Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eilisen kielletty rakkaus oli mielestäni koskettava

Vierailija
03.05.2016 |

ja hieno, pisti ajattelemaan. Kylllä moni elää niin pinnallista elämää kun ajattelee. Kuinka onnellinen lapsi tuossa perheessä kasvaa joka saa 100% huomion ja läsnäolevat vanhemmat. Paaaljon paremmin tuo lapsi voi kun moni muussa perheessä lapset missä vanhemmilla ei ole aikaa olennaisiin ja olemaan tässä ja nyt.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin on.

Vierailija
2/16 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mua taas säälitti sen lapsen tulevaisuus mutta mikäs siinä kun VANHEMMAT haluavat lapsen niin lapsi on saatava, ei sillä väliä millainen elämä lapselle tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toisaalta - eihän ikinä voi tietää koska kuolee. Ja oikeesti, kuinka moni lapsi on noin rakastettu tässä ja nyt, saa monta vuotta täyden huomion vanhemmiltaan. Liian moni lapsi tänä päivänä on yksinäinen, äiti / isä ei jaksa tai on ulkona viihteellä, eivät ole kiinnostuneita muurahaisten matkoista tai mitä lapsi on piirtänyt tai askarrellut. Säälin kyllä heitä enemmän. Vahva perhe mielestäni.

Vierailija
4/16 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vittu. kuinka voi katsoa tullaista sontaa?

Vierailija
5/16 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se lapsi saa vanhemmiltaan enemmän huomiota tai on enemmän rakastettu kun muut tavallisten ihmisten lapset?

Vierailija
6/16 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin kanssa eilen sitä, että onko tuota lasta ajateltu yhtään vai vain vanhempien tarvetta päästä vanhemmiksi? Isä on todennäköisesti haudassa ennenkun tyttö pääsee ripille. No, tähän voisi sanoa, että eihän sitä kenestäkään tiedä, että koska kuolee, mutta onko kuitenkaan ihan järkevintä tehdä lasta, jos kuolema on varma muutamien vuosien sisällä ja vie vielä koko ajan ennen sitä huonompaan ja huonompaan kuntoon? Toisekseen se geenivirhe, heille tuli nyt terve lapsi, mutta uskaltaako Sävel itse koskaan perustaa perhettä? Tai jos uskaltaa ja saakin pojan, jolla on tämä geenivirhe ja lapsi kuolee nuorena. Siinä on melkoinen taakka..

Vanhemmat kyllä näyttivät rakastavilta ja huolehtivilta, mutta minulla pyöri mielessä niin paljon eettisiä puolia, koska itselläni on geenimutaatio, joka saattaa aiheuttaa syöpää ja periytyy 50/50. Olen omalla kohdallani näitä asioita mielessäni niin paljon pyöritellyt, että väkisinkin sitten katsoin ohjelmaa vähän omalta kantiltani.

Vierailija
7/16 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toisaalta - eihän ikinä voi tietää koska kuolee. Ja oikeesti, kuinka moni lapsi on noin rakastettu tässä ja nyt, saa monta vuotta täyden huomion vanhemmiltaan.

Ei voi ikinä tietää koska kuolee johonkin yllättävään sairauteen/onnettomuuteen. Sen lisäksi osalla meistä on tiedossa sairaus tai vamma, johon tietää kuolevansa tervettä verrokkia todennäköisemmin ja aiemmin.

Ja toivottavasti länsimaissa aika moni lapsi on yhtä rakastettu kuin Sävel. Onhan jo vuosikymmeniä ollut mahdollisuudet vaikuttaa siihen, tuleeko lapsia. Ei-toivottuja ei pitäisi olla yhdessäkään perheessä.

Vierailija
8/16 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätti paljon ajatuksia. Olen kyllä iloinen, että tämä pariskunta sai unelmansa todeksi Sävelen muodossa : )

Joku budjetti täytyy kyllä olla tai perustaa, jotta saadaan tukea niille vanhemmille, joilla oma terveys rajoittaa lapsen hoitamista.

Vierailija
9/16 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juontaja kysyi suoraan: Mites tämä lapsi käytännössä sai alkunsa. Vastaus:" Kun  hallintoviranomaisilta tuli myönteinen päätös".  Kaunis tarina, kyllä. Mutta mikä on todellisuus. Itse en kovin tarkkaan seurannut ohjelmaa, mutta kykenevätkö vanhemmat itse hoitamaan lapsensa vai tekeekö sen aina avustaja nyt jo pienenä-entäs kun lapsi kasvaa.  Varmaan isovanhemmat ovat sitoutuneet hoitamaan-tosin heitä en nähnyt ohjelmassa.

Itse olen harkinnut koiranpennun ottamista, mutta koen eläimenkin kasvattamisen hyvin vastuullisena.

Vierailija
10/16 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä ettei sossut puutu tohon hommaan yhtään. Vanhemmat itsekin tarvitsevat jatkuvasti huolenpitoa arkiasioissa, sänkyyn laittamisissa, siivouksessa,ruuanlaitossa,pukemisessa, hygienia jutuissa eikä tuo miehen sairauskaan ole mikään ihan pikkujuttu! Miten ihmeessä siinä vielä pystyvät huolehtimaan pienestä ihmisestä? Omituista jos tuollaisilta ei oteta lasta pois...

Vierailija
11/16 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä ettei sossut puutu tohon hommaan yhtään. Vanhemmat itsekin tarvitsevat jatkuvasti huolenpitoa arkiasioissa, sänkyyn laittamisissa, siivouksessa,ruuanlaitossa,pukemisessa, hygienia jutuissa eikä tuo miehen sairauskaan ole mikään ihan pikkujuttu! Miten ihmeessä siinä vielä pystyvät huolehtimaan pienestä ihmisestä? Omituista jos tuollaisilta ei oteta lasta pois...

No jessus....eihän lapsia oteta pois vaikka olisi minkälaisia juoppoja, narkkareita ym sossutapauksia - he saavat kyllä MAHDOLLISUUDEN jatkuvasti ja joskus hinta on sen mukainen (luetaan siitä säännöllisesti Iltalehdessä valitettavasti). Mielestäni on erittäin korkea kynnys tänä päivänä ottaa lapsia huostaan ja se on väärin.

Vierailija
12/16 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pariskuntahan oli muistaakseni Satuhäissä. Oliko jossain muussakin realityssa?

Vierailija
13/16 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi joutuu jo murkkuna huolehtimaan enemmän vanhemmistaan kuin vanhemmat lapsesta?

Vierailija
14/16 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jessus....eihän lapsia oteta pois vaikka olisi minkälaisia juoppoja, narkkareita ym sossutapauksia - he saavat kyllä MAHDOLLISUUDEN jatkuvasti ja joskus hinta on sen mukainen (luetaan siitä säännöllisesti Iltalehdessä valitettavasti). Mielestäni on erittäin korkea kynnys tänä päivänä ottaa lapsia huostaan ja se on väärin.

Kyllähän tuollaisessa tilanteessa "huolta"löytyisi joka asiasta. Milloin äiti ei leiki lapsen kanssa, milloin ei ulkoile... Vaan kaikki tekee avustaja...

Vierailija
15/16 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tyttö ei joudu kokemaan kiusaamista vanhempiensa vuoksi.

Itse sain kuulla ilkeitä kommentteja yh-äidistäni joka joutui käyttämään kävelykeppiä.

Aika nopeesti kielsin äitiäni esim. osallistumasta mihinkään koulun tilaisuuksiin. Ja mitenhän murrosikä mahtaa sujua, terveilläkin vanhemmilla voi olla rankkaa.

Jouduin alle 20-v saattohoitamaan ainoana lapsena äidin. Olin ihan pihalla. Ennen kuolemaakin sain monta vuotta kantaa huolta äidin pärjäämisestä. Aika paljon auttelin kodinhoitoon liittyvissä asioissa. Lisäksi raha oli tiukilla lapsuudessa, kun äiti oli sairaseläkkeellä.

Mut tavallaan ymmärrän et lapsen kaipuu on iso juttu. Itellä kaksi lasta ja muistan sen "vauvakuumeen" tuntui et elämällä ei ole mitään merkitystä jos ei saa lasta.

Vierailija
16/16 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakson katsominen ei muuttanut yhtään, pikemminkin vahvisti, sitä ennakko-oletusta, että tuon parin ei olisi tullut hankkia lasta. Täysin itsekkäistä syistä lasta ajattelematta hankittu lapsi. Ei tule olemaan hänellä helppo elämä, kun isä luultavasti tulee kuolemaan hänen ollessaan pieni ja äitikään ei pysty kunnolla pitämään hänestä huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme