Kuinka paljon olet tekemisissä serkkujesi kanssa?
Meillä välit ovat etäisen asialliset, tapaamme lähinnä perhejuhlissa ja saatamme vaihtaa kuulumiset, mutta emme kuitenkaan kauheasti pidä yhteyttä, ellei ole jotain erityisen tärkeää asiaa. En tiedä, mikä siinä on, ei vain ole oikein mitään yhteistä.
Kommentit (29)
En tunne. Yksi asuu jossain lähellä enkä edes tunnistaisi jos kohtaisin.
Viiden suht saman ikäisen (vanhimmalla ja nuorimmalla 7 vuotta ikäeroa) kanssa paljon, vielä alaikäisen "kakkossarjan" kanssa en juurikaan.
Mulla on iso suku, about 30 serkkua, ja olen niistä läheinen 1-2 kanssa. Siis sillä tavalla läheinen että näen heitä mielelläni vaikka olisi pitempiä jaksoja kun ei nähdä :) Muita näen sukujuhlissa, mutta jos rehellisiä ollaan niin ei hirveästi kiinnosta jutella niiden kanssa, enkä muutenkaan tykkää sukujuhlista :D
Viimeksi vappuna nähtiin ja grillailtiin, ajelutti just ostamallaan moottoripyörällä. Asuu äitini talosta n.25m päässä, joten nähdään usein, jos käyn äidin luona. Serkku auttaa korjailemaan minun pyörää ja kämppäjuttuja, minä fixaan sen tietokoneen.
N18
En yhtään. Lopetin herkkujen laskemisen 35. kohdalla, en edes tiedä nykyistä lukumäärää.
Sama juttu. Periaatteessa ovat rakkaita ja olemme hyvissä väleissä. Osan kanssa asumme samassa kaupungissa. Lapsena olimme läheisiä kaikkien kanssa, nykyisin etäisiä. Ei ole mitään yhteistä eikä kyllä edes aikaa pitää yhteyttä.
Mulla on vain kaksi serkkua, näin heitä viimeksi mummimme hautajaisissa toissa kesänä ja sitä ennen varmaankin siskoni rippijuhlissa neljä vuotta sitten. Lapsina toki enemmän, kun minä ja vanhempi serkkuni ollaan saman ikäisiä ja siskoni toisen kanssa saman ikäinen.
Heidän perheensä on vähän sulkeutunut, niin ehkä sen vuoksi emme tunne. Menisi varmaan hetki, että edes tunnistaisin kadulla kumpaakaan.
Tänää yksi kävi kylässä ja kahden kanssa olen soitellut.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään. Lopetin herkkujen laskemisen 35. kohdalla, en edes tiedä nykyistä lukumäärää.
Huoh...*serkkujen
Äidin puolen serkkujen kanssa olen enemmän tekemisissä, isänpuolisten kanssa vähemmän, tapaamme lähinnä juhlissa.
MInulla on kahdeksan serkkua, joiden kanssa olen ollut paljon tekemisissä lapsesta saakka. Ollaan jo 40-52v, edelleen läheisiä ja kokoonnutaan vähintääin kerran vuodessa koko porukka, reissataan yhdessä jne. Puolisot mukana ja lapset aina milloin kelläkin ja missäkin kokoonpanossa. Nämä siis isän puolelta. Äidin puolelta ei ole kuin yksi serkku ja on aina asunut kaukana, ja on jäänyt vieraammaksi minulle, sisareni on kyllä tämänkin serkun kanssa enemmän tekemisissä. Minä olen hyvin sukulaisrakas tyyppi, oppinut lapsesta asti viettämään paljon aikaa sukulaisteni kanssa (serkkujen kanssa vietettiin kesiä mummolassa) ja jo vanhempamme reissasivat yhdessä ja kyläilivät paljon, joten tämä on hyvin luonteva jatkumo sille. Ja hyvin on tapa siirtynyt omille lapsillenikin, tykkäävät olla serkkujen ja pikkuserkkujen kanssa paljon yhteydessä.
Meillä onkin kyllä ihana suku. :D
En yhtään, eikä edes kiinnosta. Ovat paljon nuorempia, eikä asuta samassa maassa.
Mulla on vaan 4 serkkua, ja kaikki aika paljon mua nuorempia joten ei olla juurikaan tekemisissä oltu. Jotain häitä ja ylppäreitä tietty vietetty, tällä hetkellä 2 näistä neljästä on sellaisia joiden kanssa edes FBssa ollaan jotenkin tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh...*serkkujen
ns. freudilainen lipsahdus... : )
En yhtään,en edes keksi mitään puhumista niiden kanssa.
Nähdään lähinnä juhlissa, mutta olen kyllä hyvin perillä heidän asioistaan, synttärit muistan miettimättä, ehkä osoitteetkin. Yhden kanssa ollaan oltu kämppiksiäkin joskus.
vällillä nähdään ja pannaan. tämä ei ole vitsi. Kesällä enemmän kuin talvella.
En tapaile, en käy edes suvun juhlissa. Sen verran riitaista sukua että pyrin pysyttelemään erossa. Osa serkuista on FB kavereita ja joskus vaihdetaan facessa joku sana, mutta kyllä se aika harvaan tapahtuu.
En yhtään, ei asuta edes samassa maassa.