Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä on mielestäsi euroopan hirvein kieli?

Vierailija
30.04.2016 |

Mielipiteitä?.omasta mielestä iiri

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa kaikkien  pitäisi siirtyä puhumaan ja käyttämään vain  amerikanenglantia. Kaikki muut kielet ovat turhia kehitystä haittaavia muinaisjäänteitä joilla ei ole enää  mitään positiivista arvoa annettavanaan maailman kehitykselle. .

Vierailija
22/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos ollaan nyt rehellisiä niin SUOMI on kyllä myös ihan hirveä. Ja ne ketkä haukkuu Eestiä, ne eivät varmasti voi olla toista mieltä. Suomi ja Eesti kulostaa nimittäin ulkoomaalaisille aivan samalta.

En usko, että kuulostavat. 

Suomea puhutaan tasaisesti. Eestin puhumiseen kuuluu sellainen ihme 'kuikuilu'. 

Sori, en osaa selittää paremmin kun en ole mikään filologi. 

Eestissä ja turun murteessa on sitä samaa. Muuten suomi on tosiaan eri kuuloinen.

Ehkä suomi kuulostaa kamalalta, en tiedä, mutta ainakin se on kielenä rikas ja mielenkiintoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksa, järkyttävää kuunneltavaa.

Sinulle ,ehkä.

Vierailija
24/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa ja eesti

Vierailija
25/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain kauniit kielet toimivat ?

Kauneus ulkomaalaisten korvaanko on kielen tärkein ominaisuus sen puhujille ja käyttäjille ?

Helpompi liike painaa alapeukkua,kuin kaivaa vastausta mihinkään  kysymykseen  niistä omista älynnystyröistään .

Vierailija
26/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos ollaan nyt rehellisiä niin SUOMI on kyllä myös ihan hirveä. Ja ne ketkä haukkuu Eestiä, ne eivät varmasti voi olla toista mieltä. Suomi ja Eesti kulostaa nimittäin ulkoomaalaisille aivan samalta.

En usko, että kuulostavat. 

Suomea puhutaan tasaisesti. Eestin puhumiseen kuuluu sellainen ihme 'kuikuilu'. 

Sori, en osaa selittää paremmin kun en ole mikään filologi. 

Kyllä se on ihan totta. Olen paljon ulkomaalaisten kanssa tekemisessä ja brittit, saksalaiset tai espanjalaiset esim. eivät huomaa mitään eroa. Trust me! Ero suomen ja eestin välillä on ehkä sama tasoa kuin helsingin ja oulun välissä. Ei nuo ulkomaalaiset pystyy erottaa noita eroja alussa.

Vierailija
27/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viron kieli on muuten suomeksi ihan vain viro, ei eesti. Emmehän me puhu myöskään svenskasta, españolista tai deutschista.

Vierailija
28/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska mennen tullen ja palatessa.

Vierailija
29/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä hirveintä, mutta ainakaan unkari, bulgaria, ukraina, hollanti, tanska, norja, skåne, Itävallan ja Sveitsin saksa ja skottienglanti eivät mitään kauniita kieliä ole. Suomessa on aika kamalia murteita. 

Vierailija
30/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun intialainen kaveri sanoi että suomen opiskelu on vaikeaa, koska täällä kukaan ei puhu kirjakieltä. Murteita ja erilaisia sanaväännöksiä löytyy kielestämme satoja. Suomi on poikkeuksellinen kirjava kieli, meidän pitäisi olla siitä ylpeitä. 

Vierailija
31/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras erimerikki siitä kuinka ruma tuo suomen kieli on: MINÄ RAKASTAN SINUA

Kun sanot tuota ulkomaalaiselle ja kysyt mitä sanoit, niin kaikki vastaa että olet kiroilut tosi pahasti. Kokeilkaa... 

Vierailija
32/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi. Suomenruotsi kuulostaa musta kuitenkin paljon paremmalta kuin ruotsalaisten ruotsi.

Mielipiteitähän nämä on. Makuasioita. Mitään totuutta ei ole.

Vierailija
33/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun intialainen kaveri sanoi että suomen opiskelu on vaikeaa, koska täällä kukaan ei puhu kirjakieltä. Murteita ja erilaisia sanaväännöksiä löytyy kielestämme satoja. Suomi on poikkeuksellinen kirjava kieli, meidän pitäisi olla siitä ylpeitä. 

Ylpeitä? Siitä että olen oppinut jonkun kielen automaattisesti kun olen syntynyt suomessa. Jooo. Kannattaa olla tosi ylpeä. Lyön vetoa että olen persu ja pientuloinen.

Vierailija
34/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään tanskasta. :'( Saksa on "hirvein" ja eesti huvittava. Kaikki kielet sinänsä mielenkiintoisia.

Vierailija
35/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylpeitä? Siitä että olen oppinut jonkun kielen automaattisesti kun olen syntynyt suomessa. Jooo. Kannattaa olla tosi ylpeä. Lyön vetoa että olen persu ja pientuloinen.

Puoluekannaksi olisin veikannut jotain muuta, mutta kai sulla on parasta ensi käden tietoa itsestäsi. "Pientuloisuutta" tuskin kukaan epäilee. Ainakin 50% oikein siis. Mistä voin nostaa voittorahani?

Vierailija
36/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos toveri puna-vihreä, vaikka sinä synnyitkin tänne sattumalta, niin ei ole ihan itsestäänselvyys, että meillä on tällainen oma kieli, joka on vieläpä rikas ja monipuolinen. Kieli ei myöskään pysy elossa itsestään, vaan sitä tulee käyttää ja vaalia (mikä voi toki maailmankansalaisen olla vaikea ymmärtää).

Vierailija
37/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on kunnon rähinäkänni päällä. Onneksi ilta taitaa kulua yksin koneen äärellä. 

Vierailija
38/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....että meillä on tällainen oma kieli, joka on vieläpä rikas ja monipuolinen. Kieli ei myöskään pysy elossa itsestään

Mielestäni enemmän ruma ja liian vaikea. On kyllä hyvä että ei pysys elossa itsestään. Toivon että se kuolee mahollisimman pian... Suomen kieli = turhake

Vierailija
39/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten ihan totta. Olen yrittänyt amerikkalaiselle serkulleni (suomen sukuinen) opettaa alkeita, mutta ei siitä oikein mitään tule kun en itse käytä puhuessa kirjakieltä vaan aika vahvasti stadilaisittain puhun.

Vierailija
40/54 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisten lausumana saksa. Mitä tahansa muuta kuuntelee kahvilassa missäpäin vaan, mutta kun ihan kuka vaan puhuu kehnoa saksaa, se todella tökkii. S:t, r:t ja ch- äänteet ylikorostuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi