Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

auttaako jos soitan sairaalaan äitini asiasta?

Vierailija
30.04.2016 |

Äitini on odottanut leikkaukseen pääsyä kauan. Uudet magneettikuvatkin otettiin talvella ja äiti sanoi että maaliskuussa tulee leikkaus.
Mitään ei tapahdu.
Auttaako jos soitan sairaalaan ja kysyn asiaa?
Olen tytär.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on leikkausjonon maksimipituus = ko. operaation hoitotakuu?

Äitisi ei enää voi itse soittaa?

Vierailija
2/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinu äiti on vielä 'järjissään' niin toisaalta se ei ole sinu asia tätä hoitaa. Voit vaa kehottaa äitiäs soittaa sinne uudestaan.

Ja siitä että onko hän järjissään, viittasin et onko dementiaa tai muuta vanhuudenhöperöyttä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ihmeessä ja selvitä jonotilannetta. Jos kaikki on kunnossa ja on asianmukaisesti jonossa, ei soittosi edistä sitä mitenkään. Mut jos on jotain epäselvyyksiä, pääsee niitä selvittämään. Asiallinen puhelu jonohoitajalle.

Vierailija
4/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei jaksa soittaa. On kipuja ja on ehkä niin maassa. Äiti on puhunut että maaliskuussa olisi hoitotakuu mennyt umpeen.

Mulla oli sama vaiva ja mut leikattiin muutamassa viikossa jo.

Vierailija
5/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinu äiti on9 vielä 'järjissään' niin toisaalta se ei ole sinu asia tätä hoitaa. Voit vaa kehottaa äitiäs soittaa sinne uudestaan.

Ja siitä että onko hän järjissään, viittasin et onko dementiaa tai muuta vanhuudenhöperöyttä

On järjissään. Ei ole dementiaa.

Vierailija
6/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai soitat heti maanantaina. Ihan asiallisesti kerrot lähetteestä ja koska se on jätetty ja ihmetyksestäsi siitä, ettei leikkausaikaa ole vielä saatu. 

Vierailija
7/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo se suora numero. Äiti on ollut kivuissa jo kauan ja vaiva on sellainen että se pitää leikata.

Mutta törkeätä etteivät sitä kutsua lähetä.

Vierailija
8/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa, kutsut eivät aina tule perille. Viimeksi eilen postilaatikossa oli naapurille kuuluvaa postia, sairaalan logolla. Sinne oli vaan tungettu meidän laatikkoon. Kysykää, ellei mitään kuulu.

Vierailija
9/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa soittaa, kutsut eivät aina tule perille. Viimeksi eilen postilaatikossa oli naapurille kuuluvaa postia, sairaalan logolla. Sinne oli vaan tungettu meidän laatikkoon. Kysykää, ellei mitään kuulu.

Kyllä. Kun tuntuu ettei siellä välitetä vanhuksesta vaan jätetään sivuun.

Minä pääsin leikkaukseen viiden viikon päästä kun fysiatri kirjoitti lähetteen!

Mutta äiti kuuluu eri sh-piiriin.

Vierailija
10/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo se suora numero. Äiti on ollut kivuissa jo kauan ja vaiva on sellainen että se pitää leikata.

Mutta törkeätä etteivät sitä kutsua lähetä.

Noissa tapahtuu vaan joskus inhimillisiä virheitä ja lähetteet tai kutsut katoilee. Siksi on ihan hyvä kysellä asiaa ja esittää itse asiansa nätisti eikä törkeillen. 

Vierailija
11/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kun tuntuu ettei siellä välitetä vanhuksesta vaan jätetään sivuun.

Minä pääsin leikkaukseen viiden viikon päästä kun fysiatri kirjoitti lähetteen!

Mutta äiti kuuluu eri sh-piiriin.

En nyt tiedä, millaisesta vanhuksesta tässä on kyse, mutta onhan se ihan ymmärrettävä ettei vanhuksille tehdä kaikkea. Oman mummuni syöpää ei lähdetty 85-vuotiaalta hoitamaan vaan jätettiin odottamaan kuolemaa. Tosin ystäväni mummun syöpä leikattiin jopa 90-vuotiaana, joten näissä on eroja. Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että tuo 90-vuotiaan leikkaus oli kyllä rääkkäystä, koska potilas ei toipunut koskaan laajasta leikkauksesta ja kuoli pari kuukautta myöhemmin vietettyään koko ajan sairaalassa. 

Vierailija
12/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin papereihin on merkitty "hyväkuntoinen 70-vuotias" .

Ei kai ne ihan huonokuntoisia leikkaa.

Vierailija
13/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ihmeessä, minäkin hoidan just nyt selväjärkisen isäni leikkausasiaa. Kertovat kyllä tilanteen sulle, pidä vaan esillä henkilöturvatunnus, sitä kysytään.

Vierailija
14/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita ihmeessä, minäkin hoidan just nyt selväjärkisen isäni leikkausasiaa. Kertovat kyllä tilanteen sulle, pidä vaan esillä henkilöturvatunnus, sitä kysytään.

Mulla ei ole kuin syntymäaika tiedossa.

Vierailija
15/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai potilastietoja noin vain kerrota. Soittaja voi olla joku utelias ihminen. Kai ap:n äiti osaa soittaa itse. Terveystietoja ei voi kertoa noin vain. Siinä rikotaan lakia ja pahasti.

Vierailija
16/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai potilastietoja noin vain kerrota. Soittaja voi olla joku utelias ihminen. Kai ap:n äiti osaa soittaa itse. Terveystietoja ei voi kertoa noin vain. Siinä rikotaan lakia ja pahasti.

Ei kyse ole terveystietojen kertomisesta.

Minä tiedän jo että kutsu olisi pitänyt jo tulla ja nyt vain kysyn miksi eivät ole lähettäneet kutsua.

Vierailija
17/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin saat tietoa. Soittajaa ei voi varmistaa. Kaikenlaisia typeryksiä. Äitisikö ei kykene soittamaan. Sinulle ei kerrota mitään.

Vierailija
18/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ihmeessä ja kysy. Jos sinut on merkitty henkilötiedoissa lähimmäksi omaiseksi, saat taatusti tietoa.

Vierailija
19/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin saat tietoa. Soittajaa ei voi varmistaa. Kaikenlaisia typeryksiä. Äitisikö ei kykene soittamaan. Sinulle ei kerrota mitään.

Nyt ei ole kyse tiedon saamisesta vaan siitä että he laittaisivat vauhtia siihen leikkauskutsuun.

Vierailija
20/26 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta kai soitat heti maanantaina. Ihan asiallisesti kerrot lähetteestä ja koska se on jätetty ja ihmetyksestäsi siitä, ettei leikkausaikaa ole vielä saatu. 

Voidaksesi hoitaa äitisi asiaa tarvitset hänen allekirjoittamansa valtakirjan. Ilman sitä ei sairaalasta saa antaa sinulle mitään tietoja äitisi tilanteesta. Kun on kyseessä täysi-ikäisen täysissä sielun voimissa olevan ihmisen asiasta, tarvitaan siis valtakirja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän