Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko shamppanjat säilyy?

Vierailija
01.05.2016 |

Sain lahjaksi vähän parempia shamppanjoita mutta se ei oikein kulu mulla. Kuinka kauan nuo säilyvät hyvänä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytä kyljellään, viileässä ja pimeässä. Ei kuitenkaan jääkaapissa. Mitä kyseiset sampat on?

Vuosikertoja, merkit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moet & Chandon (en löydä vuotta), Dom Perignon 2005, Besserat 2006.

Täytyy varmaan viedä kellariin kyljelleen.

En juurikaan juo kuohuvia, siitä tietämättömyys.

Kiitos, kaipa nuo säilyy kun ovat tähänkin asti säilyneet =)

Vierailija
4/9 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mihin niita saastat sitten? Anna lahjaksi (synttarit, valmistujaiset, joulu...) tai tee ihan arjesta juhlaa ja poksauta pullo vaikka tiistai-illan kunniaksi kerran! Kylla ne sailyykin, laitat vaan tasalampoiseen paikkaan sailoon.

Vierailija
5/9 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne on kotiin ostettu, eikä niitä enää missään kylmässä kellarissakaan kypsytetä, niin ei niitä enää tartte kotona kyljellään pitää.

Vierailija
6/9 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, mihin niita saastat sitten? Anna lahjaksi (synttarit, valmistujaiset, joulu...) tai tee ihan arjesta juhlaa ja poksauta pullo vaikka tiistai-illan kunniaksi kerran! Kylla ne sailyykin, laitat vaan tasalampoiseen paikkaan sailoon.

Enhän minä säästäkään =) En vain kauheasti pidä shamppanjasta, varsinkaan kuivasta. Osassa on pulloon kaiverrettu mun nimikirjaimet ja päivämäärä, niitä ei voi laittaa eteenpäin.

ap 

Vierailija
7/9 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moet & Chandon (en löydä vuotta), Dom Perignon 2005, Besserat 2006.

Täytyy varmaan viedä kellariin kyljelleen.

En juurikaan juo kuohuvia, siitä tietämättömyys.

Kiitos, kaipa nuo säilyy kun ovat tähänkin asti säilyneet =)

Eka siis perus-samppis, jälkimmäiset arvokkaampia. Vie kellariin ja tarjoa joskus kun on aihetta kilistää.

Ja kyllähän nuo säilyy, ei ole niin kuin maitopurkit  päivämäärineen ; )

Päinvastoin.

Vierailija
8/9 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ne on kotiin ostettu, eikä niitä enää missään kylmässä kellarissakaan kypsytetä, niin ei niitä enää tartte kotona kyljellään pitää.

Kyseessä ei ole kypsytys. Kyseessä on korkin säilyvyys. Kannattaa jättää se päteminen ketjuihin joissa oikeasti olet pätevä vastaamaan.

Vierailija
9/9 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä säästäkään =) En vain kauheasti pidä shamppanjasta, varsinkaan kuivasta. Osassa on pulloon kaiverrettu mun nimikirjaimet ja päivämäärä, niitä ei voi laittaa eteenpäin.

ap 

Ihan vinkkinä, shampanjaa voit kilistellä, mutta käyttää myös ruokajuomana.

Googleta saamiesi juomien tiedot Alkon tai valmistajien sivuilta. Dom Perignon on esimerkiksi oikea , huikea klassikko! Toivottavasti osaat arvostaa saamiasi lahjoja.