lapsettomien häiden jälkeen tulee varmasti vanhuksettomat hautajaiset
Miksi ihmeessä hautajaisiin sallitaan tulla vanhusten? Hehän vaan itkevät siellä. Häiritsevät muiden hartaiden ihmisten hautajaistunnelmaa.
Vanhukset myös liikkuvat hitaasti ja tukkivat kaikki käytävät. Ja niillä saattaa olla jopa saattajia mukana. Kunnon ihmiset eivät pääse rivakasti liikkumaan.
Vanhukset myös pilaavat kukkien laskennan. Saa iäisyyden odottaa, kun mummot ja vaarit keppeineen ja saattajineen pääsee arkun viereen ja pois. Puhumattakaan siitä, että ei heidän hiljaisista ja itkuisista äänistä kuule mitään. Jää monet osat seremoniasta kuulematta.
Muistotilaisuudessa ei voida ottaa viiniä tai ryyppyä vainajan muistolle, kun vanhukset ovat paikalla. Eihän heidän aikana voi ' ryypätä' . Ja muutenkin juhlista tulee niin hiljaiset ja puisevat.
Puhumattakaan siitä, että mitä vanhusten ruoka maksaa muisto-juhlassa. Sehän on ihan hirveä summa. Ja vievät vielä istumapaikkojakin sekä kirkossa että muistojuhlassa. Monesti vielä 2 paikkaa, kun istuvat niin levästi. Jos tila on pieni ja ahdas, niin parempi jättää vanhukset kotiin, vai mitä? Eivät ole tiellä ja kunnon ihmiset saavat surra rauhassa.
Minä ainakin toivon, että kaikissa hautajaisissa mihin osallistun niin tästä edespäin jätetään vanhukset kotiin. Päästään miehen kanssa istumaan ihan vierekkäin. Kun meillä on aika harvassa näitä muita juhlia, minne voimme ilman vanhuksia mennä. Niin erikoisesti käymme aina hautajaisissa, kahdestaan, rauhassa.
Kommentit (5)
No, en minä raahaisi lastani kovin pienenä hautajaisiinkaan, varsinkaan talvella hautausmaalle palelemaan.
Ja jos lapsi ei yhtään ole tuntenut kuollutta ihmistä tai tavannut vain muutaman kerran, niin en ottaisi mukaan hautajaisiin katsomaan, kun ihmiset itkee ja suree.
Ja huutamaan sinne adressien luvun ajaksi, niin ettei kukaan kuule lukemisesta mitään.
Mutta enpä ota lastani häihinkään, ellei ole jonkun TODELLA läheisen ihmisen häät. Kaverin häihin never ever.
2: miksei lasten kanssa voi JUHLIA? Onko juhliminen sulle esim. yhtä kuin perseiden vetäminen olalle? Onneksi mun läheiseni, sukulaiset ja ystävät eivät ole niin juntteja.
että he häiritsevät käytöksellään. Olen ollut kymmenissä hääjuhlissa, joissa useammassakin on anoppi tai appi-ukko häirinnyt käytöksellään hääjuhlaa. Lapset eivät ikinä.
Miksi kukaan ei vaadi jättämään anoppia tai appiukkoa kutsumatta?
Terv AP
että ko. appi-ukot ja anopit ovat etukäteenkin terrorisoineet häitä :-) mutta silti heidän on kutsuttu...
Lapset eivät ole ehkä pilaamassa niitä hääjuhlia vaan halutaan vain olla aikuisten kesken ja JUHLIA.
Hautajaisissa on yleensä ohjelma hiukan erilainen..