Silarit uudelle tyttöystävälle, mutta lasten elarit maksaa Kela
Varaton ja ulosotossa oleva exäni tehtailee pimeetä rahaa ja on nyt ostanut silarit uudelle opiskelijatyttöystävälleen. Ei siinä muuten mitään, itsellänikin on ihan omakustanteiset kylläkin, MUTTA lapsille ei ole ikinä ostanut mitään, eikä antanut rahaa edes koulun luokkaretkikeräykseen IKINÄ. Nälkäisenä saa lapset isä-vloppujen jälkeen takasin. Ruuasta kysyttäessä; on ollut makaroonia. Minimi-elarit maksaa Kela. Sossusta haetaan rahaa vuokraan, milloin mihinkin. Mihin tämmöisestä voi ilmoittaa?
Veljensä kämpässä asuu "vuokralla", firmoja laitetaan pystyyn ja esim autoja piilotellaan muiden nimiin ja ajetaan lunastukseen tai "varastetaan", että saadaan vakuutusrahat. Aikaisemmin välitti myös hormoneja ja lastensuojelu puuttui peliin.
Miten voi pysäyttää narsistisen persoonallisuushäiriöisen yhteiskuntaloisen? Miten pystyn rajaamaan isän ajan minimiin? Ettei sais lapset pahoja vaikutteita... Anteeksi kamala avautuminen, mutta... onko kokemuksia/neuvoja? ...huoh... :/
Kommentit (20)
Laita verottajalle vihje noista vuokratutoista ja poliisille hormonikaupasta.
Mistä tiedät, että juuri exäsi on nämä silarit kustantanut? Kertoi itse?
Mutta muuten vain tuollainen maailma, jossa hankitaan silareita (sinäkin) käytetään hormoneita, on niin perin pohjin vastenmielinen, että teit mitä teit, niin lapsesi kärsivät.
Jos käräytät exäsi jotenkin, niin huonammaksi vain välinne menevät ja lapset vain vielä huonommalle isyydelle.
Ei kai nyt koko viikonloppua sentään pelkkää makaronia syötä? Lapset voivat kokea tarvetta mielistellä sinua ja puhuvat tällaisia siksi.
Onhan tuo aikamoinen paskaläjä, mutta teet itsestäsi vain kateellisen ja katkeran exän jos otat asiaksesi soittelun. Ei kuulu sinulle exäsi rahat, jos elarit kumminkin jostain saat.
Lastenvalvoja tekee sopimukset jos exä on suostuvainen. Jos ei ole, niin mene oikeuteen.
En osaa muuten lohduttaa kun että onpa hyvä et toi jamppa on nyt entinen.
Ihmettelen myös samaa, että mistä tiedät, kenen pussista silarit on maksettu? Tai edes sen, että uudella tyttöystävällä on ne?
Kuuluuko ex-miehesi mahdollisesti mopokerhoon? Onko uusi tyttis mahdollisesti mobiilivaimo? On ihmisiä, joilla ei riitä kapasiteetti rikastua laillisesti. Tämmönen pimeä helppo raha houkuttaa kaikenmaaliman bimboja. On silikonirintoja ja ulkomaanmatkoja, hienoja autoja ja bileitä. Luuseri syöpäläissakki.
Ja sinäkin olet sitten tuollaiselle äijälle reitesi levitellyt ja oikein geenejä suostunut monistamaan....
Tienaa itse rahat teille, niin ei tarvitse exää katsella.
Ei tuo nyt niin paha ole, jos ei kuitenkaan vaginan tiukennusta ostanut samalla.
Yleensä en lähde tällaiseen, mutta nyt on pakko: teit sitten kuitenkin useammankin lapsen tuollaiselle sankarille?
Vattuakos täällä itket, tai minimoit lasten tapaamisia.. isänsä on mikä on, isä kuitenkin. Ja mistä muka tiedät kaikki nämä asiat? Bää bää, myöhäistä itkeä, kun paskat on jo housussa. Anna exäsi elää omaa elämäänsä. Tuskin ne lapset siellä vuoroviikkoja on, pärjäävät varmasti ne minimiviikonloput - vaikka sitten sillä makaroonilla.
Tai sitten olet tehnyt lapsille (tavalla tai toisella) selväksi, että iskä on paska ja siellä käyminen huono juttu. Myötäilevät sitten sua kertomalla asioita, mitä luulevat sun haluavan kuulla. Itse tiedän tapauksen, jossa 4-vuotias kertoo (lähi-)äidilleen, että (etä-)isä on lyönyt häntä, vaikkei näin todellakaan ollut tapahtunut. Mitään sinne päinkään.. kyllä ne pienetkin lapset näkee ja kuulee ja hoksaa kaikenlaista. Ja ovat manipuloitavissa. Ja haluavat miellyttää (varsinkin ensisijaista) vanhempaansa. Ristiriitatilanteissa tulee sit kaikenlaista kummallista eteen.
aloittaja jatkaa: No tämä exäni uusi tyttöystävä on nykyisen mieheni ex. Likka on nätti ja treenaa, mutta mies saa maksaa kaiken -tyyppiä. Nyksäni veti sitä jo perässään heidän aikanaan. Exäni näitä silareita minullekin tahtoi. Toisaalta olin luovuttanut esikoisemme jälkeen maitoa 5kk ja tissini olivat kamalat 21-vuotiaan järkeni mielestä silloin. Nyt jos ongelmia näihin tulis niin pois ottaisin! Eikä uusia. Olen nyt siis 34v.
Asutaan pienessä maalaispitäjässä. Mukavaa. Lotossa on voinut tyttö tietysti voittaa, mutta pidän sitä epätodennäköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Tienaa itse rahat teille, niin ei tarvitse exää katsella.
Käyn kokopäivätöissä. Pystyn tsloudellisesti kyllä hankkimaan kaiken tarvittavan, mutta haluaisin enemmän aikaa lasteni kanssa.
Olen harkinnut muuttoa, mutta se ei olisi lapsille helppoa ja okt:n myyminen tässä kylässä voi kestää pienen elämän... nyksäni on myös perus-rehellinen-duuuunari :)
Minä tiedän isän, joka ei "pysty" maksamaan elareita tai tapaamaan lapsia kuin satunnaisesti, vaikka pystyykin itselleen ostamaan harrikan ja viemään uutta tyttöystävää ulkomaille ja shoppailemaan ym.
Itse olisin aivan raivona, mutta toisaalta ex-vaimo toimii minusta kyllä järkevästi, kun on päättänyt olla puuttumatta asiaan ja antaa miehen mennä menojaan samalla kun hän elää elämäänsä eteenpäin. Lapset kyllä isona ymmärtävät, kuka oli se jolla oli aikaa heille ja joka piti heistä huolen, toisen viis veisatessa. Ehkä tuo mieskin joskus tajuaa miten pielessä hänen arvonsa ovat ja miten väärin kohtelee omia lapsiaan...
Ai teitte siis tavallaan parinvaihdon?
Laita nimettömiä vihjeitä poliisille, verottajalle ja sossuun.
Silarit -> rintojen suurennus silikoni-implanteilla.
Vierailija kirjoitti:
Ai teitte siis tavallaan parinvaihdon?
Laita nimettömiä vihjeitä poliisille, verottajalle ja sossuun.
Ei oikeastaan. Tyttö oli kihloissa välissä jonkun muun kanssa. Exäni "löysi" hänet kylän toiselta puolelta viime syksynä. Ja meidän erosta tulee pian 3v. Nyksäni ja minä ollaan oltu yhdessä pari vuotta.
En ole uskaltanut ilmoittaa. Joku firmoista meni konkkaan yli vuosi sitten ja nimi oli jäänyt siirtämättä bulvaanille. Siitä oli joku muu kyläläinen ilmoittanut verootajalle ja tuli konkka verotarkastuksen jälkeen. Mutta uhkaili dilloin minua, että löydän edestäni... ei uskonut, etten ollut minä käräyttänyt.
Muutamaa kuukautta myöh talooni murtauduttiin. Silloin suutuin kyllä exälleni, koska lapsilla oli kauhea turvattomuuden tunne pitkään. En voinut heille näyttää, että pelkäson itsekin ja hiljaa tiesim, kuka kaiken tskana on... sattumaako vain? Tekijää ei saatu kiinni, eikä saalista löydetty.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän isän, joka ei "pysty" maksamaan elareita tai tapaamaan lapsia kuin satunnaisesti, vaikka pystyykin itselleen ostamaan harrikan ja viemään uutta tyttöystävää ulkomaille ja shoppailemaan ym.
Itse olisin aivan raivona, mutta toisaalta ex-vaimo toimii minusta kyllä järkevästi, kun on päättänyt olla puuttumatta asiaan ja antaa miehen mennä menojaan samalla kun hän elää elämäänsä eteenpäin. Lapset kyllä isona ymmärtävät, kuka oli se jolla oli aikaa heille ja joka piti heistä huolen, toisen viis veisatessa. Ehkä tuo mieskin joskus tajuaa miten pielessä hänen arvonsa ovat ja miten väärin kohtelee omia lapsiaan...
Kuulostaa tutulta...mutta hän on siis henkisesti sairas. Sain hänet ylipuhutuksi lääkäriin ja sai terapiaa yli vuoden. Se auttoi, mutta ei muuta ihmistä, joten näitä virhe-priorisoiteja varmaan häneltä vielä tulee lisää.
Näin minäkin olen ajatellut, että olisi kaikkein parasta olla hiljaa ja olen ollutkin ennen tätä.. Joskus vaan tulee niin paha mieli lasten puolesta. Onneksi nykyinen mieheni kohtelee meitä kaikkia hyvin ja on hyvä ja rohkea isäpuoli, vaikkei itsellään olekaan lapsia.
Täytyy vain olla kiitollinen, että sain kerättyä lopulta sen vuosien rohkeuden lähteä suhteesta. Nyt vasta kaiken sairauden näkee ja kaikki sukulaisenikin olivat oikeassa. Äitini jopa esti häämme nuorena. Lastensuojelusta suositeltiin minullekin terapiaan menoa, koska vuosia kestänyt suhteemme oli niin vääristynyt ja o lin henkisesti jyrätty. Ajattelin vain, että lapseni saatan "kuivalle maalle", vaikka se jäisi viimeiseksi teokseni.
Kun ei tiedä paremmasta, ei ymmärrä siinä tilanteessa valita oikein ajoissa. Niin niihin huonoihin suhteisiin tulee päädyttyä/jäätyä. Kun joissakin kommenteissa oli jotain ihmettelyä...
No siinä on herralla arvot kohdillaan...