Mikä tuon helatorstain tilanne nyt on?
Onko se nyt palkaton vapaapäivä, palkallinen työpäivä vai palkallinen vapaapäivä?
Kommentit (10)
No kysyppä siltä työnantajaltasi. Käytännöt vaihtelevat.
Ei ainakaan palkallinen työpäivä - helatorstaisin tehdään koko Suomessa ilmaiseksi töitä :)
No, koska olen kaupassa töissä niin työpäivähän tuo näkyisi olevan.
Kiittäen:
Mulla esim. Hoitajana on palkallinen vapaapäivä. Tosin kys. Torstaina näyttäis olevan töitä, MUTTA saan tälle työvuorolstaööe täten yhden ylimääräisen vapaapäivän :)
Se on tuplapalkka työpäivä, ainakin mulla.
Vierailija kirjoitti:
No, koska olen kaupassa töissä niin työpäivähän tuo näkyisi olevan.
Meillä on ainakin niin, että jos juhlapyhänä on töissä, niin siitä saa kyllä vapaapäivän sitten ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
No kysyppä siltä työnantajaltasi. Käytännöt vaihtelevat.
Ei työnantajat päätä kansallisista vapaapäivistä. Vastauslöytyy joko laista tai tessistä. Periaatteessa voisi löytyä myös työsopimuksesta, mutta käytännössä tuskin kellään.
Zinkkimies kirjoitti:
Kiittäen:
Eli nyt mennään voimassa olevan tessin mukaan, eli se on palkallinen vapaapäivä? Mahdettiinko työehtosopimuksia vielä jatkaakkin vuodella? Vai koskiko se vain niitä jotka olivat nyt päättymässä?
Kyllä on sekavaa. Meilläkään ei töissä ole luottamusmiestä ja porukkaa kuuluu eri liittoihin ja osa ei kuulu mihinkään liittoon. Työnantja ei onneksi yritä kusettaa koskaan tietoisesti, joskus vähän tietämättömyyttään, mutta korjaa virheet mukisematta kun vie mustaa valkoisella nähtäville.
Palkallinen vapaa.