Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Allergiatesti vauvalle? Kokemuksia

Vierailija
02.05.2016 |

Millaisia kokemuksia on allergiatesteistä vauvalle? Meillä vauva 6kk ja hyvin usein kasvojen iho maitoruven tyyppisellä punottavalla näpyllä. Iho kuitiss, koska vauva raapii niitä. Perusvoiteita ja kortisonipitoista voidetta on käytetty. Soseita on aloitettu maistelemaan, mutta tätä oli välillä jo pelkällä rintamaidollakin. Suvussa on allergiataipumusta. Mietin, että olisiko allergiatesteistä hyötyä. Onko tietoa mitä ne maksavat? Meillä on vauvalle kyllä vakuutus, joten eiköhän sieltä saisi ainakin kokonaan tai osittain kuluja takaisin. Tuleeko tässä asiassa mennä lastenlääkärille vai ihotautilääkärille?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta anna sille kalaöljyä ja D-vitamiinia, niin saattaa helpottaa parin viikon päästä.

Vierailija
2/4 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea osoite on allergologi. Voit tehdä itse testejä laittamalla vauvan iholle jotain ruoka-ainetta ja katsoa, tuleeko siihen allergista reaktiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauvalla mahaoireita? Käytätkö itse maitotuotteita ja oletko huomannut, että sillä olisi yhteys ihottumaan?

Meidän lapsella todettiin maitoproteiiniallergia puoli vuotiaana. Oli mahaoireita, huutoa 24 h ja iho todella huonossa kunnossa, turvoksissa.

Itse päästiin neuvolan kautta lähetteellä allergiapolille ja hoidot eivät maksaneet kuin käyntikertamaksun verran.

Tsemppiä syyn selvittämiseen!

Vierailija
4/4 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3-4kk ikäisenä oli mielestäni vatsaoireita, selittämätöntä huutoa ja itkua jne. Paljon ilmaa vatsassa. Mielestäni nyt ei ole vatsaoireita, kakkaa tulee jopa useita kertoja päivässä, välissä n. 2 pv tauko. Mitään kasvissoseita ei oikein suostu syömään, ei omia eikä kaupan. D-vitamiinia annetaan joka päivä. Käytän itse maitotuotteita, melkein joka päivä. En tiedä voisiko niistä tämä aiheutua.

Ap