Kuka tappoi JonBenét Ramseyn?
Kommentit (50)
Samanlainen fiilis tuli näistä vanhemmista, kun niistä kadonneen Madeleinen! Ovat joko syyllisiä tai tietävät syyllisen, sureminen epäaidon oloista, ilmeet teennäisen surevia. Oikeasti lapsensa menettäneen tai sitten kadonneen vanhemman tuska ja epätoivo on jotain täysin erilaista.
Ameriikan Ulvila-keissi! On huppumiestä ja lentävää lehmää, onnetonta poliisityötä ja suurisilmäisiä, 'viattomia' uhreja, jotka ns. puolivahingossa syyllistää itse tekemästään rikoksesta puolet valtakuntaa ja joulupukin, kun se on niin omituinen, nk. pöhheikköbohheemi, kyllä siltä yhden pikkutytön tappaminen kävisi.
Poika oli saanut salaa kavereiltaan tainnutuslaitteen ja halusi sitä kokeilla, mihinkä muuhun kuin inhoamaansa pikkusiskoon. Burke houkutteli siskonsa yöpalalle, ananasta syömään ja teetä juomaan, tärskäytti aseella, jolloin JonBenet putosi lattialla, löi samalla päänsä keittiön pöytään. Isä ja äiti heräsivät meteliin ja lavastivat tapauksen niin pitkälle kuin ilkesivät. Poliisin töhnät eivät vain millään ensin tajunneet lavastusta (aukinaista ikkunaa, kengänjälkeä, matkalaukkua), mutta onneksi sitten mukaan tuli ns. superetsivä. ;-))
Häkenauhaltahan kuuluu Burken ääni, vaikka vanhempien mukaan hän nukkui koko yön. Poika selittää hätääntyneenä jotakin, ja vanhemmat ovat vihaisia hänelle. Mistäköhän?
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen fiilis tuli näistä vanhemmista, kun niistä kadonneen Madeleinen! Ovat joko syyllisiä tai tietävät syyllisen, sureminen epäaidon oloista, ilmeet teennäisen surevia. Oikeasti lapsensa menettäneen tai sitten kadonneen vanhemman tuska ja epätoivo on jotain täysin erilaista.
Lisäksi se, että eivät suostuneet aluksi kuulusteltaviksi erikseen ym. kummallista poliisin työn jarruttelua alkuvaiheessa. Mietin myös sitä, että jos oikeasti lapsi on kadonnut ja lunnaskirjeessä kielletään ottamasta yhteyttä poliisiin, niin ihan salamannopeasti soitetaan hätäkeskukseen ja lisäksi koko tuttavapiirille, tuttavia kutsutaan paikalle, jotta koko asia selviää naapurustolle välittömästi.
En siis ole sitä mieltä, ettei poliisille olisi pitänyt soittaa, tottakai piti, mutta olisi kuvitellut, että asiaa olisi hetken miettinyt esim. miehensä kanssa ja toiminut hiukan matalammalla profiililla.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut tapausta jonkin verran mutta tätä en muista: onko jo selvitetty millä JB iskettiin tajuttomaksi, ei lienee kuolleeksi kuitenkaan vielä?
Tainnutuspistoolia epäiltiin ihosta löytyneen jäljen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Miks Patsy halus surmata oman tyttärensä?
Ehkä ei halunnutkaan, mutta sattui vahinko.
perheenjäsentä epäilen minäkin. äiti suuttui kun tyttö taas pissasi sänkyyn tai sitten isoveli jostain , joka saattoi olla ihan pikkujuttukin.
outoja fiboja tytön vanhemmista kuitenkin tulee, samoin kuin kadonneen Madelainen vanhemmistakin ! teeskentelyn makua, feikattua surua...
Vierailija kirjoitti:
Kuka on maailman pahin joukkomurhaaja? En minäkään tiedä, mutta USA:n presidentit ovat siellä kyllä lähellä kärkeä.
Eivät kai ihan Hitlerin, Stalinin tai vaikkapa Belgian kuningas Leopold II tasolle yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän epäilyttävä oli se dokkarin toisessa osassa ollut tyyppi jonka kaverin itsemurhan joku oli lavastanut. Olikohan ukko itse syyllinen? Osasi nimittäin myös kertoa että kaveri oli sanonut tarvitsevansa juuri sen summan rahaa mitä lunnasvaatimuksena oli, ja että kaveri olisi puhunut hänelle kallojen murskaamisesta. Pelkkää puhetta, ei mitään todisteita kun asianomainen oli murhattu.
Ihan samaa mietin! Kaibsekin tutkittiin..
Kyllähän se on aika pitävästi näytetty toteen, että veli Burke tappoi vahingossa sisarensa. Vanhemmat peittelivät salaisuutta pelastaakseen edes toisen lapsistaan. Youtubesta löytyy hyvä dokkari, jossa aika tyhjentävästi käydään eri teoriat läpi.
Se veli on jotenkin outo. Sitä haastateltiin jollain jenkkikanavalla viime vuonna, ja hymyili ja virnuili koko ajan. Vaikka aiheena oli oman siskon murha.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni tuo mysteeri on ratkennut jo kauan sitten. Tytön tappoi vahingossa tai puolivahingossa joku omista perheenjäsenistä, mutta vanhemmat onnistuivat sotkemaan tutkintaa peittelyllään ja muulla valehtelullaan sen verran, että aihe jäi ikuiseksi "mysteeriksi".
Rikas perhe pääsi pälkähästä, näinhän se aina menee. Hieno perhe kielsi ystäviään puhumasta poliisille, näinhän se tutkinta menee Amerikassa. Muulla joutuisi syytteeseen tutkinnan vaikeuttamisetsa
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Madeleinen vanhempien syyllisyys ole sitä, että jättivät lapsensa nukkumaan ilman hoitajaa.Se syyllisyys tappaa pikkuhiljaa.Vanhempien ilmeet lienevät epäaitoja lääkityksen vuoksi.Psyykelääkityksessä tai järkytyksessä ilmeet ovat ns. pysähtyneet.Olen itse joutunut tilanteeseen, jossa hetken luulin lapseni kadonneen, enkä voi koskaan,en koskaan kuvata sitä tuskaa, jonka koin.Kukaan muu kuin samassa tilanteessa ollut ei voi sitä ymmärtää.
Ihminen käyttäytyy usein myös epärationaalisesti.Itse olen jopa hymyillyt hautajaisissa, koska en sisäistänyt koko tilannetta.Samoin kerran jätetyksi tullessani, kipu oli niin valtava, että käyttäydyin aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut.Vasta tunteja myöhemmin kipu iski fyysisenä sellaisella voimalla että luulin kuolevani.
Madeleinen vanhemmille joka ikinen aamu alkaa ja ilta päättyy tuskaan kadonneesta lapsestaan.Uskon että ainoastaan muut lapset pitävät heidät toimintakykyisinä ja hengissä.
Jonbenetin murhasta en osaa olla oikein mitään mieltä.Todella outo juttu.
Vierailija kirjoitti:
Se veli on jotenkin outo. Sitä haastateltiin jollain jenkkikanavalla viime vuonna, ja hymyili ja virnuili koko ajan. Vaikka aiheena oli oman siskon murha.
Eikö hänellä ole Aspergerin oireyhtymä? Se selittänee käytöksen.
Vanhemmilla on jotain tekemistä asian kanssa ihan varmasti. Minusta se isäkin vaikutti niin tunteettomalta. Äiti feikkasi paljon. Olen nähnyt aidosti surevia äitejä joiden lapsi on kaapattu ja heistä kuuluu ja näkyy epätoivo, suru kauas. Ja jos burke on tappanut tytön, niin todella kylmähermoista sakkia on saanut olla kun ovat päättäneet alkaa lavastamaan koko paskaa.. Luulisi että vanhemmat ois menneet poissa tolaltaan ja yrittäneet vaikkapa elvyttää ja äkkiä soitto häkeen jos burke kopauttanut kuoliaaksi. Outo perhe.
Madeleinen tapauksessa uskon todella että hänet siepattiin ja vanhempien ainut virhe on se että jättivät lapset yksin.Mm. Jenkissä lapsia pitää vahtia jatkuvasti kaikkialla, jopa kaupassa, Pariisissa jo 40v sitten Bois des Boulognessa liikkui pedoja, joista varoitelttiin ja UK:ssa pieni poika talutettiin ostokeskuksesta kuolemaan kahden vaikeasti häiriintyneen poikasen johdolla.Madeleinehan on voinut herätä ja kävellä suoraan sieppaajan syliin.Kuinka vanhemmat selviävät moisesta syyllisyydestä takaisin elämään.
Ainakin Jenkkeissä, UK:ssa ja Ranskassa katoaa jatkuvasti lapsia, joita ei koskaan löydetä.
Voin ainoastaan kuvitella vanhempien tuskan.Elämä on käytännössä lopullisesti ohi.Se pitää vain suorittaa.Usein he kuitenkin pääsevät armollisesti sairauden kautta rauhaan.
Kukaan ulkopuolinen ei olisi runoillut noin pitkää kiristyskirjettä tai olisi kirjoittanut sen koneella. Ällöttävää touhua vanhemmilta tehdä tytöstä itseään vanhemman näköinen meikattu suttura.
Vuoteenkastelun selittää hyvin kauneuskilpailuhin osallistuminen.Muistan kuinka ahdistuin, kun jouduin AINA prinsessaksi, keijuksi, enkeliksi tai lumihiutaleeksi koulukuvaelmissa kun olisin halunnut olla prinssi Rohkea tai kuningas!
Olen itse kastellut vuoteeni vielä 7v traumaattisen (ilman seksuaalista hyväksikäyttöä) lapsuuden vuoksi.Lapsi on herkkä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että on vähän "piilossa" pidetty nämä vuodet.
Olen seurannut tapausta jonkin verran mutta tätä en muista: onko jo selvitetty millä JB iskettiin tajuttomaksi, ei lienee kuolleeksi kuitenkaan vielä?