Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eurovision Song Contest 2016

Vierailija
01.05.2016 |

Oletteko te viisuihmiset jo katselleet / kuunnelleet eri maiden viisut läpi? Onko löytynyt suosikkeja / inhokkeja?

Kaikenlainen muukin Euroviisuihin liittyvä keskustelu on tässä ketjussa suotavaa! :)

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, Euroviisut on aina ollut yksi kohokohta keväässä :)

Mutta niinkuin aina, en tänäkään vuonna ole tutustunut kappaleisiin etukäteen. Kuulen kaikki laulut vasta ensi lauantaina esikatselumaratoonissa. Muodostan silloin oman mielipiteeni, joka sitten usein muuttuu kun kuulen samat esitykset livenä :)

Mutta jännää ja ihanaa!

Vierailija
2/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tapana katsoa ehdokkaat läpi vasta sen YLE2:n nelituntisen Euroviisujen Esikatselumaratonin aikana. Tänä vuonna se tulee ensi lauantaina 7.5. klo 19:10-23:20.

Olen silti katsonut yhden Euroviisaat-jakson Yle Femmalta. Niistä muutamasta näkemästäni videosta tykkäsin mm. Belgian What's The Pressuresta. Yleensä en lämpene tanssimusiikille, mutta tämä toi mieleen vanhan ajan MoTown- Michael Jacksonin. Groovaavaa, funkyä, sielukasta laulua ja positiivinen nuori esittäjä. Vaikka tätä on verrattu Fleur Eastin Sax-biisiin, niin minusta tämä on parempi ja raikkaampi (Lauran laulu kulkee vapaammin ja plussaa siitä, ettei ole räppiä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä Suomen edustajasta?

Olen edelleen sitä mieltä, että Mikal Saaren vahva On it goes olisi pitänyt laittaa viisuihin. Enpä muista milloin viisut olisi voittanut "iloinen rallatus", vaan aina siinä tarvitaan sitä jotain väkevää ja mieleenpainuvaa mukaan... Ei sillä, Sandhja on ihan jees, mutta pelkään ettei erotu joukosta.

Vierailija
4/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen esikatselumarathonissa on yllättäen taas mukana "jälkimodulaattori" Mikko Silvennoinen, josta vuosia sitten vielä ihan pidin, mutta nykyisin hän vaikuttaa aika pikkumaiselta ja omahyväiseltäkin. Ja hänellä oli tämän vuoden UMK:ssa jotain hampaankolossa Mikael Saarta kohtaan, mistä olen kai edelleen hieman karkera (eli taidan itse olla ihan yhtä pikkumainen ;D).

Vierailija
5/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikeal Saari olisi ollut tyylikäs ja kaunis. 

Vierailija
6/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Sandhjan Tukholman lavashow jätetty samanlaiseksi vai onko esiintymistä, vaatetusta ja kappaletta vielä hiottu? Toivottavasti, koska umk-finaalissa se vaikutti vielä aika lailla raakileelta, jopa kyhäelmältä.

Vierailija
7/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen esikatselumarathonissa on yllättäen taas mukana "jälkimodulaattori" Mikko Silvennoinen, josta vuosia sitten vielä ihan pidin, mutta nykyisin hän vaikuttaa aika pikkumaiselta ja omahyväiseltäkin. Ja hänellä oli tämän vuoden UMK:ssa jotain hampaankolossa Mikael Saarta kohtaan, mistä olen kai edelleen hieman karkera (eli taidan itse olla ihan yhtä pikkumainen ;D).

Kyllähän Mikko sinne kuuluu, sen sijaan ihmettelen mitä Jaana Pelkonen vuosikaupalla notkuu viisupiireissä, eikö sillä olisi muutakin tekemistä. On niin vakavakin. Voi kun Cristal Snow olisi raadissa... ;)

Vierailija
8/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihana namu Måns juonna? Toivottavasti rintakarvat näkyvät...

Vierailija
9/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisille tuntuu olevan kunnia-asia että kisoihin lähdetään ihan amatöörimeiningillä. Ei mitää turhaa stailausta tai ammattilaisten koreografioita.

Vierailija
10/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihana namu Måns juonna? Toivottavasti rintakarvat näkyvät...

Juontaa

Vierailija
11/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa tämän keskusteluketjun kirjanmerkkeihin :) saapi tulla tänne porisemaan, jos tulee mieleen jotakin.

Vierailija
12/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna oli todella hyvä taso, vaikka aluksi pelkäsinkin finaalista tulevan tylsä, koska mukana oli niin paljon balladeja ja duettoja. Tykkäsin viime vuonna kovasti mm. Montenegrosta (slaaviballadien kuningasmaa Serbian ohella), Belgian Loic Nottetista, Virosta, Norjasta jne... oli monta hyvää ja tasokasta esitystä.

Te, jotka olette tämän vuoden kappaleet jo katsastaneet, miltä vaikuttaa? Onko jotain "trendiä" havaittavissa? Poikkeuksellisen paljon nopeita, hitaita tms biisejä? Mäkin katson ne ekan kerran vasta ensi launtain maraton-lähetyksessä 💪

Vierailija
13/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen biisi on kiva, mut ongelmaksi jää taas kerran se, et biisiä ja esittäjää ei oo markkinoitu kunnolla. Olis pitänyt humpata jo kuukausi eri maiden euroviisukarkeloissa tuomassa itseä ja biisiä ja Suomea esille. Tukholmaan lähtiessä Sandhja sanoikin, et arastelee mennä. Eli ei tuu menestystä. Harmi, kun ei tajuta, et tää ei oo pelkästään laulukilpailu..

Vierailija
14/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle teemalla on nyt vanhoja suomen karsintoja :)

Vierailija
15/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut kappaleita, mutta Instagramissa nähnyt eri maiden osallistujista kuvia, ja täytyy sanoa että silmänruokaa tulee olemaan miehille JA naisille, kelle vaan ;)

Sehän ei tietenkään ole se pääasia mutta mutta ....

;)

Vierailija
16/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katsoin pari viikkoa sitten Youtubesta koostevideon, jossa oli kaikista kisaajista vain sellainen lyhyt pätkä. Silmiini ei tarttunut mitään erityisen poikkeuksellista eikä hullua (erikoiset taidepläjäykset on viisujen suola :D). Sen kuitenkin pistin merkille, että mukana taisi olla jopa kolme, neljä, ehkä viisikin "rockahtavaa" esitystä, eli räkäisempää raspia tai raskaampaa musaa. En muista enää tarkalleen, mutta niistä joku yllätti positiivisesti.

Vierailija
17/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun poikabändifaneille tiedoksi, että Westlifen Nick edustaa Irlantia viisuissa :)

Vierailija
18/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut Ruotsin edustajaksi Wiktorian tai Isan. Onhan se Frans ihan symppis, mutta kertsi on tappotylsä. Tulee varmaan kuitenkin pärjäämään ihan hyvin, koska söpö ujonoloinen poika ja yksinkertainen rallatus toimii monille.

Vierailija
19/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nuoret äänestää kokonaiskuvan perusteella. Minun seurana katselee viisuja aina myös teini-ikäiset lapseni ja viime vuonna toisen suosikki oli Belgian erikoinen biisi, myös siksi koska sen laulaja oli söpö ja mukavan oloinen. Toinen teini ihastui Norjan hitaampaan biisiin (myös yksi minun lemppareistani).

Vierailija
20/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun poikabändifaneille tiedoksi, että Westlifen Nick edustaa Irlantia viisuissa :)

Piti ihan googlettaa kuka se niistä olikaan. Oli kyllä ihan tuttu tyyppi ulkonäöltä. Vaikka minusta ko. bändissä se lyhyt, tumma "päälaulaja" oli parasäänisin..:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme