Voinko nostaa kynnianloukkaussyytteen?
Avopuolisollani on aikaisemmasta liitostaan kaksi lasta. Ongelma on lasten äiti, mieheni ex-puoliso. Hän on päästään sekaisin ja tekee elämästämme kaikin tavoin hankalaa. Muutama kuukausi sitten oikeus tuomitsi hänet viime vuonna tapahtuneesta lapsikaappauksesta.
Hulluudet eivät kuitenkaan loppuneet siihen. Äiti on pakomatkansa aikana onnistunut aivopesemään lapset ja he eivät usko, että mieheni on heidän isä. Äidin tavoite on jostain tuntemattomasta syystä karsia isä pois kokonaan lasten elämästä ja keinoilla ei ole väliä. Hän on jo monta vuotta väittänyt mieheni olevan väkivaltainen häntä ja lapsia kohtaan, mutta totuus on aivan päinvastainen.
Nyt hän iski kuitenkin viimeisen naulan jaksamiseni arkkuun. Viimeksi lasten vieraillessa meillä he leikkivät keskenään jotakin hevosleikkiä ja juuri, kun isä oli käskemässä heitä lopettamaan, tyttö horjahti ja kopsautti otsan pöydän reunaan. Vahinko ei ollut iso, verta ei tullut vaan pikkuisen turvotusta ja pieni jälki. No isä tietysti koppasi tytön syliin, rauhoitteli ja taas jatkettiin uusilla leikeillä.
No sekopää äiti oli tietysti mennyt lääkärille ja lastensuojeluun selittämään miten minä hakkasin tytön ja keksinyt jonkin sepitetyn tarinan siitä miten se oli tapahtunut. Olen lopen kyllästynyt näihin valheisiin ja naurettaviin temppuihin, joita tämä henkilö milloinkin keksii. En millään jaksaisi, mutta ehkäpä minun on vietävä asia syytteeseen. Kysymys kuuluukin siis, että täyttyykö tässä kunnianloukkauksen tuntomerkit vai nauretaanko minut poliisilaitoksella pihalle? Haluaisin vain elää mieheni kanssa ihan tavallista elämää, mutta tuon ihmisen takia se on mahdotonta.
Kommentit (3)
Oho, huomasin typon otsikoinnissa. Pahoittelut tästä.
Totta hemmetissä menet poliisiasemalle tekemään rikosilmoituksen!
Ilmoitusta vaan poliisille kunnianloukkauksesta, kyllähän se tuossa täyttyy.