Onko liikaa jos vaadin lastenhoita palkkaa 20€/tunti.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen kun kerran hoidin naapurin pieniä lapsia vanhempiensa työpäivän ajan silleen, että mukulat tuotiin mulle puoli kuudelta aamulla ja haettiin neljän jälkeen iltapäivästä. Heillä oli siis hätätilanne, kun kaikki varahoitajatkin oli estyneitä ja kaksi alle kolmevuotiasta ei oikein pärjää keskenään. No minä lupasin hoitaa lapset, jos tuovat sopivat ruuat mukanansa. Kun lapsia tultiin hakemaan, minulle lykättiin kouraan kymppi, kuulemma "vaivanpalkaksi". Voitte arvata, että jatkossa olin aina estynyt minäkin kun hoitopyyntö esitettiin.
Maksut pitää aina sopia etukäteen tai jos ei ole sovittu niin sitten maksajan pitää maksaa mielummin ylä- kuin alakanttiin.
No en mä tossa tilanteessa niinkään mitään maksuja miettinyt, mutta toi kymppi tuntui niin älyttömän tökeröltä: parempi olisi ollut vaan kiitellä vuolaasti ja tarjoutua tekemään joku vastapalvelus vaikka sitten kun minulla on sellainen tilanne, että tarvitsisin apua. Tuo yksi kerta olisi mennyt ihan ilman palkkaakin naapuriapuna, mutta noita pyyntöjä alkoi tulla sen jälkeen varsin tasaisin väliajoin - luultavasti sillä oletuksella, että kymppi olisi jatkossakin sopiva hoitopäivän hinta...
Jos teet pimeänä, en maksaisi sulle kuin kympin. Jos maksat verot, voisin antaa ilomielin tuon parikymppiä tunnilta.