Siis onko tuo Samu Haber puoliksi saksalainen?
Olen käsittänyt että Samun isä on juuriltaan 100% saksalainen eli saksalaisten vanhempien lapsi. Samun äiti taas suomalainen. Eli Samu olisi tämän mukaan juuriltaan 50% suomalainen, 50% saksalainen? Olenko ymmärtänyt oikein?
Kommentit (15)
Kyllä puoliksi saksalainen. Se on yksi syy Sunrise Avenuen menestykseen Saksassa.
Enhän mä muuta kuin kirjoitin sen ylös, mitä olen luullut/kuullut hänen syntyperästään. Osa voi olla näin, osan olen luullut väärin. Tällä ääneen ajattelulla on se hyöty, että joku voi korjata sitä, jos tarpeen. -ap
Vierailija kirjoitti:
Siis kysytkö nyt tosissasi sitä että tuleeko saksalaisen vanhemman lapsesta puoliksi saksalainen?
Vastaatko sä tosissasi ap:n kysymykseen tällä kommentilla?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä puoliksi saksalainen. Se on yksi syy Sunrise Avenuen menestykseen Saksassa.
Sanot koska tiedät tämän näin varmasti?
Monet eivät ole tienneet Samun syntyperää, vaikka Sunrise Avenuesta diggaavatkin. Monet tykkää musiikista ottamatta selvää sen kummemmin laulajan juurista. Bändi tulee Suomesta, sen suurin osa tietää.
Onko sitä tuolla isovanhempien tarkkuudella koskaan setvitty? Isä on saksalainen, hänen vanhemmistaan en tiedä. Samaten äiti on suomalainen, mutta en tiedä hänenkään sukutaulustaan sen enempi.
Samu on 100-prosenttisesti kotoisin Espoon Viherlaaksosta.
Vierailija kirjoitti:
Onko sitä tuolla isovanhempien tarkkuudella koskaan setvitty? Isä on saksalainen, hänen vanhemmistaan en tiedä. Samaten äiti on suomalainen, mutta en tiedä hänenkään sukutaulustaan sen enempi.
Mä muistan lukeneeni, että ne saksalaiset isovanhemmat tuli joskus 50-60-luvun vaihteessa Suomeen. Samun isä syntyi Suomessa. En tiedä, mistä olen tämän kuullut, mutta siksi kysyinkin täällä, onko tällaista tiedossa, vai olenko ihan hakoteillä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Samu on 100-prosenttisesti kotoisin Espoon Viherlaaksosta.
Oli muuten yksi hänen lapsuudenkodeistaan myynnissä pari vkoa sitten oikotiellä, satuin huomaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan lukeneeni, että ne saksalaiset isovanhemmat tuli joskus 50-60-luvun vaihteessa Suomeen. Samun isä syntyi Suomessa. En tiedä, mistä olen tämän kuullut, mutta siksi kysyinkin täällä, onko tällaista tiedossa, vai olenko ihan hakoteillä. -ap
No sen voin sanoa, että vaikka isä olisi juuriltaan saksalainen, niin Samu& siskonsa eivät ole millään lailla kansallisuuden tai kulttuurin puolesta puoliksi saksalaisia, isänsä asuu myös suomessa ja puhuu suomea etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen voin sanoa, että vaikka isä olisi juuriltaan saksalainen, niin Samu& siskonsa eivät ole millään lailla kansallisuuden tai kulttuurin puolesta puoliksi saksalaisia, isänsä asuu myös suomessa ja puhuu suomea etc.
Joo ei tietenkään, kun eivät puhuneet kotona saksaakaan toisena kielenä jne. Ihan vain tarkistin, että olenko käsittänyt tämän 'verenperinnön' oikein. -ap
Mulla on tuttu perhe ulkomailla. Molemmat vanhemmat ovat suomalaisia, mutta heidän lapsi ei puhu suomea ollenkaan. Tässä tapauksessa lapsi (nyt jo yli 60-vuotias)on siis verenperinnöltään 100% suomalainen, muttei toki kulttuuriltaan. Tällaisiahan on, eikä kai ihan harvinaistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttu perhe ulkomailla. Molemmat vanhemmat ovat suomalaisia, mutta heidän lapsi ei puhu suomea ollenkaan. Tässä tapauksessa lapsi (nyt jo yli 60-vuotias)on siis verenperinnöltään 100% suomalainen, muttei toki kulttuuriltaan. Tällaisiahan on, eikä kai ihan harvinaistakaan.
Tai on puhunut lapsena vähän suomea, mutta se on aikuisiässä unohtunut. Monet tällaisten perheiden lapset eivät puhu keskenään suomea, vaan suomea puhutaan pelkästään suomalaisen vanhemman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ne joiden kanssa mä olen asiasta puhunut, eivät ole ennen Samun Voice of Germanyssa oloa tienneet hänen saksalaisesta taustastaan mitään. Nykyään se on täällä kyllä tiedossa, kun Samu on niin näkyvästi esillä telkkarissa.
t. Saksassa asuva
Siis kysytkö nyt tosissasi sitä että tuleeko saksalaisen vanhemman lapsesta puoliksi saksalainen?