Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapun kunniaksi filosofisia pohdintoja olemassaolosta ja sisäisestä turhautumisesta..

Vierailija
30.04.2016 |

Olen miettinyt onko tässä nyt kyse taas kevätmasennuksesta (masennusta taustalla jo monta vuotta muutenkin) mutta olen ollut nyt pari viikkoa oikeasti aivan turhautunut elämääni. Olen parisuhteessa (meillä oli melko pahoja ongelmia mutta olemme päässeet takaisin raiteille ja mieheni huomioi ja kohtelee minua nyt oikein hyvin, mutta minulla on silti jotenkin tyhjä tunne) ja lähipiirissä on sattunut paljon isoja asioita. Paljon ahdistusta ympärillä. Koen silti, että minulla on kaikki juuri nyt ihan hyvin.

Mutta; Silti kun menen nukkumaan, minua ahdistaa kun en tiedä mihin täytyy tähdätä elämässä. Tuntuu, että koko persoonani on olemassa vain silloin kun olen muiden seurassa ja "edustan itseäni". Olen tyytyväinen ulkonäkööni ja pidän nykyään itsestäni huolta. Minulla ei ole kovin paljoa ystäviä ja vietän aika paljon aikaa kotona yksin, kun mieheni tekee vuorotyötä. Käyn silti joka päivä jossain, teen kevyttä työtä ja vapaa-ajalla liikun kaupungissa jonkun verran. Iltaisin minulla on tyhjä ja turhautunut olo, istun tietokoneella ja minulla on kuulokkeet korvilla. Kuuntelen koko illan musiikkia tai keskusteluohjelmia netistä, olen "muissa maailmoissa". Juttelen ja touhuan lemmikkieni kanssa ja kaiken pitäisi olla hyvin. En vain jotenkin löydä rauhaa. Haluaisin osata olla yhtä vahva ja tasapainoinen myös itsekseni ollessani, kuin mitä olen muiden seurassa. En toisaalta tiedä mistä edes löytäisin noita niin tarvitsemiani ihmisiä kun en opiskele eikä ole työkavereita. Haluaisin silti osata olla olemassa myös vain itseäni varten. Olen vielä verraten todella nuori, eikä kyseessä ole mielestäni mikään varsinainen ikäkriisi.

Nämä päivät vain ahdistavat kun en näe tarkoitusta asioissa ja tuntuu, että tuhlaan aikaani koko ajan. Kuin täytyisi saada aikaiseksi jotain merkittävää ja olla olemassa myös muiden silmissä, ts. en koe että tämä aika jonka istun kotona yksin musiikkia kuunnellen on mitenkään merkityksellistä, vaikka periaatteessa nytkin minulla on täällä ihan kivaa, vedän olutta ja käyn pihan puolella tupakalla katselemassa maisemia.

Kuka muu tuntee samoin? Kuinka tästä pääsee eroon? Hoitokontakti mulla on, mutta pitkäaikainen terapia ei anna kovin nopeita tai selkeitä vastauksia vaikka näitä ääneen pohdiskelenkin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vissiin aika yksin näiden ajatusteni kanssa :c

Vierailija
2/4 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä taida löytyä niin viisasta henkilöä että osaisi kertoa mitä järkeä tässä olemassa olossa on.

Täällä osataan kertoa kyllä tosi mittavasti millainen on oikea tapa paistaalettuja, kuinka pussilakanat pestään ja vaihdetaan juuri meidän perheesämme ja millainen on oikea vappumunkki juuri omasta mielstä.

Jos kysyy jotain oikeasti syvällistä niin kyllä on hiljaista.

Satoja tuhansia kertoja osataan kertoa että läski on rumaa ja että jos joku tuttu pettää niin se ei kuulu sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi jolla sama ongelma!

Olen miettinyt syitä tähän, onko se liiallinen oleilu yksin, tylsistyminen, vai ihan normaali kunnianhimo? Tarkoitan siis tuota tarvetta "tulla kuulluksi". Taidat olla aika introvertti sinäkin?

Vierailija
4/4 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se piti vielä lisätä että vapaapäivät ovat vaikeita juuri tämänkaltaisen ahdistuksen kanssa. Muiden ihmisten läsnäolo selvästi helpottaa tätä. 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi