Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tukia saa perheellinen opiskelija?

Vierailija
30.06.2008 |

Mies töissä, palkka bruttona 2000. 2 lasta.

Oma asunto, korkoihin n. 400e/kk..

Kelan sivuilta laskeskelin ettei saataisi asumistukea lainkaan? Pitääkö paikkansa?

Eli itse saisin ainoastaan opintotuen n. 300ekk (+ tietty opintolaina, sitä saisin täyden summan eli 300e/kk, mutta jotenkaan tuo opintolaina ei houkuttele sitten yhtään!)

Eihän tuollaisilla tuloilla pärjää mitenkään???

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne isot tulot vaan ne pienet menot..

Vierailija
2/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että parikymppinen sinkku saa samat opintotuet kuin perheellinen opsikelija.

Itse sain pari vuotta saitten opiskellessa käteen noin 220e (tai jotakin sinne päin...). Sillä rahalla kun ei maksettu edes kahden lapsen hoitomaksuja!

Mies töissä, joten ilmaisesta päivähoidosta tai asumistuesta oli turha haaveilla.

Tein jonkin verran töitä opintojen ohessa ja sain vielä kaiken kukkuraksi maksaa opintotukea takaisin myöhemmin. Eli tulorajassakaan ei oteta perehettä huomioon.

Että näin meillä kannustetaan opiskelemaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että parikymppinen sinkku saa samat opintotuet kuin perheellinen opsikelija.

Itse sain pari vuotta saitten opiskellessa käteen noin 220e (tai jotakin sinne päin...). Sillä rahalla kun ei maksettu edes kahden lapsen hoitomaksuja!

Mies töissä, joten ilmaisesta päivähoidosta tai asumistuesta oli turha haaveilla.

Tein jonkin verran töitä opintojen ohessa ja sain vielä kaiken kukkuraksi maksaa opintotukea takaisin myöhemmin. Eli tulorajassakaan ei oteta perehettä huomioon.

Että näin meillä kannustetaan opiskelemaan

Vierailija
4/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pärjää pienemmilläkin tuloilla

Vierailija
5/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin rahaa n. 500e vähemmän kuin nyt kuukaudessa. Ja kun nytkään ei mitään leveästi elellä, niin miten ihmeessä??

Pitääkö vaan maksaa lainasta pelkät korot opiskelujen aikana (Nyt maksetaan 700e/kk)

Vai onko opintolaina ainoa vaihtoehto? Vai pärjäisikö sitä oikeesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi