiin tutustunut paria vartalovoidetta pidemmälle, ehkä pitäisi?
Humektan perusvoide apteekista, se samaa sarjaa vielä yhtä pykälää kevyempi voide (en muista nimea, mutta geelipohjainen) saa kasvot kiiltämään kuin naantalin aurinko koko päivän mittaan. Humektan sen sijaan on kevyt ja kosteuttava, muttei näy iholla imeytymisensä jälkeen ollenkaan. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Humektan perusvoide apteekista, se samaa sarjaa vielä yhtä pykälää kevyempi voide (en muista nimea, mutta geelipohjainen) saa kasvot kiiltämään kuin naantalin aurinko koko päivän mittaan. Humektan sen sijaan on kevyt ja kosteuttava, muttei näy iholla imeytymisensä jälkeen ollenkaan. Suosittelen.
Voiteessa tulisi mielellään olla jotain sellaisia aktiivisia ainesosia, jotka vähentävät ihon rasvantuotantoa tms. perusvoiteilla ei tätä naamaa hillitä :( Hyvä perusvoide on parempi kuin ei mitään noin ihon yleisen hyvinvoinnin kannalta, mutta kyllä niiden kanssai ho kiiltää tunneissa. Jos on meikkiä, niin meikit valuu naamasta. Mulla on oikeasti teini-ikäisen iho, jota olen saanut pidettyä joten kuten kurissa tiukalla ruokavaliolla ja säntillisellä hygienialla. Sama vaiva on äidilläni ja tädeilläni.
Ensimmäisen kerran eläissäni menin kosmetologille vasta 28-vuotiaana: kunnon puhdistus, eikä sen jälkeen finnejä. Suositteli myös savinaamiota kotihoidoksi; käytin harvakseltaan, viisi- kuusi kertaa vuodessa, se riitti. Kesällä edelleenkin mattapäivävoidetta, tai vanhaa kunnon jauhepuuteria.
Mimmi 52v. kirjoitti:
Ensimmäisen kerran eläissäni menin kosmetologille vasta 28-vuotiaana: kunnon puhdistus, eikä sen jälkeen finnejä. Suositteli myös savinaamiota kotihoidoksi; käytin harvakseltaan, viisi- kuusi kertaa vuodessa, se riitti. Kesällä edelleenkin mattapäivävoidetta, tai vanhaa kunnon jauhepuuteria.
Minkä merkkinen voide? Mulle pukkaa finnejä edelleen. Kosmetologista huolimatta. Olen 45v.
sopii monenlaiseen kauneudenhoitoon.
Suosittelen.
Muakin kiinnostaa. Olisi kiva, jos meikit pysyisi naamassa. Ilmankaan kun ei kehtaa olla. T: toinen 30-vuotias, jolla edelleen akne ja superrasvainen iho.
Kiehlsin rare earth pore minimizing lotion. Tosi kevyt ja kosteuttava, mutta jättää ihon mattaiseksi koko päiväksi. Käytän iltaisin 3pumppausta ja aamuisin meikin alle 2 pumppausta, meikki levittyy nätisti ja pysyy hyvin. En voisi enää elää ilman kyseistä putelia <3. Suosittelelen lämpimästi myös saman sarjan kuorivaa puhdistusvoidetta, kasvovesi taas on vähän mitätön. Kiehlsiä saa ainakin helsingin ja tampereen stockalta. Hinta on muistaakseni 29e, ja kestää länträyskäytössäni n.5kk.
Itse olen ihastunut Supermoodin päivävoiteeseen <3
Minä käytän Dermosilin Matifying creamia, se on mattavoide joka sopii ainakin minun iholle kuin nenä päähän :) Pitää rasvoittuvan ihoni mattana lähes koko päivän, ainut miinus on mieto hajuste. Samaa sarjaa löytyy kasvoivoide (Laminarghane) ongelmaiholle, jota käytän öisin. On tarpeeksi kevyt ja hoitaa tuota ongelmaihoa myös :) sarjaan kuuluu myös muita tuotteita, naamanpuhdistuksesta silmänympärysvoiteisiin. Suosittelen kokeileen, toki pitää tilata jos ei tunne myyntitykkejä
Kiehl'sin kyseistä voidetta ei ainakaan Stockmannin verkkokauppa tuntenut. Vaikuttaa lupaavalta. Tuosta BS:n teepuuöljyvoiteesta alustavasti luin, että se on monilla aiheuttanut ihon kuivumista/se ei kosteuta lainkaan. Vaikka mulla on ultrarasvainen iho, niin jostain syystä nenäni hilseilee herkästi ja poskipäätkin toisinaan. Vähän pistää miettimään.
Apteekkituotteista muuten ACO ja Neutrogena ovat suurelta osin aivan sietämättömiä. Jokainen ostamani ACO:n puhdistusaine sekaiholle tai rasvaiselle iholle kuivattaa aivan armottomasti niin, että iho reagoi pukkaamalla lisää rasvaa ja finniä. ACO:n mattavoiteet ovat yhtä tyhjän kanssa. Ei niissä edes ole mitään vaikuttavia aineita, vaan mainostavat jotain rasvaa imeviä mikrohiukkasia tms. ei itse vaivaan hoitoa. Neutrogenan tuotteet ovat samaten liian vahvoja ja voiteista ei ole mihinkään. Markettituotteista olen luopunut jo aikaa sitten, mitä joskus ostin useasti Erisanin Youth-sarjaa, mikä pieksi useimmat edulliset ja keskihintaiset apteekkituotteet 6-0. Mutta sitten löysin SebaMedin.
Olen käynyt kosmetologilla ihonpuhdistuksessa. Mustapäät tulivat takaisin viikossa, parissa viikossa ihon kunto oli ennallaan. Myöhäisteininä söin roacuttan-kuurin, kun iho äityi todella pahaksi. Ei pitkällä tähtäimellä tehnyt mitään.
t. AP
Miksi rasvaiselle iholle ylipäänsä pitäisi laittaa voidetta? Itse en ole ikinä käyttänyt voiteita ja hyvässä kunnossa iho on, ikää 35 vuotta. En käytä vartalollekaan.
Body Shopin Tea Tree-kasvovoide.