auttaako jos soitan sairaalaan äitini asiasta?
Äitini on odottanut leikkaukseen pääsyä kauan. Uudet magneettikuvatkin otettiin talvella ja äiti sanoi että maaliskuussa tulee leikkaus.
Mitään ei tapahdu.
Auttaako jos soitan sairaalaan ja kysyn asiaa?
Olen tytär.
Kommentit (26)
Jos sinu äiti on vielä 'järjissään' niin toisaalta se ei ole sinu asia tätä hoitaa. Voit vaa kehottaa äitiäs soittaa sinne uudestaan.
Ja siitä että onko hän järjissään, viittasin et onko dementiaa tai muuta vanhuudenhöperöyttä
Soita ihmeessä ja selvitä jonotilannetta. Jos kaikki on kunnossa ja on asianmukaisesti jonossa, ei soittosi edistä sitä mitenkään. Mut jos on jotain epäselvyyksiä, pääsee niitä selvittämään. Asiallinen puhelu jonohoitajalle.
Äiti ei jaksa soittaa. On kipuja ja on ehkä niin maassa. Äiti on puhunut että maaliskuussa olisi hoitotakuu mennyt umpeen.
Mulla oli sama vaiva ja mut leikattiin muutamassa viikossa jo.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinu äiti on9 vielä 'järjissään' niin toisaalta se ei ole sinu asia tätä hoitaa. Voit vaa kehottaa äitiäs soittaa sinne uudestaan.
Ja siitä että onko hän järjissään, viittasin et onko dementiaa tai muuta vanhuudenhöperöyttä
On järjissään. Ei ole dementiaa.
No totta kai soitat heti maanantaina. Ihan asiallisesti kerrot lähetteestä ja koska se on jätetty ja ihmetyksestäsi siitä, ettei leikkausaikaa ole vielä saatu.
Mulla on jo se suora numero. Äiti on ollut kivuissa jo kauan ja vaiva on sellainen että se pitää leikata.
Mutta törkeätä etteivät sitä kutsua lähetä.
Kannattaa soittaa, kutsut eivät aina tule perille. Viimeksi eilen postilaatikossa oli naapurille kuuluvaa postia, sairaalan logolla. Sinne oli vaan tungettu meidän laatikkoon. Kysykää, ellei mitään kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa soittaa, kutsut eivät aina tule perille. Viimeksi eilen postilaatikossa oli naapurille kuuluvaa postia, sairaalan logolla. Sinne oli vaan tungettu meidän laatikkoon. Kysykää, ellei mitään kuulu.
Kyllä. Kun tuntuu ettei siellä välitetä vanhuksesta vaan jätetään sivuun.
Minä pääsin leikkaukseen viiden viikon päästä kun fysiatri kirjoitti lähetteen!
Mutta äiti kuuluu eri sh-piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo se suora numero. Äiti on ollut kivuissa jo kauan ja vaiva on sellainen että se pitää leikata.
Mutta törkeätä etteivät sitä kutsua lähetä.
Noissa tapahtuu vaan joskus inhimillisiä virheitä ja lähetteet tai kutsut katoilee. Siksi on ihan hyvä kysellä asiaa ja esittää itse asiansa nätisti eikä törkeillen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kun tuntuu ettei siellä välitetä vanhuksesta vaan jätetään sivuun.
Minä pääsin leikkaukseen viiden viikon päästä kun fysiatri kirjoitti lähetteen!
Mutta äiti kuuluu eri sh-piiriin.
En nyt tiedä, millaisesta vanhuksesta tässä on kyse, mutta onhan se ihan ymmärrettävä ettei vanhuksille tehdä kaikkea. Oman mummuni syöpää ei lähdetty 85-vuotiaalta hoitamaan vaan jätettiin odottamaan kuolemaa. Tosin ystäväni mummun syöpä leikattiin jopa 90-vuotiaana, joten näissä on eroja. Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että tuo 90-vuotiaan leikkaus oli kyllä rääkkäystä, koska potilas ei toipunut koskaan laajasta leikkauksesta ja kuoli pari kuukautta myöhemmin vietettyään koko ajan sairaalassa.
Äidin papereihin on merkitty "hyväkuntoinen 70-vuotias" .
Ei kai ne ihan huonokuntoisia leikkaa.
Soita ihmeessä, minäkin hoidan just nyt selväjärkisen isäni leikkausasiaa. Kertovat kyllä tilanteen sulle, pidä vaan esillä henkilöturvatunnus, sitä kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Soita ihmeessä, minäkin hoidan just nyt selväjärkisen isäni leikkausasiaa. Kertovat kyllä tilanteen sulle, pidä vaan esillä henkilöturvatunnus, sitä kysytään.
Mulla ei ole kuin syntymäaika tiedossa.
Ei kai potilastietoja noin vain kerrota. Soittaja voi olla joku utelias ihminen. Kai ap:n äiti osaa soittaa itse. Terveystietoja ei voi kertoa noin vain. Siinä rikotaan lakia ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai potilastietoja noin vain kerrota. Soittaja voi olla joku utelias ihminen. Kai ap:n äiti osaa soittaa itse. Terveystietoja ei voi kertoa noin vain. Siinä rikotaan lakia ja pahasti.
Ei kyse ole terveystietojen kertomisesta.
Minä tiedän jo että kutsu olisi pitänyt jo tulla ja nyt vain kysyn miksi eivät ole lähettäneet kutsua.
Tuskin saat tietoa. Soittajaa ei voi varmistaa. Kaikenlaisia typeryksiä. Äitisikö ei kykene soittamaan. Sinulle ei kerrota mitään.
Soita ihmeessä ja kysy. Jos sinut on merkitty henkilötiedoissa lähimmäksi omaiseksi, saat taatusti tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin saat tietoa. Soittajaa ei voi varmistaa. Kaikenlaisia typeryksiä. Äitisikö ei kykene soittamaan. Sinulle ei kerrota mitään.
Nyt ei ole kyse tiedon saamisesta vaan siitä että he laittaisivat vauhtia siihen leikkauskutsuun.
Vierailija kirjoitti:
No totta kai soitat heti maanantaina. Ihan asiallisesti kerrot lähetteestä ja koska se on jätetty ja ihmetyksestäsi siitä, ettei leikkausaikaa ole vielä saatu.
Voidaksesi hoitaa äitisi asiaa tarvitset hänen allekirjoittamansa valtakirjan. Ilman sitä ei sairaalasta saa antaa sinulle mitään tietoja äitisi tilanteesta. Kun on kyseessä täysi-ikäisen täysissä sielun voimissa olevan ihmisen asiasta, tarvitaan siis valtakirja.
Mikä on leikkausjonon maksimipituus = ko. operaation hoitotakuu?
Äitisi ei enää voi itse soittaa?